Mazda sa spolieha na úsporné spaľovacie motory

Mazda verí spaľovacím motorom a na rozdiel od konkurencie chce rásť bez investícií do elektromobilov.

TOKIO.

Šéf Mazdy Takaši Jamanouči tvrdí, že o 20 rokov budú stále 80 % až 90 % áut poháňať spaľovacie motory. Preto verí, že jeho automobilka dokáže expandovať bez elektromobilov. Táto stratégia je v protiklade ku konkurenčnej automobilke Nissan Motor, ktorá sa spolieha na model Leaf. Ten je jedným z prvých hromadne vyrábaných elektromobilov.

Podľa Jamanoučiho základom rastovej stratégie Mazdy bude vysoko výkonný motor Skyactiv. Automobilka chce totiž zvyšovať odbyt predovšetkým na rozvíjajúcich sa trhoch, kde nie sú elektromobily a hybridy také populárne ako v rozvinutých krajinách. "Skyactiv bude jedným z motorov nášho rastu," uviedol Jamanouči.

Mazda aktuálne nemá vo svojom produktovom portfóliu ani hybrid. Autá s hybridným pohonom chce automobilka začať predávať do roku 2013.

Hybridy stále potrebujú spaľovacie motory a podľa Jamanoučiho ich možno počítať k spomenutým 80 % až 90 % áut, ktoré ani o 20 rokov nebudú elektromobily.

Nissan od uvedenia na trh vlani v decembri predal po celom svete okolo 8000 elektromobilov Leaf, z toho viac než polovicu v Japonsku. To predstavuje len veľmi malý podiel na globálnom trhu. Nissan však chce do roku 2015 po celom svete vyrábať 250.000 elektromobilov ročne.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 7 219
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 536
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 321
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 927
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 178
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 618
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 058
  8. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 986
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 983
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 981

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

SVET

Minúta po minúte: České voľby pokračujú druhým dňom

Česi rozhodnú o smerovaní krajiny.

Neprehliadnite tiež

Hygienici upozorňujú na nebezpečnú kozmetiku i naberačku

Výrobky sa môžu vyskytovať aj na Slovensku.

Konkurentmi Kažimíra na post šéfa Euroskupiny sú ministri financií Francúzska či Luxemburska

Peter Kažimír sa ako možný nástupca Jeroena Dijsselbloema spomína už niekoľko mesiacov. Nahráva mu aj jeho stranícka príslušnosť k sociálnym demokratom.

Fico: Nemôžeme riešiť s Britániou obchod, kým nevyriešime podmienky odchodu

Podľa Fica platí, že kým nie sme dohodnutí na pravidlách ukončenia členstva Británie, nemôžeme diskutovať o pravidlách pre budúcnosť.

Štát súhlasí, aby si za volanty kamiónov a autobusov sadali aj mladší šoféri

Ministerstvo vnútra súhlasí, aby sa znížil vek pre vodičov kamiónov a autobusov na 18 a 21 rokov vo vnútroštátnej doprave.