Zákon o elektronických komunikáciách potrebuje 12 noriem

Telekomunikačný úrad SR (TÚ) má pripraviť podzákonné normy k novému zákonu o elektronických komunikáciách do konca augusta.

BRATISLAVA. Hlavný zákon je momentálne v parlamente v prvom čítaní a noriem, ktoré na neho budú nadväzovať, by malo byť dvanásť.

"Dúfame, že zákon bude účinný zrejme od štvrtého štvrťroku tohto roka," informoval predseda TÚ Ladislav Mikuš v utorok na brífingu po stretnutí s ministrom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jánom Figeľom (KDH).

Slovensko, podobne ako ďalšie krajiny Európskej únie, mešká v príprave legislatívy v tejto oblasti. "Ide o nový zákon, ktorý bude platiť niekoľko rokov a bude upravovať regulačné prostredie na Slovensku," uviedol ďalej Mikuš. Medzi najdôležitejšie časti navrhovaného zákona označil vznik nového európskeho regulačného úradu. Ten bude mať významné postavenie aj pri rozhodnutiach TÚ o cenovej regulácii na veľkoobchodných trhoch.

TÚ zároveň pripravuje analýzu univerzálnej služby. Čaká však na schválenie nového zákona o elektronických komunikáciách, aby mohol podľa neho zmeniť povinnosti univerzálnej služby, alebo vypísať nové výberové konanie.

"Aby nebol len jeden účastník, ktorý poskytuje univerzálnu službu," dodal Mikuš. Univerzálna služba je minimálny súbor služieb, ktoré sú dostupné v určenej kvalite na celom území štátu všetkým koncovým užívateľom bez ohľadu na ich geografickú polohu a za prijateľnú cenu. Jej poskytovateľ zabezpečuje aj primeranú dostupnosť verejných telefónnych automatov, poskytuje bezplatný a nepretržitý prístup k číslam tiesňových volaní, vrátane jednotného európskeho čísla tiesňového volania 112.

Definitívna podoba nového zákona o elektronických komunikáciách prinesie podľa ministra Figeľa dôležitú zmenu reagujúcu na vývoj v Európskej únii i na Slovensku. Šéf rezortu očakáva, že parlament schváli vládny návrh tohto zákona, aby naňho mohli následne nadväzovať vykonávacie predpisy, pričom významný podiel a zodpovednosť za ich vypracovanie má práve Telekomunikačný úrad.

Samotný zákon o elektronických komunikáciách by mal podľa predloženého návrhu nadobudnúť účinnosť 1. októbra tohto roku. Výnimkou majú byť dve časti týkajúce sa transparentnosti a uverejňovania informácií pre užívateľa a zmluvy o poskytovaní verejných služieb, tie majú začať platiť od 1. januára 2012.

Figeľ hovoril s vedením TÚ aj o otvorení ďalších rozhodnutí pre frekvencie, ktoré sa uvoľnia po ukončení digitalizácie televíznej služby. Tá podľa neho úspešne pokračuje. "Môže sa k tomu prikročiť na jeseň tohto roku. Ide o pásmo 800 megahertzov (MHz) a zároveň o nadväzujúce pásmo 2 600 MHz. Je to veľmi dôležité pre modernizáciu Slovenska, pre nové služby, nové technológie," uviedol ďalej Figeľ. Spomenul pritom novú technológiu LTE (Long Term Evolution) a takzvanú digitálnu dividendu, ako príjem štátu za používanie frekvencií.

Mikuš uviedol, že s Figeľom rozprávali aj o budúcej stratégii úradu, finančných vzťahoch a jeho personálnom obsadení. "Úrad momentálne je schopný zvládať svoje činnosti pomerne dobre, ale máme určite nejaké požiadavky, ktoré prednesieme v budúcom období. Robíme si analýzu procesov tak, aby sme zvládali svoje úlohy v zákonných normách. Mám na mysli napríklad manažment frekvenčného spektra," uviedol Mikuš. TÚ bude podľa neho musieť pri predlžovaní frekvencií vydať v krátkom období asi 10 tis. individuálnych povolení.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  4. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 225
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 263
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 898
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 790
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 449
  6. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 410
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 269
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 254
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 172
  10. Leto nekončí! 842

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

Premiér Fico kráča iným smerom ako Visegrád

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.