BRATISLAVA.
Jeho výsledky ukazujú, že v najbližších troch až šiestich mesiacoch každý štvrtý podnik plánuje vstup na nové trhy, zatiaľ čo pätina podnikov chce predstaviť nový produkt či službu. Takmer polovica firiem vidí ako najväčšiu príležitosť pre expanziu európskych podnikov výskum, inovácie a príliv nových talentov.
Podľa mnohých podnikov majú ekonomiky Ázie, Južnej Ameriky a východnej Európy veľký potenciál k ďalšiemu rastu. Takmer polovica firiem považuje nové trhy ako hlavnú výzvu a viac než pätina z nich uvádza, že chcú tieto trhy využiť k svojej ďalšej expanzii a vytvoreniu zdravého konkurenčného prostredia.
Navyše sa už polovica z opýtaných firiem vyrovnala s dôsledkami hospodárskej krízy, alebo naďalej nepociťuje jej pôsobenie.
Výskumu sa zúčastnilo viac ako 500 európskych firiem z celkovo 32 krajín vrátane Slovenskej republiky. Bude pritom prebiehať dvakrát ročne. Základ reprezentatívnej vzorky tvoria spoločnosti, ktoré sa v minulosti zúčastnili súťaže o európske ceny European Business Awards.