Prístav v Brazílii bude slúžiť obchodu s Čínou

V Brazílii sa buduje superprístav Acu Superport, prezývaný aj Diaľnica do Číny. Je to prvý infraštruktúrny brazílsky projekt najbohatšieho obyvateľa krajiny, miliardára Eika Batistu.

RIO DE JANIERO.

Prístav, ktorý sa tiahne hlboko do mora v spolkovom štáte Rio de Janeiro, má byť uvedený do prevádzky na budúci rok. Bude dosť hlboký na to, aby pri jeho móle mohla kotviť loď Chinamax, mohutné plavidlo, ktoré odvezie naraz 400.000 ton železnej rudy.

Loď má dvojnásobný výtlak než doteraz najväčšie plavidlá, ktoré sa v súčasnosti plavia medzi brazílskym a čínskym pobrežím.

Batista má podľa amerického magazínu Forbes majetok asi za 30 miliárd USD (20,9 miliardy eur). Mal by byť ôsmym najbohatším podnikateľom na svete. Batistov otec Eliezer sa ako minister banského priemyslu zaslúžil o prerod spoločnosti Companhia Vale do Rio Doce (neskôr bola sprivatizovaná a jej názov sa zmenil na Vale) na jednu z najväčších svetových producentov železnej rudy.

E. Batista však v 80. rokoch minulého storočia začal samostatne podnikať v banskom sektore. Spočiatku sa venoval ťažbe zlata a diamantov v poriečí Amazonky. V súčasnosti už vybudoval podnikateľské impérium. Jeho súčasťou je logistická spoločnosť, ropná a plynárenská spoločnosť, elektrárenský podnik, lodiarska dopravná spoločnosť a viaceré ďalšie.

Podnikateľ plánuje investovať do roku 2014 asi 15 miliárd USD do ťažby ropy, plynu, energetiky a banskej činnosti.

Acu sa stane najväčším prístavom na americkom kontinente. Vyrastá na neobývanom území, ktoré je 2,5-krát väčšie než ostrov Manhattan v New Yorku. Mal by prilákať investície asi za 40 miliárd USD. Batista povedal, že všade naokolo sa nachádza veľa ropy a zemného plynu. V nasledujúcich rokoch by sa oblasť mala stať jedným z veľkých svetových producentov ropy a zemného plynu.

Batistovými spoluinvestormi sú čínsky Wuhan Iron and Steel, ktorý buduje oceliareň a juhokórejský Hyundai Heavy Industries, ktorý stavia lodenice.

Podľa zámeru brazílskeho podnikateľa v lodiarstve krajiny by do piatich až ôsmich rokov malo pracovať okolo 300.000 ľudí. Teraz ich zamestnáva 100.000.

Nízka výkonnosť brazílskych prístavov je hlavnou brzdou rozvoja ekonomických vzťahov tejto krajiny so svetom. Eike Batista chce projektom Acu odstrániť práve tento problém.

Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 942
  2. Od septembra opäť po starom 6 002
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 734
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 220
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 797
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 732
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 193
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 148
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 046

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.