Dexia banka tlačí na železničné Cargo

Banka nepredĺžila Cargu splatnosť úveru. Štátna firma nekomentuje, či zvažuje aj súdnu ochranu pred veriteľmi.

Štátne stratové Cargo by sa mohlo tlaku veriteľov vyhnúť cez bankrotovú ochranu.(Zdroj: LUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Železničné Cargo musí podľa Hospodárskych novín do konca augusta zaplatiť vyše 13 miliónov eur.

Dexia banka, ktorá patrí finančnej skupine Penta, nepredĺžila firme splatnosť úveru. Štátny dopravca momentálne nemá dostatok peňazí na splatenie úveru.

Hovorkyňa Carga Monika Schmidtová tvrdí, že konkurz nehrozí. „Záväzky voči bankám platíme riadne a včas,“ povedala.

Majú časť peňazí

Dopravca má podľa zdrojov SME z prostredia manažmentu k dispozícii zhruba 11 miliónov eur, ktorými môže vyplatiť Dexiu. Zvyšok chce získať od zamestnancov, ktorí by nedostali časť mzdy. Tú by dostali na jeseň.

Šéf Odborového združenia železničiarov František Petróci už nevidí priestor na ďalšiu konsolidáciu bez zásahu akcionára či veriteľov. „To sa týka aj zamestnancov,“ povedal Petróci.

Keby zamestnanci súhlasili s vyplatením len časti mzdy, Cargo by malo mať dosť peňazí na splatenie úveru z Dexia banky.

Možnosť súdnej ochrany

Cargo sa môže tlaku veriteľov chrániť aj žiadosťou o reštrukturalizáciu. Nemuselo by tak okamžite platiť svoje staré dlhy, nečelilo by napríklad ani možným exekúciám. „Ide o jednu z možností,“ povedal odborár Petróci.

Dopravca nekomentoval, či analyzuje možnosť ochrany pred veriteľmi. Ministerstvo dopravy tvrdí, že nie.

„Ak sa dohodneme so zamestnancami, Cargo si vyrieši problémy samo,“ povedal hovorca rezortu dopravy Martin Krajčovič.

Celkový dlh Carga je takmer 600 miliónov eur, väčšinu dlhuje štátu a verejným poisťovniam.

Aj bankrot je prípustné riešenie, píše Konštantín Čikovský.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 780
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 867
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 258
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 610
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 298
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 170
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 035
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 330
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 289
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 200

Téma: Zmeny na železniciach


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

EKONOMIKA

Hranica s Ukrajinou sa môže otvoriť, clo zrušiť a roaming tiež

V najbližších rokoch by sa Ukrajina či Moldavsko mohli dostať do Schengenu.

KOŠICE KORZÁR

Spoluhráči mu neverili. Rusnák v USA pri oslave napodobnil McGregora

Futbalista má za sebou prelomový rok.

Neprehliadnite tiež

Prečo u nás jazdia vlaky s menom horaliek a koľko to stojí

Firmy si môžu zaplatiť nielen názvy vlakov, ale aj autobusových zastávok.

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

Írsko od Apple vyberie nezaplatenú daň, ako nariadil Brusel

Európska komisia nariadila Apple, aby doplatil daň vo výške 13 miliárd eur.

Ikea opäť sťahuje z trhu komody, ktoré usmrtili osem detí

Od roku 2015 Ikea reklamovala, refundovala alebo pomohla upevniť k stene viac ako jeden milión komôd.