Billboard Zanedbali ste vašu záhradku? je neetický

Billboard Zanedbali ste vašu záhradku? zadávateľa Lepal technik, spol. s r.o. je v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe platným na území SR.

BRATISLAVA. K takémuto záveru dospela Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR), ktorá je orgánom etickej samoregulácie v oblasti reklamy.

Na billboard podala sťažnosť fyzická osoba, ktorá považuje vizuál reklamy za neslušný, pretože porušuje všeobecné normy mravnosti a slušnosti. Uvedený billboard je dvojzmyselný, naráža na intímne partie ženy a znižuje tak jej ľudskú dôstojnosť.

V prípade zobrazenia ženy alebo muža v reklame kódex jednoznačne stanovuje požiadavku, že tieto majú byť aspoň v širšom zmysle v kontexte s predmetom alebo cieľom reklamy. Reklamným posolstvom predmetného vizuálu je propagácia predajne železiarstva.

Článok pokračuje pod video reklamou

V danom prípade Komisia dospela k záveru, že použitie vyobrazenia časti ženského tela na billboarde nie je v kontexte s produktom a použitie headline Zanedbali ste vašu záhradku? v súvislosti s vizuálom je jednoznačne dvojzmyselné.

Navyše si zadávateľ ako komunikačné médium zvolil billboard, ktorý je dostupný širokému cieľovému publiku, vrátane detí. AK RPR uznala námietky sťažovateľov a reklamu vyhodnotila ako porušujúcu Kódex, najmä vo vzťahu k použitému komunikačnému médiu a vzťahu reklamy s produktom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 552
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 685
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 187
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 028
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 527
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 923
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 497
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 673
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 821
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 156