V Poľsku sa zvyšuje predaj luxusných značiek

Spoločnosť KPMG označila Poľsko za jeden z najsľubnejších trhov s luxusnými značkami v Európe.

(Zdroj: SITA/AP)

VARŠAVA. Poľsko sa ako jediná krajina Európskej únie v roku 2009 dokázalo vyhnúť recesii a jeho ekonomika, ktorá solídne rástla aj vlani, tento rok ešte zrýchlila.

Silné hospodárstvo prispelo k rozšíreniu radov tzv. strednej triedy, ktorá si môže dovoliť utratiť peniaze aj za luxusný tovar.

Poliaci vlani minuli na drahé značkové veci približne 30 miliárd zlotých (7,61 miliardy eur) a tento rok by to malo byť ešte viac.

Spoločnosť KPMG označila Poľsko za jeden z najsľubnejších trhov s luxusnými značkami v Európe. Odhaduje, že dopyt po týchto produktoch sa bude v nasledujúcich pár rokoch neustále zvyšovať, a to približne o 50 percent ročne.

Článok pokračuje pod video reklamou

Varšava má prednosť pred Londýnom

Železná opona na celé desaťročia "odrezala" Poľsko od západných trhov. V tom čase sa už vlastníctvo džínsov značky Levis považovalo za luxus.

Po páde komunizmu v roku 1989 a vďaka čoraz častejším cestám do západnej Európy sa Poliaci začali viac orientovať na značkové veci a luxus. Tisíce mladých ľudí odišli po rozšírení Európskej únie v máji 2004 do Británie za prácou.

Po rokoch sa vrátili späť s novými názormi aj postojmi. Patria medzi strednú triedu a môžu si dovoliť aj drahé veci, ktoré po príchode na Západ tak obdivovali.

Luxusné značky dnes preto viac dychtia po otvorení novej predajne vo Varšave ako v Londýne či New Yorku, pretože chcú získať čo najlepšie postavenie na novom trhu, ktorý má sľubný rastový potenciál.

Ferrari otvoril vlani svoj salón v budove, v ktorej kedysi sídlilo vedenie komunistickej strany. Jeho susedom je ďalšia luxusná značka Mont Blanc.

Poliaci si na luxusnejší tovar zvykajú

Po vhodných priestoroch vo Varšave sa už obzerá aj spoločnosť Pinault-Printemps-Redoute, ktorá vlastní značky ako Gucci a Yves Saint Laurent.

Nie je však ľahké udomácniť sa na najväčšom spotrebiteľskom trhu spomedzi východoeurópskych ekonomík Únie.

Ako prvé sem po páde komunizmu prišli značky Adidas či Nivea. Poliaci si na ne zvykli a v prieskumoch obľúbenosti im stále patria prvé priečky.

"Je to ťažká úloha, pretože stredná trieda v Poľsku sa zrodila len nedávno a väčšinou nakupuje v obchodných centrách," pripomína Adam Gutowski, majiteľ butiku s drahými parfumami, čajmi či bielizňou.

Špecializované značkové predajne zatiaľ vyhľadáva len malá skupina ľudí. "Ale deje sa to pred našimi očami. Stále viac ľudí sa o ne zaujíma," dodal.

Informovala o tom agentúra DPA.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Téma: Poľsko


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Agentúra S&P zlepšila výhľad ratingu dlhodobých záväzkov Grécka

Predvídateľnosť politiky krajiny a tiež perspektíva jej ekonomiky sa podľa agentúry zlepšujú.

Šéf automobilky Fiat Chrysler skončil zo zdravotných dôvodov

Marchionne sa podrobil operácii ramena, prišlo však k nečakaným komplikáciám.

Eskalácia obchodnej vojny odkrýva ďalšie riziká

Eskalácia obchodného napätia je zlá správa pre svetové trhy.

Najnižšia miera nezamestnanosti bola v júni v okrese Galanta

Miera evidovanej nezamestnanosti v júni tohto roku vzrástla na 5,43 percenta.

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.