Figeľ chce prepojiť budúcu diaľnicu D4 s rakúskou cestou S8

Plánované prepojenie budúceho diaľničného obchvatu Bratislavy na D4 a rakúskej rýchlostnej komunikácie S8 by mohlo byť aspoň čiastočne financované z európskych peňazí.

BRATISLAVA. Malo by ísť o zdroje v rámci realizácie projektu cezhraničnej spolupráce.

"Rakúskej strane sme predložili dopadovú štúdiu, respektíve environmentálne posúdenie slovenskej časti projektu. Je veľmi dôležité, aby podobne v dohľadnom čase rakúska strana pripravila svoj diel tak, aby mohol vzniknúť spoločný zámer na prepojenie medzi dvoma dôležitými vnútroštátnymi a medzinárodnými trasami," povedal v utorok minister dopravy Ján Figeľ pre agentúru SITA.

Počas stretnutia, ktoré pripravila Slovensko-rakúska obchodná komora, označil šéf rezortu dopravy pripravované cestné spojenie cez rieku Morava za veľmi potrebné nielen pre Bratislavu a Slovensko, ale aj Rakúsko.

"Myslím, že by sa tam dali využiť aj cezhraničné nástroje pre spolufinancovanie aspoň časti nákladov. Očakávam zo slovenskej strany, že táto spolupráca sa zintenzívni," povedal ďalej Figeľ.

Podľa neho otvorenie diaľničnej križovatky pri Stupave v lete tohto roku môže byť úvodom k pokračovaniu výstavby komunikácie smerom k hranici s Rakúskom. "Je to o odľahčení dopravy aj zintenzívnení obchodnej výmeny. Určite aj cestovný ruch a zamestnanosť by to pocítili," dodal.

Rakúsko podľa ministra dopravy plánuje postaviť cestu S8 do roku 2016. Figeľ verí, že tento zámer nie je len vnútroštátny, ale presiahne aj spoločnú hranicu a cesta bude prepojená so Slovenskom.

"V prípade zhody to bude patriť k jedným zo skorých úsekov ďalšej prípravy a výstavby, lebo nejde o veľmi dlhý úsek, skôr o veľmi dôležité cezhraničné spojenie. Všetky terajšie zámery smerujú aj k tomu, aby Slovensko buď plnilo svoje záväzky, ktoré už sme podpísali z hľadiska cezhraničných spojení alebo ich vytváralo a týmto odľahčovalo a lepšie trasovalo dnešnú rastúcu, osobitne nákladnú dopravu," povedal ďalej Figeľ pre agentúru SITA. Kamiónová doprava smerom na a z Bratislavy by podľa neho bola spojením na Rakúsko významne odľahčená.

Ministerstvo dopravy chce pri výstavbe D4 využiť projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP). Figeľ v tejto súvislosti spomenul najmä pripravovaný vyše 23-kilometrový úsek D4 od Jaroviec po Ivanku pri Dunaji.

Ten sa má začať stavať v roku 2014, odhadované stavebné náklady dosahujú takmer 570 mil. eur, pričom tender by mal začať v roku 2013. Z plánovanej dĺžky D4 takmer 51 kilometrov je v súčasnosti v prevádzke viac ako 2-kilometrový úsek od hranice s Rakúskom po Jarovce.

V júli tohto roka má byť ukončená stavba vyše 3-kilometrového diaľničného privádzača Stupava, juh v polovičnom profile, ktorý zabezpečí prepojenie s D2. V príprave sú úseky D4 Ivanka pri Dunaji, sever - Záhorská Bystrica v dĺžke okolo 17 kilometrov a Devínska Nová Ves - hranica s Rakúskom v dĺžke 3,5 kilometra.

Podľa programu pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014 úsek D4 Jarovce - Ivanka pri Dunaji odkloní tranzitnú dopravu z prieťahu Bratislavy na jej východný a južný okraj.

"Čiastočne odbremení exponované úseky D1 od vstupu do Bratislavy v smere z Trnavy až po Petržalku, vrátane Prístavného mosta, ktorý je najviac zaťaženou cestnou komunikáciou na Slovensku. Denne ho využije v priemere vyše 100 tisíc vozidiel, z toho 14 tisíc nákladných," uvádza sa v diaľničnom programe.

Budúci koncesionár by mal prevziať projekt už v nižšom štádiu prípravy, aby mal možnosť optimalizovať dizajn a ponúknuť štátu vybudovanie, prevádzkovanie a financovanie diaľnice s požadovanými parametrami za čo najlepších finančných podmienok pre štát.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 188
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 813
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 836
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 155
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 677
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 661
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 355
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 196
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 057

Téma: Rakúsko


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia tvrdia, že podobne kroky neplánujú.

DOMOV

Rakúšania kontroly obhajujú migrantmi, Slováci tomu nerozumejú

Rakúšania stále náhodne kontrolujú.

DOMOV

Esbéeskar môže v obchode šacovať. Ak je to dobrovoľné

Ak zariadenie zapípa, pracovník SBS by mal zákazníka požiadať o blok.

Neprehliadnite tiež

Dolárových milionárov pribúda, najbohatším regiónom zostáva Severná Amerika

Desatina najbohatších ľudí na svete vlastní takmer 88 percent celkového svetového bohatstva.

Šéf odborov Volkswagenu: Strach o miesta v Škode je zbytočný

V českých médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka.

USA nesúhlasí s prevzatím Time Warner spoločnosťou AT&T

Nesúhlas vlády s akvizíciou prekvapil mnohých na Wall Street.

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.