V Poľsku sa zvyšuje predaj luxusných značiek

Spoločnosť KPMG označila Poľsko za jeden z najsľubnejších trhov s luxusnými značkami v Európe.

(Zdroj: SITA/AP)

VARŠAVA. Poľsko sa ako jediná krajina Európskej únie v roku 2009 dokázalo vyhnúť recesii a jeho ekonomika, ktorá solídne rástla aj vlani, tento rok ešte zrýchlila.

Silné hospodárstvo prispelo k rozšíreniu radov tzv. strednej triedy, ktorá si môže dovoliť utratiť peniaze aj za luxusný tovar.

Poliaci vlani minuli na drahé značkové veci približne 30 miliárd zlotých (7,61 miliardy eur) a tento rok by to malo byť ešte viac.

Spoločnosť KPMG označila Poľsko za jeden z najsľubnejších trhov s luxusnými značkami v Európe. Odhaduje, že dopyt po týchto produktoch sa bude v nasledujúcich pár rokoch neustále zvyšovať, a to približne o 50 percent ročne.

Varšava má prednosť pred Londýnom

Železná opona na celé desaťročia "odrezala" Poľsko od západných trhov. V tom čase sa už vlastníctvo džínsov značky Levis považovalo za luxus.

Po páde komunizmu v roku 1989 a vďaka čoraz častejším cestám do západnej Európy sa Poliaci začali viac orientovať na značkové veci a luxus. Tisíce mladých ľudí odišli po rozšírení Európskej únie v máji 2004 do Británie za prácou.

Po rokoch sa vrátili späť s novými názormi aj postojmi. Patria medzi strednú triedu a môžu si dovoliť aj drahé veci, ktoré po príchode na Západ tak obdivovali.

Luxusné značky dnes preto viac dychtia po otvorení novej predajne vo Varšave ako v Londýne či New Yorku, pretože chcú získať čo najlepšie postavenie na novom trhu, ktorý má sľubný rastový potenciál.

Ferrari otvoril vlani svoj salón v budove, v ktorej kedysi sídlilo vedenie komunistickej strany. Jeho susedom je ďalšia luxusná značka Mont Blanc.

Poliaci si na luxusnejší tovar zvykajú

Po vhodných priestoroch vo Varšave sa už obzerá aj spoločnosť Pinault-Printemps-Redoute, ktorá vlastní značky ako Gucci a Yves Saint Laurent.

Nie je však ľahké udomácniť sa na najväčšom spotrebiteľskom trhu spomedzi východoeurópskych ekonomík Únie.

Ako prvé sem po páde komunizmu prišli značky Adidas či Nivea. Poliaci si na ne zvykli a v prieskumoch obľúbenosti im stále patria prvé priečky.

"Je to ťažká úloha, pretože stredná trieda v Poľsku sa zrodila len nedávno a väčšinou nakupuje v obchodných centrách," pripomína Adam Gutowski, majiteľ butiku s drahými parfumami, čajmi či bielizňou.

Špecializované značkové predajne zatiaľ vyhľadáva len malá skupina ľudí. "Ale deje sa to pred našimi očami. Stále viac ľudí sa o ne zaujíma," dodal.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 221
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 690
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 012
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 192
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 015
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 441
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 286
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 167
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 145
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 640

Téma: Poľsko


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.