Každý štvrtý zamestnanec plánuje do roka podať výpoveď

Na Slovensku si aktívne hľadá novú prácu 27 percent zamestnaných ľudí.

BRATISLAVA. Každý štvrtý zamestnanec plánuje opustiť svojho zamestnávateľa v priebehu najbližších 12 mesiacov.

Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky GfK International Employee Study, ktorý sa realizoval v 29 krajinách, vrátane Slovenska na celkovej vzorke 30.556 zamestnancov. U nás sa do on-line prieskumu zapojilo 1011 zamestnancov.

Na Slovensku si aktívne hľadá novú prácu 27 % zamestnaných ľudí. Ďalších 13 % plánuje zmeniť zamestnávateľa už v priebehu nasledujúcich 6 mesiacov.

Nespokojnosť s prácou sú niektorí ochotní riešiť aj odchodom do zahraničia. Za takú možnosť sa vyslovilo 23 % Slovákov. Vyšší záujem vycestovať prejavujú mladí ľudia a manuálni pracovníci. Zvýšený záujem o prácu v zahraničí je pozorovateľný tiež u zamestnancov, ktorí pracujú v nadnárodných spoločnostiach.

Celkovo z prieskumu vyplynulo, že ochotu imigrovať za prácou cítia zväčša mladí kvalifikovaní zamestnanci. Dve pätiny zamestnancov vo veku 18 až 29 rokov súhlasili s tým, že by boli ochotní presťahovať sa za lepšou prácou do cudziny. To isté platí pre tretinu ľudí s vysokoškolským vzdelaním a dokonca pre 37 % držiteľov doktorátu. Na druhej strane zamestnanci so stredoškolským vzdelaním sú o niečo lojálnejší k domácemu pracovnému trhu. Odísť kvôli lepším pracovným podmienkam by súhlasilo len 22 % z nich.

Najvýraznejší odlev pracovnej sily hrozí krajinám Strednej a Južnej Ameriky. Mexiko chce kvôli práci opustiť 57 % zamestnaných, v Kolumbii je to 52 % a v Brazílii 41 % opýtaných.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 502
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 753
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 637
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 907
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 162
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 145
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 140
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 987
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 928

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Článok je zaradený aj do ďalších tém Utečenecká kríza vo svete

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou, tvrdí dlhodobý výskum adolsentov.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.