Európa nesmie dovoliť Grécku, aby skrachovalo, tvrdí šéf UniCreditu

Šéf talianskej banky UniCredit Federico Ghizzoni je otvorený myšlienke zapojenia súkromného sektora do riešenia gréckej dlhovej krízy. Dodal však, že je veľmi dôležité, aby mali Atény dostatok likvidity na plnenie svojich záväzkov.

VIEDEŇ. Preto vyzval politikov, aby sa rýchlo dohodli na záchrannom pláne pre Grécko. Banky a poisťovne sa podľa neho môžu na záchrane zúčastniť.

"Zatiaľ nás o to nikto nežiadal," uviedol Ghizzoni. Podľa vlastných slov zatiaľ nevie, aké sú závery doterajších diskusií politikov. "Ak sa hovorí o dobrovoľnom predĺžení splatnosti dlhu, myslím si, že súkromný sektor - banky a poisťovne - môžu uvažovať o takomto návrhu. V princípe nie som proti účasti súkromného sektora."

Najdôležitejšie podľa Ghizzoniho je, aby malo Grécko dostatok likvidity na plnenie záväzkov, kým bude musieť realizovať reformy, ktoré krajine pomôžu vrátiť sa na kapitálové trhy.

Ghizzoni nevylučuje, že nakoniec budú Atény nútené odpísať časť hodnoty (haircut) svojho dlhu. V súčasnosti však považuje túto možnosť za veľmi nebezpečnú. "Pred rokom by to bolo možno prijateľné, ale dnes už nie." Ak by sa totiž politici po roku bezvýsledných rokovaní dohodli na znížení hodnoty gréckeho dlhu, mohlo by to podľa Ghizzoniho viesť k "masakru Írska a Portugalska a možno aj ďalších krajín".

Ghizzoni si myslí, že politici nesmú dovoliť krach Grécka. "Platobná neschopnosť Grécka by zanechala veľmi vážne negatívne následky na európskej ekonomike." Ghizzoni upozornil, že UniCredit vlastní grécke dlhopisy v hodnote len 800 miliónov eur. Takže rizikom pre banku nie je priama angažovanosť v Grécku, ale dôsledky, ktoré by mohol mať kolaps Atén na zvyšok Európy.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 173
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 955
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 066
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 671
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 547
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 405
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 076
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 010
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 826
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720

Téma: Banky


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

SVET

Zomrel masový vrah Charles Manson

Manson zomrel vo väzení prirodzenou smrťou.

Neprehliadnite tiež

Štátne Cargo reaguje na Ficov balíček, chce znížiť príspevky zamestnancom

Zmeny v príspevkoch predstavili traja poslanci za stranu Smer, prihlásil sa k nim aj premiér a minister práce.

Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.