Prototypom českého milionára je 47-ročný patriot

Českí dolároví milionári (s voľne použiteľným majetkom nad 18 miliónov Kč, t.j. 736.437 eur) sú z dvoch tretín podnikatelia.

PRAHA. Iba každý siedmy z nich je zamestnancom, 15 % sú osoby samostatne zárobkovo činné. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila J&T Banka. Podľa štúdie sú najbohatší Česi hrdými patriotmi a pred nádherou dávajú prednosť kvalite.

Prototypom českého dolárového milionára je 47-ročný muž. Je realistom, ktorý očakáva, že časy budú horšie, a je na to pripravený. Premýšľa, čo po sebe zanechá, a myslí na ďalšie generácie. Podporuje vzdelávanie a je ochotný prispieť aj sociálne slabším.

Pri výbere investičných príležitostí veria českí milionári svojej intuícii alebo dávajú na rady priateľov a známych. Za dôležité považujú sledovanie ekonomického vývoja v Česku a zahraničí.

Článok pokračuje pod video reklamou

V dobročinnosti sú respondenti jasnými patriotmi. Väčšina z nich, 71 %, prispieva v rámci Česka. Najviac peňazí poskytujú na odstraňovanie dôsledkov prírodných katastrof, deťom bez domova a na rozvoj vzdelávania. Začína rásť podpora seniorov. Prekvapujúco málo peňazí sú ochotní venovať na prírodu a ekológiu, uviedla J&T Banka.

Milión korún pokladá český dolárový milionár za krátkodobú investíciu, ktorú treba vložiť "tu a teraz" na seba. Asi 16 % z nich by sumu investovalo na koníčky, cestovanie, vzdelávanie - a to najmä svojich detí. Pokiaľ by milión nevyužili vyššie uvedeným spôsobom, vložili by ho do bankových produktov, najmä termínovaných vkladov, akcií, podielových fondov a obligácií.

Desať miliónov korún už považujú milionári za dlhodobú investíciu, ktorá by mala priniesť ďalšie peniaze. Asi 59 % by ich jednoznačne vložilo do nehnuteľnosti, ktorej kúpa by podliehala prísnemu výberu. Druhou najčastejšou voľbou by boli akcie (36 %), a to napriek tomu, že ich zaraďujú do rizikových operácií.

Prieskum sa zaujímal aj o to, aké majú dolároví milionári radi české značky. Dávajú prednosť kvalite a spoľahlivosti pred nádherou či veľkoleposťou. Z českých značiek majú slabosť pre tie, ktoré majú na českom trhu dlhodobú tradíciu a dokázali sa presadiť aj vo svete, napríklad Baťa.

V obľúbenosti značiek na celej čiare zvíťazila Kofola. Ďalej nasledujú Pilsner Urquell, Becherovka a Škoda. Tú si však ako obľúbený automobil vybrali iba 3 % účastníkov prieskumu.

Informoval o tom český denník E15.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 201
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 25 048
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 135
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 092
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 275
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 655
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 961
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 313
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 057
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 911

Téma: Česká republika


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Neprehliadnite tiež

Juncker nepredloží Trumpovi žiadnu obchodnú ponuku

Spojené štáty a Európska únia sú na pokraji obchodnej vojny.

Ministerstvo dopravy zazmluvnilo z eurofondov na projekty dve miliardy eur

Polovica z dvoch miliárd eur pôjde na diaľnice.

Národná banka upozorňuje na webstránku, ktorá neoprávnene poskytuje úvery

Nebanková online spoločnosť sídli vo Švajčiarsku.

Raši predstavil tri základné kroky na podporu Smart Cities

Prvý krokom bude vytvorenie webovej platformy pre Smart Cities.