Letisko v Bratislave by malo vybaviť približne 1,7 milióna cestujúcich

Bránami letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava (BTS) by mal v tomto roku prejsť približne rovnaký počet cestujúcich, ako tomu bolo v minulom roku, teda približne 1,7 milióna.

BRATISLAVA. Ako však upozorňuje letisko, vývoj počtu vybavených pasažierov bude záležať od úspešnosti liniek českého prepravcu ČSA a zimného letového poriadku.

"Trh s leteckou dopravou sa po dvoch ťažkých rokoch začína opäť vzmáhať a my uvidíme, ako sa to odrazí na záujme cestujúcich o tento druh dopravy a aký to bude mať v konečnom dôsledku dopad i na nás," konštatovala pre TASR hovorkyňa BTS Dana Madunická. Aktuálne lieta z letiska spoločnosť Ryanair, Danube Wings, Utair Aviation, ČSA, El Al, Utair Aviation a charterový dopravca Travel Service.

Letisko počas najťažšieho obdobia krízy prišlo o troch dopravcov, SkyEurope Airlines, Air Slovakia a Seagle Air, ktorí skrachovali. Každá z uvedených spoločností mala podľa Madunickej odlišný model fungovania a dosah tak nemožno generalizovať. "SkyEurope bol pravidelným dopravcom, a teda v pravidelných intervaloch obsluhoval určité destinácie, ktoré sú dnes až na jednu nahradené či alternované iným produktom," zdôraznila.

Tento dopravca vyhlásil bankrot koncom augusta 2009 a následne sa začal jeho konkurz. SkyEurope Airlines sa niekoľko mesiacov pred vyhlásením bankrotu neúspešne pokúšal o reštrukturalizáciu. Súd bol však nútený zrušiť aj samotný konkurz, pretože majetok úpadcu nepostačoval ani na úhradu pohľadávok proti podstate.

Ďalší neúspešný dopravca Seagle Air prevádzkoval z letiska iba charterovú dopravu. "Tento typ dopravy je veľmi ľahko nahraditeľný. Už minulý rok sa na našom trhu veľmi dobre etablovala spoločnosť Travel Service, ktorá obsluhovala 71 % všetkých charterových letov," priblížila Madunická.

Seagle Air sa dostal do konkurzu v apríli minulého roka. Finančné problémy dopravcu boli známe už od októbra 2009, keď 22. októbra 2009 oznámil, že od polnoci pozastavuje všetky svoje charterové lety naplánované na najbližšie obdobie. Dôvodom bolo nenaplnenie zmluvy zo strany talianskeho partnera Skyone Italy Airlines Ltd. o využití lietadiel prepravcu na lety z Talianska.

Bratislava nepriniesla šťastie ani pre spoločnosť Air Slovakia, ktorá sa momentálne taktiež nachádza v konkurze. "Air Slovakia s linkou do Amritsaru bola špecifickým produktom, nakoľko dopravca na linke prevážal prevažne jednu etnickú skupinu a linka nebola určená pre slovenských cestujúcich," dodáva hovorkyňa BTS.

Letecká spoločnosť sa nachádza v konkurze od začiatku júna minulého roka, keď o tom rozhodol Okresný súd Bratislava I. Dopravca sa tesne pred vyhlásením konkurzu neúspešne snažil spoločnosť reštrukturalizovať. Air Slovakia ešte v máji 2010 prišla o licenciu na vykonávanie leteckej dopravy.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 727
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 190
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 451
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 437
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 042

Téma: Letisko M. R. Štefánika v Bratislave


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.