Allianz: Neexistuje alternatíva k záchrane Grécka

Najväčší európsky poisťovací koncern Allianz sa bude podieľať na novom záchrannom programe pre Grécko približne 300 miliónmi eur.

Allianz sa bude podieľať na novom záchrannom programe pre Grécko približne 300 miliónmi eur.

MNÍCHOV. Podľa šéfa Allianzu Michaela Diekmanna Európania nemajú alternatívu k pomoci Aténam.

"Keby sme pristúpili na plán B, bolo by to, ako keby sme si nasadili kapucňu a pustili sme sa po diaľnici 200-kilometrovou rýchlosťou," uviedol Diekmann v rozhovore pre nemecký týždenník Der Spiegel. Krach Grécka by podľa neho mal väčšie negatívne dôsledky než pád americkej banky Lehman Brothers, ktorý spustil globálnu finančnú krízu.

Diekmann tvrdí, že investori potrebujú nejakú záchrannú sieť, aby sa Grécko mohlo v budúcnosti vrátiť na kapitálové trhy. Pripomenul, že v súčasnosti by žiaden súkromný investor nevložil svoje peniaze do Grécka. Podľa Diekmannových predstáv by sa na vytvorenie poistenia investícií mohla použiť časť z mechanizmu na stabilizáciu eura. Táto "poisťovňa" by potom mohla garantovať investície až do 90 % ich nominálnej hodnoty. To by znamenalo, že investori by mohli maximálne stratiť 10 %.

Allianz v priebehu uplynulého roka znížila objem gréckych vládnych dlhopisov vo svojom portfóliu z 3,3 miliardy na 1,3 miliardy eur.

Nemecký minister financií Wolfgang Schäuble vo štvrtok (30.6.) uviedol, že nemecké finančné inštitúty prispejú k druhému záchrannému balíku pre Grécko približne sumou 3,2 miliardy tým, že budú súhlasiť s reinvestovaním peňazí z gréckeho dlhu, ktorý vlastnia, splatného do roku 2014 do gréckych vládnych dlhopisov. Účasť Deutsche Bank na programe by mala mať hodnotu o niečo nižšiu než 1 miliarda eur a Commerzbank výrazne nižšiu než 1 miliarda eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 9 674
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 819
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 116
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 291
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 197
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 190
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 016
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 729
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 565
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 174

Téma: Dlhová kríza


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

kázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.