Peking a Šanghaj spája nová železničná trať

Realizátori projektu trate pre superrýchliky medzi Pekingom a Šanghajom uskutočnili dnes prvý test novej dopravnej tepny medzi oboma veľkomestami.

PEKING. Prvými cestujúcimi v ňom boli vládni predstavitelia, manažéri zúčastnených firiem a novinári.

Vzdialenosť 1318 km prešla súprava za päť hodín, doteraz na jej prekonanie potrebovali rýchliky okolo 10 hodín. Výstavba trate stála 32,5 miliardy USD (22,86 miliardy eur). Prechádza cez sedem najľudnatejších provincií.

Vláda v apríli informovala, že maximálnu rýchlosť na trati znížila z 350 na 300 km a súčasne rozhodla aj o znížení ceny cestovných lístkov.

Tento rok by mala mať Čína 13.000 km superrýchlych železničných tratí a do roku 2020 sa ich sieť rozšíri na 16.000 km.

Čínske superrýchliky sú založené na japonskej, francúzskej a nemeckej technológii, ale vyrábajú ich čínske firmy. Tie sa ich pokúšajú predávať krajinám v Latinskej Amerike a na Blízkom východe, ale vlastníci technických a technologických licencií proti takým pokusom protestujú, lebo v dohodách s čínskymi firmami sa uvádza, že ich môžu využívať len na domácej pôde.

Ministerstvo dopravy uviedlo, že vypracovalo rozsiahle opatrenia na dosiahnutie spoľahlivosti a bezpečnosti tratí. Okrem iných sa musia trate kontrolovať denne a seizmické stanice budú prevádzkovateľom poskytovať promptné informácie o prípadnom nebezpečenstve.

Medzi Pekingom a Šanghajom bude po novej trati premávať 63 párov súprav rýchlosťou až 300 km. Lístok v obchodnej triede súpravy stojí 269 USD, kým jazda pomalším rýchlikom medzi oboma mestami bude stáť 63 USD.

V Čine sa má tento rok investovať do výstavby železničnej siete 106 miliárd USD.

Informovala o tom agentúra AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 757
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 014
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 104
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 730
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 594
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 435
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 079
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 031
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 626

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.