PARÍŽ. Ten ťahá smerom dole hlavne slabý dopyt na domácom trhu. Carrefour tiež informoval, že zostavuje plán, zameraný hlavne na Francúzsko, s cieľom naplniť svoje celoročné ciele, ktorými sú zvýšenie tržieb a prevádzkového zisku.
Francúzska spoločnosť predpokladá, že v prvej polovici tohto roka dosiahne prevádzkový zisk 760 mil. eur, keď slabé výsledky vo Francúzsku a vo východnej Európe prevážili nad dobrými tržbami v Ázii a Južnej Amerike. Vyplýva to z informácií, ktoré spoločnosť zverejnila v stredu.
V druhom štvrťroku tohto roka sa tržby spoločnosti zvýšili o 1,6 % na 22,4 mld. eur, čo je približne v súlade s očakávaniami analytikov. "Dobré tržby supermarketov a podobných predajných formátov vo Francúzsku len sčasti kompenzujú zlé výsledky francúzskych hypermarketov," povedal Lars Olofsson, šéf spoločnosti Carrefour.
Spoločnosť Carrefour pôsobila aj na slovenskom trhu, kde prevádzkovala štyri hypermarkety. Tie kúpilo a od 1. marca 2008 prevádzkuje konzorcium spoločností ECM Group N.V. a I.C.S., a.s. Spomínané hypermarkety sú však i naďalej v prevádzke pod značkou Carrefour, a to na základe franchisingu.