Vládne lietadlá absolvovali vlani vyše 220 letov

Letkou ministerstva vnútra lietajú hlavne ústavní činitelia. Vlani sa uskutočnilo 181 letov ústavných činiteľov a 43 ďalších letov.

BRATISLAVA. Letkou Ministerstva vnútra (MV) SR lietajú hlavne ústavní činitelia. Vlani sa podľa informácií z MV SR uskutočnilo 181 letov ústavných činiteľov a 43 ďalších letov.

O tieto lety má záujem minister obrany Ľubomír Galko. Argumentuje efektívnosťou a chce, aby letka prešla pod jeho rezort.

Minister vnútra Daniel Lipšic je za to, aby civilné lietadlá zostali v rezorte vnútra. Konečné slovo má povedať ministerstvo financií na základe analýz.

Armáda chce nové stroje

Ministerstvo obrany stále trvá na tom, že potrebuje nové stroje. "Proces Strategického hodnotenia obrany SR potvrdil nevyhnutnosť, aby Ozbrojené sily SR disponovali vojenskými taktickými dopravnými lietadlami," povedal hovorca ministerstva Ivan Rudolf.

Článok pokračuje pod video reklamou

Lietadlá potrebuje na zabezpečenie pôsobenia slovenských vojakov v zahraničí, ale aj pre potreby rýchlej pomoci slovenským obyvateľom pri živelných pohromách. "Preto všetky varianty modelu budúcich ozbrojených síl počítajú s obstaraním nového dopravného lietadla," povedal Rudolf.

O tom, koľko vysúťažených strojov C-27J Spartan ministerstvo kúpi, je podľa neho predčasné hovoriť. Odpoveď dá rozhodnutie o realizácii konkrétneho projektu na základe strategického hodnotenia.

Vzdušné sily Ozbrojených síl SR majú v súčasnosti k dispozícii dve lietadlá An-26. Nalietaných majú 5 600 a 6 000 letových hodín, čo je podľa Rudolfa približne jedna pätina technického života.

"Avšak jedno lietadlo An-26 momentálne nelieta a čaká na rozhodnutie o vykonaní generálnej opravy. Druhé môže lietať do roku 2014, potom musí absolvovať generálnu opravu," povedal Rudolf.

Vládna letka ešte nemá opotrebované stroje

Letka MV SR má podľa informácií Natálie Hattalovej z komunikačného odboru MV SR v súčasnosti k dispozícii dve lietadlá JAK-40 na krátke a stredné trate a jedno TU-154M na dlhé trate.

Dodala, že druhé TU-154M je pripravené na prelet do Ruska na vykonanie predpísanej údržby. "Môže byť vykonaná iba v závode výrobcu - opravcu," vysvetlila Hattalová.

Prvé lietadlo JAK-40 nalietalo za svojich 37 rokov 9 397 hodín, druhé 32-ročné 5 662 hodín. Ich životnosť je pritom stanovená na 45 000 letových hodín a 45 rokov.

Prvé TU-154 M má nalietaných 3 982 letových hodín za 22 rokov a druhé 2 423 hodín za 13 rokov. "Životnosť lietadiel Tu-154M je stanovená na 60 000 letových hodín a 35 rokov. Z údajov vyplýva skutočnosť, že lietadlá sú málo opotrebované," povedala Hattalová.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 22 757
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 093
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 15 967
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 819
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 797
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 439
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 142
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 282
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 350
  10. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 071

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Ondreja Podstupku

Ako vyhrať hádku s ľuďmi, ktorí neveria vo vedu

Ako vyhrať hádku s ľuďmi, ktorí neveria vo vedu.

EKONOMIKA

Google dostal od Komisie pokutu v rekordnej výške 4,3 miliardy

Google mal zneužívať dominantné postavenie systému Android.

Neprehliadnite tiež

Projekt širokorozchodnej trate je otázny, tvrdí Inštitút pre dopravu a hospodárstvo

Celý projekt by inštitút vedel zodpovednejšie posúdiť, ak bude mať k dispozícii relevantné podklady.

Pošta sa snaží zatraktívniť posielanie pohľadníc

Mladí ešte pohľadnice poznajú, ale posielajú ich skôr starší.

EÚ zavádza 25-percentné clá, aby predišla veľkému dovozu ocele

Americké clá spôsobili odklon vývozu ocele na iné trhy.

Stavebníctvo eurozóny aj celej Únie v máji posilnilo, na Slovensku kleslo

Májová stavebná produkcia celej EÚ stúpla o 1,2 percenta.s