Vládne lietadlá absolvovali vlani vyše 220 letov

Letkou ministerstva vnútra lietajú hlavne ústavní činitelia. Vlani sa uskutočnilo 181 letov ústavných činiteľov a 43 ďalších letov.

BRATISLAVA. Letkou Ministerstva vnútra (MV) SR lietajú hlavne ústavní činitelia. Vlani sa podľa informácií z MV SR uskutočnilo 181 letov ústavných činiteľov a 43 ďalších letov.

O tieto lety má záujem minister obrany Ľubomír Galko. Argumentuje efektívnosťou a chce, aby letka prešla pod jeho rezort.

Minister vnútra Daniel Lipšic je za to, aby civilné lietadlá zostali v rezorte vnútra. Konečné slovo má povedať ministerstvo financií na základe analýz.

Armáda chce nové stroje

Ministerstvo obrany stále trvá na tom, že potrebuje nové stroje. "Proces Strategického hodnotenia obrany SR potvrdil nevyhnutnosť, aby Ozbrojené sily SR disponovali vojenskými taktickými dopravnými lietadlami," povedal hovorca ministerstva Ivan Rudolf.

Lietadlá potrebuje na zabezpečenie pôsobenia slovenských vojakov v zahraničí, ale aj pre potreby rýchlej pomoci slovenským obyvateľom pri živelných pohromách. "Preto všetky varianty modelu budúcich ozbrojených síl počítajú s obstaraním nového dopravného lietadla," povedal Rudolf.

O tom, koľko vysúťažených strojov C-27J Spartan ministerstvo kúpi, je podľa neho predčasné hovoriť. Odpoveď dá rozhodnutie o realizácii konkrétneho projektu na základe strategického hodnotenia.

Vzdušné sily Ozbrojených síl SR majú v súčasnosti k dispozícii dve lietadlá An-26. Nalietaných majú 5 600 a 6 000 letových hodín, čo je podľa Rudolfa približne jedna pätina technického života.

"Avšak jedno lietadlo An-26 momentálne nelieta a čaká na rozhodnutie o vykonaní generálnej opravy. Druhé môže lietať do roku 2014, potom musí absolvovať generálnu opravu," povedal Rudolf.

Vládna letka ešte nemá opotrebované stroje

Letka MV SR má podľa informácií Natálie Hattalovej z komunikačného odboru MV SR v súčasnosti k dispozícii dve lietadlá JAK-40 na krátke a stredné trate a jedno TU-154M na dlhé trate.

Dodala, že druhé TU-154M je pripravené na prelet do Ruska na vykonanie predpísanej údržby. "Môže byť vykonaná iba v závode výrobcu - opravcu," vysvetlila Hattalová.

Prvé lietadlo JAK-40 nalietalo za svojich 37 rokov 9 397 hodín, druhé 32-ročné 5 662 hodín. Ich životnosť je pritom stanovená na 45 000 letových hodín a 45 rokov.

Prvé TU-154 M má nalietaných 3 982 letových hodín za 22 rokov a druhé 2 423 hodín za 13 rokov. "Životnosť lietadiel Tu-154M je stanovená na 60 000 letových hodín a 35 rokov. Z údajov vyplýva skutočnosť, že lietadlá sú málo opotrebované," povedala Hattalová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 160
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 926
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 970
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 347
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 947
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 894
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 404
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 600
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 880
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 685

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop