Nový Airbus A320neo zaznamenal úspech

Na model A320neo, ktorý sa dostane do leteckej premávky v roku 2015, prišli výrobcovi v minulých mesiacoch viaceré veľké objednávky.

(Zdroj: AIRBUS)

PARÍŽ. A320neo, inovovaný model Airbusu, sa šesť mesiacov po začatí predaja stal na svetovom trhu civilných dopravných lietadiel skutočným hitom.

"Potvrdí to aj letecká prehliadka", povedal Louis Gallois, šéf EADS, ktorého dcérou je aj Airbus, krátko pred otvorením Aerosalónu v Le Bourget pri Paríži. Najväčšia svetová letecká prehliadka sa uskutoční na budúci týždeň od 24. do 26. júna.

Na model A320neo, ktorý sa dostane do leteckej premávky v roku 2015, prišli výrobcovi v minulých mesiacoch viaceré veľké objednávky. Stroj bude úspornejší, ale napriek tomu výkonnejší.

Článok pokračuje pod video reklamou

Úspešný je aj najväčší Airbus 380

Najväčšie civilné dopravné lietadlo Airbus 380 takisto uspokojuje vedenie spoločnosti. Jeho výroba by mala byť finančne vyrovnaná v rokoch 2014 až 2015. Dĺžka jeho záverečnej montáže sa počas dvoch rokov skrátila zo 14 na 10 mesiacov.

V tomto roku ich dokončia a odovzdajú zákazníkom 25. Problémy s motormi Trent-900, ktoré takmer spôsobili haváriu stroja austrálskej spoločnosti Qantas, sa podarilo vyriešiť.

Hlavný stratég EADS Marwan Lahoud uviedol, že výnosy Airbusu budú rasť do roku 2016 medziročne o 7 až 8 percent.

Koncern v čase nedostatku peňazí na vývojové programy má zúžené rozvojové ciele. Na vývoji nemenovaného vojenského zariadenia sa žiada silnejšia kooperácia. Gallois povedal: "Keď všetky krajiny zoškrtajú svoje rozpočty, musia viac spolupracovať."

EADS prichádza aj do USA

Výpadky v dôsledku úspornej rozpočtovej politiky vlád Únie chce EADS nahradiť väčšou angažovanosťou v rozvíjajúcich sa krajinách a podnikaním v bezpečnostnej oblasti, napríklad strážením hraníc alebo preventívnymi opatreniami proti internetovým pirátom (Cyber-Crime).

Gallois odhaduje, že bezpečnostný trh v nasledujúcich rokoch bude expandovať. Cyber-Crime je problém, ale podľa manažéra problémy vytvárajú trhy.

Šéf EADS tento víkend ohlásil aj nákupy kapacít v Spojených štátoch, kde chce rozvíjať aj spoluprácu s vhodnými partnermi. Táto stratégia sa však bude vzťahovať aj na ďalšie krajiny.

Veľkoakcionári EADS Daimler a Lagardére chcú predať svoje podiely v koncerne. Gallois varoval pred krátkodobými riešeniami.

Potrebnou bude taká štruktúra vlastníkov EADS, ktorá ho bude chrániť pred nepriateľským prevzatím a ktorá zabezpečí rovnováhu v ňom medzi nemeckými a francúzskymi záujmami.

Informovali o tom agentúra DPA a internetová stránka La Bourget 2011.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA AUTO zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 453
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 813
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 409
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 389
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 413
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 383
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 904
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 743
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 3 784
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 3 750

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Niektoré Kočnerove nehnuteľnosti sú zablokované, na iné prokuratúra nesiahla

K nehnuteľnosti v centre Bratislavy sa Kočner dostal za krátky čas.

TV

Cez čiaru s Pavlom Fejérom: Ľudí v Humennom ovláda strach

O tom, ako v meste vládne primátorka, sa šíria nelichotivé príbehy.

ŠPORT

Hovorka: Iný svet i mentalita. V Rusku prežívam kultúrny šok

Na podobnú výzvu čakal celý život.

Neprehliadnite tiež

Demografický posun v Európe zvyšuje riziko pre ekonomiku

Starnutie populácie môže ovplyvniť menovú politiku a viesť k dlhšej recesii, vyhlásil hlavný ekonóm Európskej centrálnej banky.

Sedem z desiatich Slovákov má zbytočné výdavky

Približne tretina opýtaných uvádza alkohol a tabak a štvrtina utráca zbytočne na dopravu a cestovanie.

Osobitný odvod reťazcov odmietajú obchodníci, zamestnávatelia aj odborári

Predstavitelia Zväzu obchodu hovoria o rozpore s právom EÚ, hrozí zatváranie prevádzok.

Vláda schválila stratégiu adaptácie na zmenu klímy

Vláda vzala na vedomie aj ústavný návrh Smeru, ktorý by mal dôchodkový vek zastropovať na 64 rokov.

Neriadený brexit môže paralyzovať Ryanair až na tri týždne

Šéf spoločnosti neočakáva rast v Nemecku po zatvorení základní v mestách Brémy a Weeze.