BERLÍN. Vyplýva to z najnovšej prognózy spotrebiteľskej dôvery na júl 2011, ktorú vypracoval inštitút pre prieskum trhu GfK.
Podľa výsledkov tohto prieskumu indikátor spotrebiteľskej dôvery GfK, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu spotrebiteľov v najväčšej ekonomike eurozóny, sa na júl 2011 zvýšil na 5,7 bodu z revidovaných 5,6 bodu v tomto mesiaci.
Analytici pritom odhadovali, že dôvera nemeckých spotrebiteľov v priaznivý vývoj ekonomiky v nasledujúcom mesiaci naopak klesne na 5,3 bodu pod vplyvom gréckej dlhovej krízy.
"Pokračujúci solídny rast hospodárstva a ďalšie zlepšovanie situácie na trhu práce prispeli k miernemu zvýšeniu spotrebiteľskej dôvery," uvádza sa vo vyhlásení GfK.
Informovala o tom agentúra DPA.