Ceny zájazdov sa v reklamách zvýšia

Ak prejde návrh Obyčajných ľudí, cestovky budú musieť uvádzať konečnú cenu zájazdov.

Dnes sa mnohí klienti dozvedia konečnú cenu za zájazd až počas návštevy cestovky.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ ARCHÍV SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Hnevá vás, keď sa reklamou necháte zlákať na zájazd za zaujímavú cenu a neskôr zistíte, že si musíte priplatiť? Už od októbra by to mohlo byť inak.

Ak parlament schváli návrh novely zákona o reklame, ktorú predložili Obyčajní ľudia, budú musieť cestovné kancelárie v reklamách a katalógoch uviesť konečnú cenu zájazdu. V nej by mali byť uvedené všetky platby, ktoré spotrebiteľ musí zaplatiť.

Dnes cestovky uvedú v reklame spravidla cenu, v ktorej je zahrnuté ubytovanie, strava a doprava. Neobsahuje už povinné letiskové taxy, víza či iné príplatky.

Zájazdy opticky zdražejú

Propagovaná cena zájazdu by mala zodpovedať realite, tvrdí poslanec Jozef Viskupič (Obyčajní ľudia). „Podnety, ktoré dostávame od ľudí, ukazujú, že to tak nie je,“ dodáva. Tvrdí, že návrh by mal mať podporu poslancov koalície.

Čo by malo
v reklame byť
  • konečná cena, ktorú spotrebiteľ zaplatí vrátane všetkých platieb spojených s poskytnutím zájazdu,
  • ak ju nie je možné určiť, reprezentatívny príklad zájazdu, ktorý obsahuje opis všetkých služieb a konečnú cenu.

Viceprezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Pavol Komora návrh víta. Cestovky Turancar a Fifo o uvádzaní konečných cien už uvažovali.

Nezaviedli ich preto, že by boli v konkurenčnej nevýhode oproti cestovkám, ktoré by propagovali zájazdy s cenami bez príplatkov.

„Ak sa povinné uvádzanie konečnej ceny zavedie, cena bude opticky vyššia,“ upozornil Komora. Ak totiž dnes cestovky uvedú cenu 700 eur, po započítaní poplatkov sa vyšplhá aj na 850 eur.

Zverejňovanie konečnej ceny zájazdov však nie všetci vítajú. Riaditeľ CK Hydrotour Mikuláš Milko vraví, že sa dá technicky ťažko uviesť konečná cena v katalógu, pretože pri každom zájazde môže byť niekoľko variantov.

Je v niekoľkých štátoch

Povinnosť uvádzať plnú cenu zájazdov neupravuje legislatíva Európskej únie. Šéf asociácie českých cestoviek Tomio Okamura vraví, že ju má v zákone zakotvenú niekoľko štátov únie, napríklad Rakúsko, Nemecko, Dánsko.

V Česku musia cestovky uvádzať konečnú cenu od novembra 2009. „Sprehľadnilo to ceny zájazdov a prispelo k väčšej istote klientov,“ dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 186
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 214
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 109
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 944
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 556
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 780
  7. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 4 624
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 419
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 349
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 335

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

U. S. Steel namieta sudcov: Hovorili skôr, než mali

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

KOMENTÁRE

Severokórejská červená línia je veľmi tenká

Kľúčovú rolu v krotení diktátora Kima hrá Čína.

EKONOMIKA

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom SPP ostáva Štefan Šabík.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen zvažuje predaj motocyklovej firmy Ducati

Predaj by mal pomôcť Volkswagenu vyrovnať straty spojené s emisným škandálom.

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop