SACR kladie dôraz na marketingové analýzy nákupcov produktov cestovného ruchu

Bratislava 3. júna (TASR) - Uprednostňovanie zostavovania marketingových analýz potenciálnych nákupcov produktov cestovného ruchu (CR) na úkor praktizovanej ...

Bratislava 3. júna (TASR) - Uprednostňovanie zostavovania marketingových analýz potenciálnych nákupcov produktov cestovného ruchu (CR) na úkor praktizovanej imidžovej propagácie Slovenska na zahraničných trhoch predstavuje čiastočnú modifikáciu súčasnej stratégie Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) v tomto, ale hlavne budúcich rokoch.

Tento koncepčný prístup si podľa generálnej riaditeľky SACR Ivany Magátovej vyžiada už v budúcom roku zvýšený prídel finančných prostriedkov oproti roku 2001 (rozpočet 38 miliónov Sk). Z tohto titulu bude agentúra v intenciách Národného programu rozvoja cestovného ruchu v SR požadovať v roku 2002 zo štátneho rozpočtu dotáciu minimálne 80 miliónov Sk a každý krajský úrad ročne 500 tisíc Sk (s výhľadom každoročne) na prezentáciu regiónov CR. Na podporu turizmu sa odporúčajú v národnom programe zmeniť niektoré zákony (o miestnych poplatkoch, refundácia DPH) a posilniť školskú výchovu na priamy kontakt s hosťom a zreálnenie potrieb trhu.

Súčasne sa ráta aj v budúcnosti s tým, že Európska únia (EÚ) bude naďalej zo svojich fondov uvoľňovať zdroje na podporu CR na Slovensku. V apríli tohto roku EÚ uvoľnila malým a stredným podnikateľom na Slovensku prostredníctvom fondu Phare takmer 76 miliónov Sk (1,75 milióna EUR). K tejto sume prispieva ešte štvrtinovým podielom vláda SR, čím celkový balík peňazí v prospech podnikateľov v oblasti CR dosiahne vyše 100 miliónov Sk (2,3 milióna EUR). Jeden projekt podnikateľa môže byť podporený sumou maximálne 2 milióny Sk a prednosť dostanú projekty neinvestičné (dobudovanie regionálnych združení, informačných a propagačných inštitútov), a to z regiónov s najvyššou mierou nezamestnanosti.

V tomto roku agentúra funguje s rozpočtom 38 miliónov Sk, minulý rok s 39 miliónmi Sk. Zatiaľ najvyššiu suma vo výške 48 miliónov Sk mala SACR k dispozícii v roku 1998, ktorá bola o rok neskôr znížená na zhruba 44 miliónov Sk. Zhruba 86 % výdavkov rozpočtu agentúry smerovalo v rokoch 1998 až 2000 na hlavnú činnosť (medzinárodné veľtrhy a výstavy CR, prezentácie, workshopy, sprievodné akcie, tlačené propagačné materiály). Výnosy agentúry z hlavnej činnosti dosiahli v roku 1998 sumu 3,5 milióna Sk, o rok neskôr 4,5 milióna Sk a vlani 3,2 milióna Sk.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 253
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 615
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 14 012
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 095
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 796
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 884
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 410
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 945
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 413
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 306

Hlavné správy zo Sme.sk

PRIMÁR

Od štyridsatky po sedemdesiatku. Ako sa mení sexualita?

Kvalita závisí od psychiky milencov.

TECH

Drobné prepeličky môžu pomáhať v boji proti rakovine

Výskum na vtáčích vajciach a embryách prináša nové rozmery.

Neprehliadnite tiež

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

Trump sa na summite prihlásil k voľnému trhu, obavy však zostali

Na stretnutí G7 došlo rýchlo k zhode, že sa musí zachovať otvorený globálny trh.