LONDÝN.
Druhý najväčší pivovarnícky koncern na svete so sídlom v Londýne, ktorému patria známe značky ako napríklad Grolsch, Pilsner Urquell a Peroni oznámil, že v 1. štvrťroku obchodného roka 2011/2012 predal o 5 % viac piva a nealkoholických nápojov ako v období apríl-jún 2010. Podľa vedenia firmy tento výsledok odráža zvýšenie spotrebiteľských výdavkov vo viacerých rozvíjajúcich sa ekonomikách. Svoju úlohu zohral aj relatívne slabý odbyt v rovnakom období minulého roka, s ktorým sa porovnávali tohoročné výsledky.
Pivovarnícka skupina, ktorá 85 % svojho zisku generuje v krajinách ako sú Kolumbia, Afrika, Poľsko alebo Čína, profituje z pomerne malého podielu na trhu vo vyspelých štátoch, kde prísne úsporné opatrenia tamojších vlád nútia spotrebiteľov, aby si strážili svoje výdavky.
Z najnovších údajov tak vyplýva, že predaj piva z produkcie SABMiller za tri mesiace do konca júna stúpol v Afrike medziročne o 15 %, v Ázii o 11 %, v Latinskej Amerike o 6 % a v Európe o 5 %, zatiaľ čo v Juhoafrickej republike stagnoval. V USA, kde SABMiller vytvoril spoločný podnik s MillerCoors, jeho odbyt klesol o 2,7 %.
Informovala o tom agentúra Reuters.