Zisk skupiny ZSE vlani klesol o päť percent

Skupina Západoslovenská energetika, a.s. (ZSE) dosiahla vlani konsolidovaný čistý zisk vo výške 136 mil. eur.

BRATISLAVA. V medziročnom porovnaní to predstavuje pokles o vyše 5 %. Západoslovenskí energetici aj vďaka svojim dcérskym spoločnostiam ZSE Distribúcia, ZSE Energia a Enermont vlani zaznamenali konsolidované výnosy na úrovni 960 mil. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje pokles o takmer 15 %.

Ako vyplýva zo zverejnených informácií, samotná materská spoločnosť Západoslovenská energetika vlani dosiahla zisk v objeme 95,8 mil. eur. Z toho by malo viac ako 94,4 mil. eur smerovať na výplatu dividend. Zvyšok zisku pôjde do sociálneho fondu.

Firma ZSE v minulom roku predala vyše 7 500 gigawatthodín elektrickej energie, čo je medziročne menej o zhruba 4 %. Za zníženým objemom predaja vidia západoslovenskí energetici konkurenčný tlak a ekonomickú situáciu na Slovensku. ZSE vlani investovala vyše 11 mil. eur. Skupina vlani zamestnávala v priemere 1 808 ľudí.

Západoslovenská energetika, a.s. je vedúcou elektroenergetickou spoločnosťou na Slovensku. V ZSE majoritný 51-percentný podiel drží Fond národného majetku SR, vykonávateľom akcionárskych práv je však Ministerstvo hospodárstva SR. V roku 2002 sa stali západoslovenskí energetici súčasťou nemeckej energetickej skupiny E.ON, ktorá drží v spoločnosti 40-percentný podiel.

Zvyšný 9-percentný podiel vlastní Európska banka pre obnovu a rozvoj. V roku 2007 sa zo ZSE vyčlenili do samostatných 100-percentných dcérskych spoločností ZSE Energia, a.s., a ZSE Distribúcia služby prevádzky distribučnej sústavy ako aj obchod a predaj elektrickej energie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 241
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 542
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 226
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 979
  5. Kam do tepla v januári? 1 735
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 498
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 380
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 255
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 840

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.