ŠTOKHOLM. Tržby Hennes & Mauritz (H&M) z predaja v obchodoch otvorených prinajmenšom rok v lokálnych menách v máji 2011 medziročne vzrástli o 2 %. To bolo výrazne pod očakávaniami trhu. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, v priemere predpovedali zvýšenie až o 5,4 %.
Druhý najväčší svetový malopredajca oblečenia uviedol, že obrat v období od marca do konca mája, čo pre švédsku firmu predstavuje 2. kvartál jej fiškálneho roka, dosiahol bez započítania dane z pridanej hodnoty (DPH) 27,6 miliardy švédskych korún (približne 3 miliardy eur). Analytici očakávali až 28,4 miliardy SEK.
Celkové tržby v máji so započítaním predajní otvorených počas uplynulých 12 mesiacov v lokálnych menách medziročne vzrástli o 12 %, pričom analytici prognózovali 14,3-% zvýšenie.
Informovala o tom agentúra Reuters.