Prototypom českého milionára je 47-ročný patriot

Českí dolároví milionári (s voľne použiteľným majetkom nad 18 miliónov Kč, t.j. 736.437 eur) sú z dvoch tretín podnikatelia.

PRAHA. Iba každý siedmy z nich je zamestnancom, 15 % sú osoby samostatne zárobkovo činné. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila J&T Banka. Podľa štúdie sú najbohatší Česi hrdými patriotmi a pred nádherou dávajú prednosť kvalite.

Prototypom českého dolárového milionára je 47-ročný muž. Je realistom, ktorý očakáva, že časy budú horšie, a je na to pripravený. Premýšľa, čo po sebe zanechá, a myslí na ďalšie generácie. Podporuje vzdelávanie a je ochotný prispieť aj sociálne slabším.

Pri výbere investičných príležitostí veria českí milionári svojej intuícii alebo dávajú na rady priateľov a známych. Za dôležité považujú sledovanie ekonomického vývoja v Česku a zahraničí.

V dobročinnosti sú respondenti jasnými patriotmi. Väčšina z nich, 71 %, prispieva v rámci Česka. Najviac peňazí poskytujú na odstraňovanie dôsledkov prírodných katastrof, deťom bez domova a na rozvoj vzdelávania. Začína rásť podpora seniorov. Prekvapujúco málo peňazí sú ochotní venovať na prírodu a ekológiu, uviedla J&T Banka.

Milión korún pokladá český dolárový milionár za krátkodobú investíciu, ktorú treba vložiť "tu a teraz" na seba. Asi 16 % z nich by sumu investovalo na koníčky, cestovanie, vzdelávanie - a to najmä svojich detí. Pokiaľ by milión nevyužili vyššie uvedeným spôsobom, vložili by ho do bankových produktov, najmä termínovaných vkladov, akcií, podielových fondov a obligácií.

Desať miliónov korún už považujú milionári za dlhodobú investíciu, ktorá by mala priniesť ďalšie peniaze. Asi 59 % by ich jednoznačne vložilo do nehnuteľnosti, ktorej kúpa by podliehala prísnemu výberu. Druhou najčastejšou voľbou by boli akcie (36 %), a to napriek tomu, že ich zaraďujú do rizikových operácií.

Prieskum sa zaujímal aj o to, aké majú dolároví milionári radi české značky. Dávajú prednosť kvalite a spoľahlivosti pred nádherou či veľkoleposťou. Z českých značiek majú slabosť pre tie, ktoré majú na českom trhu dlhodobú tradíciu a dokázali sa presadiť aj vo svete, napríklad Baťa.

V obľúbenosti značiek na celej čiare zvíťazila Kofola. Ďalej nasledujú Pilsner Urquell, Becherovka a Škoda. Tú si však ako obľúbený automobil vybrali iba 3 % účastníkov prieskumu.

Informoval o tom český denník E15.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 621
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 548
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 642
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 667
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 979
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 143
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 934
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 797
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 685
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 527

Téma: Česká republika


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

DOMOV

Pavol Rusko s náramkom ďaleko nezájde

Je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

Neprehliadnite tiež

Výrobu Škody Superb z Česka podľa šéfa podnikovej rady presunú

Predseda podnikovej rady Škoda Auto Jaroslav Povšík tvrdí, že je to hotová vec.

Futej predáva strojárne PPS v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

S ponukou na prevzatie strojární boli oslovení záujemcovia z Česka a Slovenska.

Naši inšpektori možno preveria firmu, ktorej zadržali kamióny

V skladoch prístavu Zeebrugge zadržali v pondelok 112 kamiónov so slovenskými značkami.

Spolumajiteľa J&T Finance, ktorý chce kúpiť Markízu, vyšetrujú pre korupciu

Čínska CEFC China Energy sa od obvinení z korupcie či prania špinavých peňazí dištancuje.

Komisia potvrdila, že návrh rozpočtu je v súlade s európskymi pravidlami

Európska komisia analyzovala plány rozpočtu na rok 2018 všetkých členov eurozóny s výnimkou Grécka.