Platené médiá zarobili cez Piano za prvý mesiac 40-tisíc eur

Spoplatnenie niektorých časti portálov nespôsobilo pokles návštevnosti.

(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Systém spoločného predplatného Piano sa po prvých týždňoch používania slovenským médiám osvedčil. Pokles čítanosti po spoplatnení je oveľa menší než médiá očakávali. Za prvý mesiac zarobilo Piano viac ako 40-tisíc eur.

„Predpokladáme, že náš cieľ získať do roka za predplatiteľov jedno percento internetovej populácie bez problémov naplníme,“ uviedol riaditeľ spoločnosti Piano Media Tomáš Bella.

Deväť médií

Prémiový obsah Piano ponúka od 2. mája za poplatok 34 služieb na deviatich slovenských weboch: SME, Hospodárske noviny, Pravda, JOJ, .týždeň, Medialne.sk, Šport, PC Revue, MeToo.sk. Prístup do platených častí týchto médií stojí užívateľov 2,90 eura mesačne. Piano si možno predplatiť aj na týždeň za 0,99 eura alebo na celý rok za 29 eur.

Bella tvrdí, že skúsenosť z prvého mesiaca prevádzky potvrdila predpoklad, že spoločné predplatné bude pre čitateľov oveľa pohodlnejšie, ako možnosť platiť za jednotlivé služby samostatne.

„Počet čitateľov, ktorí zaplatili na sekcii Komentárov denníka SME, je už po zohľadnení zväčšenia celej internetovej populácie 14-krát vyšší, ako počet čitateľov, ktorí nám platili za túto službu samostatne v roku 2006,“ povedal zástupca šéfredaktora denníka SME Konštantín Čikovský.

Niektorým návštevnosť stúpla

Podobné sú aj čísla online predplatiteľov časopisu .týždeň. „V porovnaní s aprílom, kedy sa dal kúpiť online prístup k textom z tlačeného vydania .týždňa samostatne, bol v máji počet online predplatiteľov šesťkrát vyšší, pričom celkový počet návštevníkov našej stránky ostal napriek spoplatneniu stabilný," povedal šéfredaktor časopisu .týždeň Štefan Hríb.

Podľa predbežných výsledkov oficiálneho auditu návštevnosti internetových stránok AIMmonitor v máji po spoplatnení neubudli čitatelia od platených webov. Trom zo siedmich slovenských portálov, ktoré sa zapojili do Piana a zároveň auditujú svoju návštevnosť, počet čitateľov v máji dokonca stúpol.

Podstránkam a službám, ktoré boli kompletne spoplatnené, klesla návštevnosť v máji výrazne menej, ako to býva pri iných modeloch spoplatnenia v zahraničí. Kým napríklad The Times prišli po spoplatnení o 90 percent návštevnosti, weby ako medialne.sk či komentare.sme.sk poklesli maximálne o 10 až 20 percent.

„Vďaka zvolenému modelu kombinácie bezplatného a plateného obsahu sme zásadne neohrozili ani návštevnosť webu,“ uviedol vedúci online projektov týždenníka Trend Radoslav Augustín.

Platba aj esemeskou

Od štartu systému Piano 2. mája už spoločnosť odpovedala takmer na 2 000 e-mailových a telefonických otázok čitateľov. Týkali sa najmä možných spôsobov platby.

V najbližších týždňoch medzi ne pribudne možnosť platiť SMS-kou, chystajú sa takisto podrobnejšie štatistiky, aby mali čitatelia presný prehľad o tom, ktoré médium získava ich peniaze. Piano totiž rozdeľuje každú platbu len medzi tie médiá, ktoré konkrétny čitateľ v danom mesiaci navštívil.

Zrejme už v priebehu leta sa do systému Piano pridajú aj niektoré ďalšie slovenské médiá. Prinesú aj úplne nové služby a obsah, ktorý doteraz na webe nebol dostupný. Počas prvého mesiaca prevádzky prejavili o systém záujem aj viacerí vydavatelia zo zahraničia.

Riaditeľ Piano Media Tomáš Bella predpokladá, že ešte v tomto roku bude systém spustený na ďalšom európskom trhu. Piano Media už v súčasnosti zamestnáva ľudí okrem Slovenska aj v ďalších dvoch európskych krajinách.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 507
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 289
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 156
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 359
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 984
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 792
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 769
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 603
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 325
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 302

Téma: Mesiac


Článok je zaradený aj do ďalších tém Vesmír

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

ŠPORT

Nórsky divák nevedel, že Sagana na Tour de France vylúčili

Ľudia v Nórsku si majstrovstvá sveta v cyklistike užívajú.

DOMOV

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.