Mikloš: Podstatné je, aby súkromný sektor prispel 30 miliardami eur

Minister financií zopakoval, že prioritou eurozóny je zamedziť neriadenému bankrotu Grécka.

(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRUSEL. Krátko pred začatím zasadania ministrov financií krajín eurozóny v Bruseli slovenský minister financií Ivan Mikloš povedal, že už ani tak nezáleží na forme, akou sa súkromný kapitál zúčastní na druhom balíčku záchrannej pomoci pre Grécko, ale na výške sumy, akou je ochotný prispieť.

"My sme už na začiatku hovorili, že budeme trvať na tom, aby bola účasť privátneho sektora. Už nezáleží na tom, aké budú formy tej účasti. Podstatné je, aby tá účasť bola aspoň vo výške 30 miliárd eur," povedal Mikloš krátko predtým, ako ministri financií eurozóny podpísali Európsky stabilizačný mechanizmus.

Na otázku, že vývoj udalostí naznačuje možnosť predlžovania splatnosti gréckych pôžičiek bez toho, aby Gréci museli najskôr splatiť svoje záväzky, Ivan Mikloš pripustil, že to je jedna z možností.

"To je jedna z možností. Predĺženie splatnosti za lepších podmienok ako dnes, aby to riziko a tie náklady niesli súkromní investori. Iná možnosť je odkupovanie gréckeho dlhu za dnešné trhové ceny so zľavou," povedal slovenský minister.

Ivan Mikloš pripustil, že ešte donedávna vládlo presvedčenie, že ak vstup privátneho sektora do záchranného balíčka pre Grécko bude neformálny a dobrovoľný, tak to nebude znamenať technický default.

"Teraz sa ukazuje, že akákoľvek forma pomoci znamená technický default. Len je veľmi veľký rozdiel medzi technickým defaultom a neriadeným defaultom, čiže bankrotom. Pre nás stále platí, že sa chceme vyhnúť neriadenému bankrotu," povedal v súvislosti s Gréckom.

Na otázku či sa to ešte vôbec dá, slovenský minister financií povedal, že to ukážu rokovania.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Dlhová kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.