Mýtne systémy u nás a v Rakúsku sa možno prepoja

Prevádzkovatelia elektronického výberu mýta na Slovensku a v Rakúsku majú záujem o spoluprácu pri prepojení mýtnych systémov oboch krajín v rámci pripravovanej európskej interoperability.

BRATISLAVA.

Podľa spoločnosti SkyToll, a.s. a štátnej rakúskej diaľničnej spoločnosti ASFINAG je prepojenie oboch mýtnych systémov možnou oblasťou spolupráce. "O tejto téme chcú obe spoločnosti viesť ďalšie, detailnejšie rokovania," informoval v pondelok agentúru SITA manažér pre komunikačnú stratégiu a PR v SkyTolle Anton Bódis.

Obsahom návštevy zástupcov ASFINAG-u a rakúskeho ministerstva dopravy a inovácií v SkyTolle bola výmena skúseností z prevádzkovania oboch národných mýtnych systémov. Rakúšanov zaujali u prevádzkovateľa slovenského mýta najmä procesy a technické riešenia súvisiace s vynucovaním mýta a prácou mýtnych úradníkov. "Na program sa dostala aj interoperabilita," uviedol Bódis.

ASFINAG je obdobou našej Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s.. Zodpovedá za plánovanie, financovanie, prevádzku a údržbu rakúskej diaľničnej siete, vrátane jej spoplatňovania formou elektronického výberu mýta.

Satelitný mýtny systém využívaný v SR je podľa SkyTollu už v súčasnosti technologicky pripravený na interoperabilitu s okolitými krajinami, plne v súlade s požiadavkami budúcej Európskej elektronickej mýtnej služby. "Vďaka použitej technológii dokáže rýchlo a flexibilne implementovať aj budúce zmeny a nové pravidlá Európskej únie v oblasti celoeurópskej dopravnej politiky," dodal SkyToll.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 535
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 853
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 489
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 125
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 012
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 969
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 777
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 520
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 291
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Téma: Rakúsko


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.