Travel Service tvrdí, že meškal pri štvrtine letov z Bratislavy

Za uplynulé viac ako dva mesiace na bratislavskom letisku meškala štvrtina chatrových letov českej leteckej spoločnosti Travel Service.

BRATISLAVA. Z toho okolo 15 % letov prepravcu slovenských dovolenkárov do prímorských letovísk malo oneskorenie dvadsať minút až hodinu. S vyše hodinovým meškaním leteli klienti domácich cestovných kancelárií v prípade 11 % letov českého dopravcu.

"Načas bolo z Bratislavy uskutočnených 74 % letov," informovala hovorkyňa Travel Service Vlaďka Dufková agentúru SITA o oneskorení chatrových letov spoločnosti z Bratislavy, vykonaných od začiatku mája do 7. júla. Reagovala tak na opakujúce sa aj viachodinové meškania, s ktorými sa stretávajú slovenskí turisti pri leteckých presunoch k moru.

"Najčastejším dôvodom meškania je neskorý návrat lietadla z predchádzajúcej destinácie. Dôvody oneskorenia sú rôzne," vysvetlila ďalej Dufková. Vplyv na meškanie letov majú podľa nej aj počasie, štrajky, napríklad v Grécku hlavne na začiatku letnej sezóny, preťaženie vzdušného priestoru, ale aj prevádzkové príčiny či technické poruchy. "Pri chartrových letoch pre cestovné kancelárie je prvý a posledný deň určený k preprave. O tejto skutočnosti sú klienti cestovných kancelárií informovaní cestovnou kanceláriou, v ktorej si zájazd zakúpili," dodala hovorkyňa Travel Service.

Český dopravca tvrdí, že v prípade meškania letov vždy informuje cestovné kancelárie a handlingového partnera letiska. "V prípade meškania sa Travel Service vždy o svojich cestujúcich postará. Riadime sa nariadením Európskej únie z roku 2004. Napríklad pri oneskorení vyše dvoch hodín cestujúcim poskytneme studené alebo teplé občerstvenie, v závislosti od dĺžky meškania, a nápoje. V prípade dlhšieho oneskorenia zaistíme na svoje náklady ubytovanie v hoteli," ubezpečila Dufková.

Bezpečnosť cestujúcich a posádky je pritom podľa nej ich prioritou a prepravca sa riadi prísnymi slovenskými a medzinárodnými predpismi.

Najväčšia česká súkromná a chartrová letecká spoločnosť Travel Service zabezpečuje zo Slovenska týždenne 85 spiatočných letov, čiže 170 jednosmerných. Tie vedú do vyše tridsiatky destinácií v dvanástich, najmä stredomorských krajinách južnej Európy, západnej Ázie a severnej Afriky.

Okolo 80 % týchto letov pripadá na bratislavské letisko a zvyšok tvoria lety z Košíc, Popradu a zo Sliača. Český dopravca využíva pre lety zo Slovenska štyri zo svojich 30 lietadiel, zväčša novej generácie Boeing 737-800. Travel Service je dominantný chartrový prepravca v Českej republike, na Slovensku i v Maďarsku a významný podiel má aj v Poľsku.

Bratislavské letisko je partnerom Travel Service pri poskytovaní handlingových služieb pri vybavení cestujúcich a lietadiel. Za meškanie liniek českého dopravcu však nenesie zodpovednosť.

"Cestujúcich čakajúcich na odlet do dovolenkovej destinácie mnohokrát aj niekoľko hodín je nám ľúto, no meškania dopravcu nie sú spôsobené vinou letiska. Letisko v tomto prípade meškania letov zo svojej pozície nevie ovplyvniť," uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa letiska v Bratislave Dana Madunická. Výber leteckej spoločnosti pre pobytové zájazdy je podľa nej čisto záležitosťou cestovnej kancelárie.

Za informovanosť cestujúcich pri meškaní linky podľa letiska zodpovedá letecký dopravca. "A to priamo, ak má svojho zástupcu na letisku. Prípadne handlingový agent leteckej spoločnosti, ktorý je oprávnený poskytovať cestujúcim informácie v mene leteckého dopravcu," vysvetlila Madunická.

Handlingový agent je však podľa nej iba sprostredkovateľom informácií od leteckého dopravcu, avšak za aktuálnosť a presnosť podávaných informácií zodpovedá vždy letecká spoločnosť. Ten, kto informácie poskytuje, je teda plne závislý od včasnosti a presnosti poskytovaných informácií od leteckej spoločnosti.

"Podnikanie v leteckej doprave je učebnicovým príkladom podnikania v podmienkach neistoty. Máloktoré odvetvie je tak náchylné na zmeny ako letecká doprava," dodáva Madunická.

Popri poveternostných vplyvoch, politickej situácii a štrajkoch v krajinách podľa nej v lete zdržiavajú lety i regulácia letovej prevádzky, obmedzenia vo flotilách leteckých dopravcov či kapacitné možnosti letísk a obmedzenia v počte riadiacich oblastných letových dispečerov.

Partnermi cestovných kancelárií pri zabezpečení chartrových letov z Bratislavy sú popri najsilnejšom dopravcovi Travel Service aj spoločnosti Bulgarian Air Charter, Central Charter Airlines Slovakia, Denim Air, Air Arabia Egypt, Nesma Airlines, Nouvelair, TunisAir, Onur Air, Sky Airlines a ďalšie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 537
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 751
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 081
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 177
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 635
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 629
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 432
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.