Mazda sa spolieha na úsporné spaľovacie motory

Mazda verí spaľovacím motorom a na rozdiel od konkurencie chce rásť bez investícií do elektromobilov.

TOKIO.

Šéf Mazdy Takaši Jamanouči tvrdí, že o 20 rokov budú stále 80 % až 90 % áut poháňať spaľovacie motory. Preto verí, že jeho automobilka dokáže expandovať bez elektromobilov. Táto stratégia je v protiklade ku konkurenčnej automobilke Nissan Motor, ktorá sa spolieha na model Leaf. Ten je jedným z prvých hromadne vyrábaných elektromobilov.

Podľa Jamanoučiho základom rastovej stratégie Mazdy bude vysoko výkonný motor Skyactiv. Automobilka chce totiž zvyšovať odbyt predovšetkým na rozvíjajúcich sa trhoch, kde nie sú elektromobily a hybridy také populárne ako v rozvinutých krajinách. "Skyactiv bude jedným z motorov nášho rastu," uviedol Jamanouči.

Mazda aktuálne nemá vo svojom produktovom portfóliu ani hybrid. Autá s hybridným pohonom chce automobilka začať predávať do roku 2013.

Hybridy stále potrebujú spaľovacie motory a podľa Jamanoučiho ich možno počítať k spomenutým 80 % až 90 % áut, ktoré ani o 20 rokov nebudú elektromobily.

Nissan od uvedenia na trh vlani v decembri predal po celom svete okolo 8000 elektromobilov Leaf, z toho viac než polovicu v Japonsku. To predstavuje len veľmi malý podiel na globálnom trhu. Nissan však chce do roku 2015 po celom svete vyrábať 250.000 elektromobilov ročne.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 932
  2. Od septembra opäť po starom 4 996
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 456
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 2 554
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 821
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 769
  7. Ako sme jazdili v socializme 1 300
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 262
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 059
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 023

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Odsedel si trest za protest proti okupácii ČSSR. Neľutuje

O stovkách tých, ktorí sa nebáli pozdvihnúť hlas proti vojenskej intervencii, netušíme takmer nič.

EKONOMIKA

Kedy dostanete 13. a 14. plat? Fico podporil Dankov návrh

Koalícia sa zrejme dohodne na úľavách.

KOMENTÁRE

Kresťanstvo stojí v otázke homosexuality na križovatke

Neudržateľnou sa stala argumentácia Bibliou.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.

Britské firmy majú čoraz väčšie obavy z vývoja ekonomiky

Firmy v Británii potrebujú nielen ľahký prístup na jednotný trh EÚ, ale mnohé z nich aj kvalifikovanú silu z kontinentu.