BRATISLAVA. Bývalý minister dopravy to zdôvodňuje tým, že v diaľničnom programe nie je na tento rok pokrytých 13 mil. eur nákladov.
"A tým vlastne porušujú zákon o štátnom rozpočte. Ak to majú nekryté, tak to tam nemôžu zaradiť. Nehovoriac o rokoch 2012 až 2014, kde sekera osciluje v rozmedzí od 250 mil. do 450 mil. eur chýbajúcich eur na to, čo chcú postaviť," tvrdí Vážny.
Opozičný poslanec si myslí, že rezort dopravy pre nedostatok peňazí ťažko nahradí dva zrušené PPP projekty, cez ktoré sa pôvodne mali postaviť diaľničné úseky medzi Žilinou a Prešovom. Financovanie výstavby diaľnic z eurofondov v budúcom sedemročnom programovom období 2014 až 2020 je podľa exministra neisté. Nie je totiž ešte známe, koľko finančných zdrojov Slovensko dostane a koľko z nich pôjde na infraštruktúru.
"Nevieme vôbec, či budeme poberateľmi na tieto roky, aká bude procedúra a pravidlá hry. Po vstupe Rumunska, Bulharska a následne aj Chorvátska (do Európskej únie) sa látka priemeru zníži. Slovensko sa dostane možno nie pod, ale nad 100 % priemeru únie a nebude môcť byť poberateľmi eurofondov," dodal Vážny.
Problémom sú podľa neho aj stavebné povolenia na výstavbu diaľnic. Ako dodal, súčasná koalícia, keď bola v opozícii, kritizovala zákon o jednorazových opatreniach na urýchlenie diaľničnej výstavby pre jeho neústavnosť a teraz ho bez problémov využíva.