Ceny zájazdov sa v reklamách zvýšia

Ak prejde návrh Obyčajných ľudí, cestovky budú musieť uvádzať konečnú cenu zájazdov.

Dnes sa mnohí klienti dozvedia konečnú cenu za zájazd až počas návštevy cestovky.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ ARCHÍV SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Hnevá vás, keď sa reklamou necháte zlákať na zájazd za zaujímavú cenu a neskôr zistíte, že si musíte priplatiť? Už od októbra by to mohlo byť inak.

Ak parlament schváli návrh novely zákona o reklame, ktorú predložili Obyčajní ľudia, budú musieť cestovné kancelárie v reklamách a katalógoch uviesť konečnú cenu zájazdu. V nej by mali byť uvedené všetky platby, ktoré spotrebiteľ musí zaplatiť.

Dnes cestovky uvedú v reklame spravidla cenu, v ktorej je zahrnuté ubytovanie, strava a doprava. Neobsahuje už povinné letiskové taxy, víza či iné príplatky.

Zájazdy opticky zdražejú

Propagovaná cena zájazdu by mala zodpovedať realite, tvrdí poslanec Jozef Viskupič (Obyčajní ľudia). „Podnety, ktoré dostávame od ľudí, ukazujú, že to tak nie je,“ dodáva. Tvrdí, že návrh by mal mať podporu poslancov koalície.

Čo by malo
v reklame byť
  • konečná cena, ktorú spotrebiteľ zaplatí vrátane všetkých platieb spojených s poskytnutím zájazdu,
  • ak ju nie je možné určiť, reprezentatívny príklad zájazdu, ktorý obsahuje opis všetkých služieb a konečnú cenu.

Viceprezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Pavol Komora návrh víta. Cestovky Turancar a Fifo o uvádzaní konečných cien už uvažovali.

Nezaviedli ich preto, že by boli v konkurenčnej nevýhode oproti cestovkám, ktoré by propagovali zájazdy s cenami bez príplatkov.

„Ak sa povinné uvádzanie konečnej ceny zavedie, cena bude opticky vyššia,“ upozornil Komora. Ak totiž dnes cestovky uvedú cenu 700 eur, po započítaní poplatkov sa vyšplhá aj na 850 eur.

Zverejňovanie konečnej ceny zájazdov však nie všetci vítajú. Riaditeľ CK Hydrotour Mikuláš Milko vraví, že sa dá technicky ťažko uviesť konečná cena v katalógu, pretože pri každom zájazde môže byť niekoľko variantov.

Je v niekoľkých štátoch

Povinnosť uvádzať plnú cenu zájazdov neupravuje legislatíva Európskej únie. Šéf asociácie českých cestoviek Tomio Okamura vraví, že ju má v zákone zakotvenú niekoľko štátov únie, napríklad Rakúsko, Nemecko, Dánsko.

V Česku musia cestovky uvádzať konečnú cenu od novembra 2009. „Sprehľadnilo to ceny zájazdov a prispelo k väčšej istote klientov,“ dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Francúzi menia plány, PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Štátnym a verejným zamestnancom zvýšia platy takmer o päť percent

Zvyšovanie platov obíde pedagogických pracovníkov.

Finančný výbor schválil niekoľko zmien v novele zákona o dani z príjmov

Jednou zo zmien je, že kritériom pre určenie daňovej rezidencie fyzickej osoby bude bydlisko.