Analýzu efektívnosti NBS prerokuje aj parlament

Analýzu efektívnosti a produktivity práce Národnej banky Slovenska (NBS) na príklade prípadovej štúdie komparácie s ostatnými centrálnymi bankami eurozóny by mal na aktuálnej schôdzi prerokovať aj parlament.

BRATISLAVA. Štúdiu preto musel dnes opätovne prerokovať Výbor Národnej rady (NR) SR pre financie a rozpočet.

Finančný výbor prvýkrát prerokoval túto analýzu ešte v novembri minulého roka. Šéf výboru Jozef Kollár (SaS) ju vtedy označil za nedostatočnú. Prirovnal ju k prácam z bratislavskej Ekonomickej univerzity (EU), ktorú sám vyštudoval.

"Urobme konečne poriadnu štúdiu, toto za poriadnu štúdiu nepovažujem. Nemali by sme predkladať štúdie, ktoré sú možno na úrovni ročníkovej práce na Ekonomickej univerzite," uviedol vtedy.

Podľa Kollára NBS pochopila žiadosť o vypracovanie tejto štúdie, o ktorú požiadal finančný výbor začiatkom septembra minulého roka, ako útok na svoju nezávislosť. Viceguvernér NBS Viliam Ostrožlík sa kritike zo strany Kollára bránil.

"Nepovažujeme to za útok na našu nezávislosť, ani dikcia textu o tom nesvedčí," zdôraznil. Centrálna banka sa podľa neho tak necíti touto úlohou dotknutá.

V materiáli NBS upozorňuje, že v rámci Eurosystému neexistuje jednotná metodika ani jednotný hodnotiaci model efektívnosti a produktivity práce centrálnej banky. "Na základe analýzy možno konštatovať, že NBS zastrešuje najširší rozsah funkcií centrálnych bánk, vrátane integrovaného dohľadu nad celým finančným trhom ako jediná centrálna banka v eurozóne, a to s primeraným počtom zamestnancov," konštatuje banka.

Centrálna banka na svoju prevádzku ročne vynakladá približne 70 miliónov eur, čo v absolútnych číslach predstavuje piatu najnižšiu hodnotu v eurozóne.

"V priemerných prevádzkových nákladoch na zamestnanca je NBS druhá najnižšia nákladová národná centrálna banka v Eurosystéme," zdôrazňuje vo svojej správe. Kým totiž na Slovensku náklady na zamestnanca predstavujú 64.000 eur, priemer za celú eurozónu je 182.000 eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  2. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  5. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  8. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  10. Leto nekončí!
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 208
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 090
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 936
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 783
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 486
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 431
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 265
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 252
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 169
  10. Leto nekončí! 837

Téma: Banky


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko inú možnosť ako jadro Únie nemá, Fico to vie

Krajiny bez eura budú strácať vplyv, Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

DOMOV

Plavčan urobil nezvyčajnú vec. Oznámil Kiskovi, kedy končí

Fico naťahovanie času nekomentoval.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.