Vládne lietadlá absolvovali vlani vyše 220 letov

Letkou ministerstva vnútra lietajú hlavne ústavní činitelia. Vlani sa uskutočnilo 181 letov ústavných činiteľov a 43 ďalších letov.

BRATISLAVA. Letkou Ministerstva vnútra (MV) SR lietajú hlavne ústavní činitelia. Vlani sa podľa informácií z MV SR uskutočnilo 181 letov ústavných činiteľov a 43 ďalších letov.

O tieto lety má záujem minister obrany Ľubomír Galko. Argumentuje efektívnosťou a chce, aby letka prešla pod jeho rezort.

Minister vnútra Daniel Lipšic je za to, aby civilné lietadlá zostali v rezorte vnútra. Konečné slovo má povedať ministerstvo financií na základe analýz.

Armáda chce nové stroje

Ministerstvo obrany stále trvá na tom, že potrebuje nové stroje. "Proces Strategického hodnotenia obrany SR potvrdil nevyhnutnosť, aby Ozbrojené sily SR disponovali vojenskými taktickými dopravnými lietadlami," povedal hovorca ministerstva Ivan Rudolf.

Lietadlá potrebuje na zabezpečenie pôsobenia slovenských vojakov v zahraničí, ale aj pre potreby rýchlej pomoci slovenským obyvateľom pri živelných pohromách. "Preto všetky varianty modelu budúcich ozbrojených síl počítajú s obstaraním nového dopravného lietadla," povedal Rudolf.

O tom, koľko vysúťažených strojov C-27J Spartan ministerstvo kúpi, je podľa neho predčasné hovoriť. Odpoveď dá rozhodnutie o realizácii konkrétneho projektu na základe strategického hodnotenia.

Vzdušné sily Ozbrojených síl SR majú v súčasnosti k dispozícii dve lietadlá An-26. Nalietaných majú 5 600 a 6 000 letových hodín, čo je podľa Rudolfa približne jedna pätina technického života.

"Avšak jedno lietadlo An-26 momentálne nelieta a čaká na rozhodnutie o vykonaní generálnej opravy. Druhé môže lietať do roku 2014, potom musí absolvovať generálnu opravu," povedal Rudolf.

Vládna letka ešte nemá opotrebované stroje

Letka MV SR má podľa informácií Natálie Hattalovej z komunikačného odboru MV SR v súčasnosti k dispozícii dve lietadlá JAK-40 na krátke a stredné trate a jedno TU-154M na dlhé trate.

Dodala, že druhé TU-154M je pripravené na prelet do Ruska na vykonanie predpísanej údržby. "Môže byť vykonaná iba v závode výrobcu - opravcu," vysvetlila Hattalová.

Prvé lietadlo JAK-40 nalietalo za svojich 37 rokov 9 397 hodín, druhé 32-ročné 5 662 hodín. Ich životnosť je pritom stanovená na 45 000 letových hodín a 45 rokov.

Prvé TU-154 M má nalietaných 3 982 letových hodín za 22 rokov a druhé 2 423 hodín za 13 rokov. "Životnosť lietadiel Tu-154M je stanovená na 60 000 letových hodín a 35 rokov. Z údajov vyplýva skutočnosť, že lietadlá sú málo opotrebované," povedala Hattalová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 454
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 766
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 057
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 168
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 648
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 633
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 427
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.