Londýn 10.júla (TASR) - V správe pre britskú vládu o službách poisťovní súkromným klientom sa píše, že sú neprehľadné, niet v nich dostatočná konkurencia a uvádzajú rozdielne ceny aj za identické produkty. Odvetvie je pritom z hľadiska finančných zdrojov jedným z pilierov britského finančného systému. Má k dispozícii 800 miliárd libier.
Podľa autora správy Rona Sandlera komplikovanosť poskytovaných produktov a ich vysoká cena odrádza mnohých Britov od sporenia najmä na postproduktívne obdobie. Činnosť odvetvia sa stáva čoraz drahšou, ale efekt jeho pôsobenia sa stále viac znižuje.
V správe sa navrhujú viaceré opatrenia na riešenie situácie. V prvom rade musí poisťovníctvo ponúkať jednoduchšie produkty najmä v oblasti kapitálových podielov, ktoré budú spojené s nízkymi poplatkami, menším rizikom a jednoduchším spôsobom vystúpenia zo zmluvného vzťahu. Produkty orientované na zisk, tzv. with-profit, treba sprehľadniť. Zaraďujú sa do skupiny produktov životného poistenia, pri ktorej sa zaručuje klientovi zisk v obmedzenom rozsahu. Skupina má predpoklady na ďalší veľký rast. Náborové štruktúry finančných poradcov musia v budúcnosti zaručiť, že skutočne konajú v prospech klienta. A napokon, vláda môže pre podporu odvetvia urobiť veľa tým, že produkty pre klientov bude nižšie zdaňovať a rovnako bude aj nižšie zdanenie zisku, ktorý dosiahnu pri výnosových druhoch poisťovacích produktov. Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt.
* jns gl