TOKIO. Index spotrebiteľskej dôvery minulý mesiac posilnil na úroveň 35,3 bodu z májových 34,2 bodu, čo naznačuje, že zotavovanie ekonomiky krajiny po marcovom zemetrasení je na správnej ceste.
Index dôvery japonských spotrebiteľov sa zostavuje na základe prieskumu medzi domácnosťami, ktoré majú aspoň dvoch členov. Vláda ho zostavuje od roku 1982 a jeho hodnota závisí od názorov spotrebiteľov na vývoj ich príjmov a na situáciu na trhu práce.
Úrad japonskej vlády po zverejnení júnovej hodnoty indexu uviedol, že nálada Japoncov je zlá, ale objavujú sa známky zlepšovania.
Mesiac predtým úrad iba stroho konštatoval, že nálada je zlá. V marci, kedy krajinu postihlo ničivé zemetrasenie a vlna tsunami, bol index spotrebiteľskej dôvery na úrovni 38,6 bodu, ale v apríli oslabil na 33,1 bodu. Hodnota indexu pod hranicou 50 bodov naznačuje, že medzi spotrebiteľmi vládne pesimizmus.