V Poľsku sa zvyšuje predaj luxusných značiek

Spoločnosť KPMG označila Poľsko za jeden z najsľubnejších trhov s luxusnými značkami v Európe.

(Zdroj: SITA/AP)

VARŠAVA. Poľsko sa ako jediná krajina Európskej únie v roku 2009 dokázalo vyhnúť recesii a jeho ekonomika, ktorá solídne rástla aj vlani, tento rok ešte zrýchlila.

Silné hospodárstvo prispelo k rozšíreniu radov tzv. strednej triedy, ktorá si môže dovoliť utratiť peniaze aj za luxusný tovar.

Poliaci vlani minuli na drahé značkové veci približne 30 miliárd zlotých (7,61 miliardy eur) a tento rok by to malo byť ešte viac.

Spoločnosť KPMG označila Poľsko za jeden z najsľubnejších trhov s luxusnými značkami v Európe. Odhaduje, že dopyt po týchto produktoch sa bude v nasledujúcich pár rokoch neustále zvyšovať, a to približne o 50 percent ročne.

Varšava má prednosť pred Londýnom

Železná opona na celé desaťročia "odrezala" Poľsko od západných trhov. V tom čase sa už vlastníctvo džínsov značky Levis považovalo za luxus.

Po páde komunizmu v roku 1989 a vďaka čoraz častejším cestám do západnej Európy sa Poliaci začali viac orientovať na značkové veci a luxus. Tisíce mladých ľudí odišli po rozšírení Európskej únie v máji 2004 do Británie za prácou.

Po rokoch sa vrátili späť s novými názormi aj postojmi. Patria medzi strednú triedu a môžu si dovoliť aj drahé veci, ktoré po príchode na Západ tak obdivovali.

Luxusné značky dnes preto viac dychtia po otvorení novej predajne vo Varšave ako v Londýne či New Yorku, pretože chcú získať čo najlepšie postavenie na novom trhu, ktorý má sľubný rastový potenciál.

Ferrari otvoril vlani svoj salón v budove, v ktorej kedysi sídlilo vedenie komunistickej strany. Jeho susedom je ďalšia luxusná značka Mont Blanc.

Poliaci si na luxusnejší tovar zvykajú

Po vhodných priestoroch vo Varšave sa už obzerá aj spoločnosť Pinault-Printemps-Redoute, ktorá vlastní značky ako Gucci a Yves Saint Laurent.

Nie je však ľahké udomácniť sa na najväčšom spotrebiteľskom trhu spomedzi východoeurópskych ekonomík Únie.

Ako prvé sem po páde komunizmu prišli značky Adidas či Nivea. Poliaci si na ne zvykli a v prieskumoch obľúbenosti im stále patria prvé priečky.

"Je to ťažká úloha, pretože stredná trieda v Poľsku sa zrodila len nedávno a väčšinou nakupuje v obchodných centrách," pripomína Adam Gutowski, majiteľ butiku s drahými parfumami, čajmi či bielizňou.

Špecializované značkové predajne zatiaľ vyhľadáva len malá skupina ľudí. "Ale deje sa to pred našimi očami. Stále viac ľudí sa o ne zaujíma," dodal.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 295
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 008
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 953
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 258
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 419
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 616
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 284
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 491
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 765
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 608

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop