BRATISLAVA. K takémuto záveru dospela Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR), ktorá je orgánom etickej samoregulácie v oblasti reklamy.
Na billboard podala sťažnosť fyzická osoba, ktorá považuje vizuál reklamy za neslušný, pretože porušuje všeobecné normy mravnosti a slušnosti. Uvedený billboard je dvojzmyselný, naráža na intímne partie ženy a znižuje tak jej ľudskú dôstojnosť.
V prípade zobrazenia ženy alebo muža v reklame kódex jednoznačne stanovuje požiadavku, že tieto majú byť aspoň v širšom zmysle v kontexte s predmetom alebo cieľom reklamy. Reklamným posolstvom predmetného vizuálu je propagácia predajne železiarstva.
V danom prípade Komisia dospela k záveru, že použitie vyobrazenia časti ženského tela na billboarde nie je v kontexte s produktom a použitie headline Zanedbali ste vašu záhradku? v súvislosti s vizuálom je jednoznačne dvojzmyselné.
Navyše si zadávateľ ako komunikačné médium zvolil billboard, ktorý je dostupný širokému cieľovému publiku, vrátane detí. AK RPR uznala námietky sťažovateľov a reklamu vyhodnotila ako porušujúcu Kódex, najmä vo vzťahu k použitému komunikačnému médiu a vzťahu reklamy s produktom.