Prototypom českého milionára je 47-ročný patriot

Českí dolároví milionári (s voľne použiteľným majetkom nad 18 miliónov Kč, t.j. 736.437 eur) sú z dvoch tretín podnikatelia.

PRAHA. Iba každý siedmy z nich je zamestnancom, 15 % sú osoby samostatne zárobkovo činné. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila J&T Banka. Podľa štúdie sú najbohatší Česi hrdými patriotmi a pred nádherou dávajú prednosť kvalite.

Prototypom českého dolárového milionára je 47-ročný muž. Je realistom, ktorý očakáva, že časy budú horšie, a je na to pripravený. Premýšľa, čo po sebe zanechá, a myslí na ďalšie generácie. Podporuje vzdelávanie a je ochotný prispieť aj sociálne slabším.

Pri výbere investičných príležitostí veria českí milionári svojej intuícii alebo dávajú na rady priateľov a známych. Za dôležité považujú sledovanie ekonomického vývoja v Česku a zahraničí.

V dobročinnosti sú respondenti jasnými patriotmi. Väčšina z nich, 71 %, prispieva v rámci Česka. Najviac peňazí poskytujú na odstraňovanie dôsledkov prírodných katastrof, deťom bez domova a na rozvoj vzdelávania. Začína rásť podpora seniorov. Prekvapujúco málo peňazí sú ochotní venovať na prírodu a ekológiu, uviedla J&T Banka.

Milión korún pokladá český dolárový milionár za krátkodobú investíciu, ktorú treba vložiť "tu a teraz" na seba. Asi 16 % z nich by sumu investovalo na koníčky, cestovanie, vzdelávanie - a to najmä svojich detí. Pokiaľ by milión nevyužili vyššie uvedeným spôsobom, vložili by ho do bankových produktov, najmä termínovaných vkladov, akcií, podielových fondov a obligácií.

Desať miliónov korún už považujú milionári za dlhodobú investíciu, ktorá by mala priniesť ďalšie peniaze. Asi 59 % by ich jednoznačne vložilo do nehnuteľnosti, ktorej kúpa by podliehala prísnemu výberu. Druhou najčastejšou voľbou by boli akcie (36 %), a to napriek tomu, že ich zaraďujú do rizikových operácií.

Prieskum sa zaujímal aj o to, aké majú dolároví milionári radi české značky. Dávajú prednosť kvalite a spoľahlivosti pred nádherou či veľkoleposťou. Z českých značiek majú slabosť pre tie, ktoré majú na českom trhu dlhodobú tradíciu a dokázali sa presadiť aj vo svete, napríklad Baťa.

V obľúbenosti značiek na celej čiare zvíťazila Kofola. Ďalej nasledujú Pilsner Urquell, Becherovka a Škoda. Tú si však ako obľúbený automobil vybrali iba 3 % účastníkov prieskumu.

Informoval o tom český denník E15.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 392
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 162
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 180
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 716
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 289
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 089
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 058
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 009
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 825
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 641

Téma: Česká republika


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prehrali a odišli k medveďom. Danko nie je prvý, kto sa po porážke stratil

Za medveďmi pravidelne chodil Vladimír Mečiar, po neúspešných voľbách sa trikrát vytratil aj Robert Fico.

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky.

Neprehliadnite tiež

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

Tesco otvorilo pri Galante najväčšie distribučné centrum v strednej Európe

Nové centrum sa zameriava na distribúciu potravín, kozmetiky, oblečenia a techniky. Zamestnalo 1 200 ľudí.

Počet turistov v Dubrovníku je neúnosne vysoký, primátor ho chce obmedziť kvótou

Z krátkodobého ekonomického hľadiska obmedzenie počtu turistov bude pre mesto nevýhodné.

Minimálna mzda v Česku vzrastie na 12.200 korún, rozhodla vláda

Zvýšenie minimálnej mzdy zohľadňuje priaznivý ekonomický vývoj. Česko má v súčasnosti najnižšiu nezamestnanosť v Európskej únii.