SACR kladie dôraz na marketingové analýzy nákupcov produktov cestovného ruchu

Bratislava 3. júna (TASR) - Uprednostňovanie zostavovania marketingových analýz potenciálnych nákupcov produktov cestovného ruchu (CR) na úkor praktizovanej ...

Bratislava 3. júna (TASR) - Uprednostňovanie zostavovania marketingových analýz potenciálnych nákupcov produktov cestovného ruchu (CR) na úkor praktizovanej imidžovej propagácie Slovenska na zahraničných trhoch predstavuje čiastočnú modifikáciu súčasnej stratégie Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) v tomto, ale hlavne budúcich rokoch.

Tento koncepčný prístup si podľa generálnej riaditeľky SACR Ivany Magátovej vyžiada už v budúcom roku zvýšený prídel finančných prostriedkov oproti roku 2001 (rozpočet 38 miliónov Sk). Z tohto titulu bude agentúra v intenciách Národného programu rozvoja cestovného ruchu v SR požadovať v roku 2002 zo štátneho rozpočtu dotáciu minimálne 80 miliónov Sk a každý krajský úrad ročne 500 tisíc Sk (s výhľadom každoročne) na prezentáciu regiónov CR. Na podporu turizmu sa odporúčajú v národnom programe zmeniť niektoré zákony (o miestnych poplatkoch, refundácia DPH) a posilniť školskú výchovu na priamy kontakt s hosťom a zreálnenie potrieb trhu.

Súčasne sa ráta aj v budúcnosti s tým, že Európska únia (EÚ) bude naďalej zo svojich fondov uvoľňovať zdroje na podporu CR na Slovensku. V apríli tohto roku EÚ uvoľnila malým a stredným podnikateľom na Slovensku prostredníctvom fondu Phare takmer 76 miliónov Sk (1,75 milióna EUR). K tejto sume prispieva ešte štvrtinovým podielom vláda SR, čím celkový balík peňazí v prospech podnikateľov v oblasti CR dosiahne vyše 100 miliónov Sk (2,3 milióna EUR). Jeden projekt podnikateľa môže byť podporený sumou maximálne 2 milióny Sk a prednosť dostanú projekty neinvestičné (dobudovanie regionálnych združení, informačných a propagačných inštitútov), a to z regiónov s najvyššou mierou nezamestnanosti.

V tomto roku agentúra funguje s rozpočtom 38 miliónov Sk, minulý rok s 39 miliónmi Sk. Zatiaľ najvyššiu suma vo výške 48 miliónov Sk mala SACR k dispozícii v roku 1998, ktorá bola o rok neskôr znížená na zhruba 44 miliónov Sk. Zhruba 86 % výdavkov rozpočtu agentúry smerovalo v rokoch 1998 až 2000 na hlavnú činnosť (medzinárodné veľtrhy a výstavy CR, prezentácie, workshopy, sprievodné akcie, tlačené propagačné materiály). Výnosy agentúry z hlavnej činnosti dosiahli v roku 1998 sumu 3,5 milióna Sk, o rok neskôr 4,5 milióna Sk a vlani 3,2 milióna Sk.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 589
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 364
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 987
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 276
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 667
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 796
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 517
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 4 062
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 528
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 415

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Bitie opaskom, fackovanie, šliapanie na chrbát, ponižovanie. To bola realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

KOMENTÁRE

A zasa sa musíme báť plotov, čo v nás vyrastú

Na obrazovkách denne vídame tupírovaný preparát pseudospasiteľa.

PLUS

Varenie v stredoveku? Kaviár prasatám, miesto vody víno

Páv chrlil oheň a mäsové guľky vyzerali ako pomaranče.

Neprehliadnite tiež

Kraft Heinz neuspel s ponukou 143 miliárd dolárov za Unilever

Kraft Heinz ponúkol za akcie Unilever len 18-% prirážku.

Čína zastaví dodávky uhlia zo Severnej Kórey, podporí tak sankcie OSN

Čína už odmietla zásielku uhlia v hodnote asi milióna dolárov. Stalo sa tak po tom, ako KĽDR otestovala raketu stredného doletu.

Londýnske reštaurácie sa pozerajú do budúcnosti. S obavami

Majiteľom reštaurácii priťažil brexit.

Aké možnosti má človek, ktorý prišiel krátko pred dôchodkom o prácu

Skorý odchod do predčasnej penzie sa nemusí vyplatiť, treba si to vypočítať.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop