Vláda nesúhlasí s poplatkom staviteľov za zaťaženie komunikácií

Stavitelia obchodných centier, veľkých bytových domov alebo polyfunkčných stavieb by mali platiť samosprávam nový jednorazový poplatok. Navrhuje to nezávislý poslanec Národnej rady (NR) SR Andrej Ďurkovský

BRATISLAVA. v zákone o miestnom poplatku za zaťaženie pozemných komunikácií, ktorý je v parlamente už v druhom čítaní. Vláda však s týmto návrhom nesúhlasí, čo kabinet vyjadril na svojom dnešnom rokovaní.

Spoplatnený by mal byť podľa Ďurkovského stavebník, ktorému bolo vydané právoplatné povolenie na stavbu, súčasťou ktorej sú odstavné a parkovacie stojiská v počte minimálne desať. "Počet dopravných prostriedkov, ktoré budú v budúcnosti parkovať na týchto odstavných a parkovacích stojiskách totiž priamo zaťaží dopravu na danom mieste," vysvetlil poslanec.

Nový miestny poplatok nemá byť obligatórny, ako je to pri poplatkoch za komunálne a drobné stavebné odpady. Viazanosť použitia výnosu je daná tak, ako pri inom miestnom poplatku, jeho zavedenie však spočíva na vôli konkrétnej obci. Zákon stanovuje jeho výšku na 500 eur za jedno parkovacie stojisko, no obce si ho môžu upraviť vlastným všeobecne záväzným nariadením. Rovnako budú môcť rozhodnúť o tom, kto bude od poplatku oslobodený.

Samosprávy majú na základe nového zákona získať prostriedky na sanovanie problémov s prehustenou dopravou v určitých miestach a problémov s miestnou dopravou v slovenských mestách všeobecne. "Pokračujúca intenzívna výstavba hlavne vo väčších mestách prináša so sebou mnohé problémy, najmä však problém s prehusťovaním dopravy v miestach, kde sa sústreďuje väčšie množstvo ľudí a dopravných prostriedkov," upozornil exprimátor Bratislavy Ďurkovský.

Ako čoraz väčší problém sa podľa neho ukazuje dopravné napojenie z týchto objektov na ostatné miestne komunikácie, prehusťovanie a zneprehľadňovanie dopravy v týchto miestach, ale aj väčšie opotrebovanie miestnych komunikácií, a tým aj väčšie nároky na ich údržbu.

Ak návrh zákona parlament schváli, prvý takýto poplatok by mohli obce zaviesť s účinnosťou od 1. októbra 2011. Pokiaľ sa obec, ktorá poplatok zaviedla, rozhodne pre zmenu sadzby, môže tak svojím všeobecne záväzným nariadením urobiť len s účinnosťou k 1. januáru nasledujúceho kalendárneho roka.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 9 674
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 819
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 116
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 291
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 197
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 190
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 016
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 729
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 565
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 174

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

kázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.