Slováci nechcú využívať mobil aj pevnú linku naraz

Slováci sú lídrami v telefonovaní cez internet, keď si ho obľúbilo 45 percent domácností, kým európsky priemer je 28 percent.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)


BRATISLAVA. Slováci sú fanúšikmi mobilov, obľubujú telefonovanie cez internet, stále však majú príliš málo počítačov a neradi menia internetových operátorov.

Vyplýva to z najnovšieho celoeurópskeho prieskumu Eurobarometer, ktorý sa uskutočnil od 9. februára do 8. marca tohto roka na reprezentatívnej vzorke 27 tis. domácností v Únii.

Na Slovensku podľa zistených údajov majú dominanciu mobilné telefóny, ktoré používa až 86 percent Slovákov.

Prieskum ďalej ukázal, že 18 percent Slovákov má predplatenú kartu, 35 percent má s operátorom podpísanú zmluvu a 34 percent má predplatenú kartu aj zmluvu.

Vo volaní cez internet sme na čele

Väčšina Slovákov zároveň už nevidí význam v paralelnom využívaní mobilu a pevnej linky. Len 27 percent užívateľov má aj pevnú linku aj mobil, pričom priemer v Únii je 62 percent.

Slovensko patrí spolu s Českou republikou, Fínskom, Litvou a Lotyšskom k štátom, kde podiel domácností využívajúcich len mobilný telefón presiahol viac ako 50 percent.

Slováci sú lídrami aj v telefonovaní cez internet, keď si ho obľúbilo 45 percent domácností, kým európsky priemer je 28 percent.

V prístupe na internet patrí Slovensko k podpriemeru Únie, keď má k nemu prístup polovica domácností, zatiaľ čo v únii je to 62 percent.

Tí, čo internet doma nemajú, ako dôvod najčastejšie uvádzajú, že internet ich nezaujíma alebo k nemu majú prístup inde, napríklad v práci.

Slovákov taktiež odrádzajú vysoké náklady spojené s kúpou počítača a modemu alebo bývajú v oblasti, kde nie je pokrytie internetom.

Slovensko zaostáva aj v rozšírení počítačov, keď ho podľa prieskumu vlastní len 55 percent domácností, čo nás zaradilo na 4. miesto od konca pred Bulharsko, Rumunsko a Maďarsko. Na hornom konci rebríčka sú Holanďania, Švédi a Dáni.

Slováci nechcú meniť operátorov

Prieskum ukázal aj to, že väčšina Slovákov je lojálna k poskytovateľom internetu. Ak sa už raz s niekým dohodnú, nemajú tendenciu hľadať výhodnejšie podmienky u iného operátora.

Až 67 percent užívateľov na Slovensku je neaktívnych v otázke výmeny operátora, pričom len 11 percent užívateľov ho mení a porovnáva dostupné alternatívy.

Spolu s Rakúšanmi máme najviac odmietavý prístup k balíčkom služieb. Na Slovensku si totiž prístup na internet ako súčasť balíčka kupuje 48 percent domácností, kým v Únii tak robí až 61 percent.

V prístupe na internet cez satelit patrí Slovensko spolu s Českou republikou k lídrom Únie, keď sa takto k internetu pripája až 12 percent domácností.

Televíziu Slováci najčastejšie pozerajú prostredníctvom káblovky, keď tak robí až 37 % domácností. Satelit využíva 27 percent, terestriálne sleduje TV 13 percent a cez balíčky služieb 32 percent.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 502
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 753
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 637
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 907
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 162
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 145
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 140
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 987
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 928

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou, tvrdí dlhodobý výskum adolsentov.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.