Transpetrol v budúcich rokoch očakáva pokles výnosov aj zisku

Spoločnosť Transpetrol, a.s. očakáva v budúcich rokoch pokles výnosov. Klesať by mal taktiež čistý zisk spoločnosti.

BRATISLAVA. Spoločnosť Transpetrol, a.s. očakáva v budúcich rokoch pokles výnosov. Firme, ktorá sa zaoberá prepravou ropy, by mali podľa plánov klesnúť výnosy z tohtoročných 59,8 mil. eur na budúcoročných takmer 56 mil. eur. Zhruba na tejto úrovni by mal podnik dosahovať výnosy aj v rokoch 2013 a 2014. Ako informovalo Ministerstvo hospodárstva SR (MH), klesať by mal taktiež čistý zisk spoločnosti. Ten by sa mal z tohtoročných zhruba 12,8 mil. eur prepadnúť v ďalších troch rokoch na približne 12,1 mil. eur.

“Vzhľadom na skutočnosť, že objem prepravovanej ropy má klesajúcu tendenciu, najmä u českých rafinérií, ktoré diverzifikujú a využívajú alternatívne ropovody, vo výsledku hospodárenia sa táto skutočnosť prejavuje v nižších tržbách s priamym dopadom na výsledok hospodárenia,“ vysvetlil rezort hospodárstva, ktorý je pravdepodobne jediným vlastníkom Transpetrolu. Na základe tejto skutočnosti podľa ministerstva spoločnosť už pristupuje k redukcii nákladových položiek.

Podľa ministerstva by mohol Transpetrol zvýšiť objem prepravovanej ropy a tým svoje výnosy a zisky vďaka projektu slovensko-rakúskeho ropovodného prepojenia Bratislava-Schwechat.

"V súčasnosti máme ropovodnú rúru prázdnu na polovicu. Tento projekt by nám pomohol zvýšiť prepravu v rámci ropovodu Družba možno na nejaké dve tretiny jeho kapacity. Sú to peniaze do štátneho rozpočtu," uviedol koncom mája minister hospodárstva Juraj Miškov, pričom predpokladá, že vďaka projektu ropovodného prepojenia by bola štátna kasa bohatšia každý rok o zhruba 15 mil. eur.

Nový ropovod by sa mohol začať stavať už v budúcom roku. Do konca septembra by mala byť vypracovaná ekonomická analýza projektu, a do konca októbra tohto roka dopadová štúdia jednotlivých trás ropovodu. Ministerstvo hospodárstva vypracovalo desať možných trás ropovodného prepojenia, ktoré by mali viesť cez takzvaný Karpatský alebo Mestský koridor.

Dĺžka ropovodného prepojenia by sa mala pohybovať od 81 kilometrov do 152 kilometrov. Náklady na výstavbu odhadlo ministerstvo vo výške od 70 mil. eur do 112 mil. eur. Postavený by mal byť najneskôr do šiestich rokov.

“Je potrebné dať do pozornosti, že nerealizovaním ropovodného prepojenia Bratislava-Schwechat bude potrebné v zmysle zákona o účtovníctve zaúčtovať opravnú položku v rozsahu zmarenej investície s priamym negatívnych dopadom na hospodársky výsledok,“ konštatovalo ministerstvo hospodárstva.

Spoločnosť Transpetrol sa zaoberá prepravou ropy a jej skladovaním pre odberateľov a pre Správu štátnych hmotných rezerv. V minulom roku dosiahla spoločnosť výnosy v objeme 56,3 mil. eur a zisk po zdanení vo výške 12,6 mil. eur.

V roku 2002 získala 49-percentný balík akcií Traspetrolu firma Jukos Oil Company za 74 mil. USD. Slovensko si ponechalo majoritný 51-percentný podiel. Koncom marca 2009 slovenská vláda podpísala v Londýne zmluvu s vedením spoločnosti Jukos International UK B.V. o spätnom odkúpení 49 % akcií spoločnosti Transpetrol.

Cena za spätné odkúpenie 49 % akcií Transpetrolu predstavovala 240 mil. USD. Ministerstvo hospodárstva už zhruba trinásť rokov stále bojuje na súdoch o 34-percentný podiel Transpetrolu, na ktorý si nárokuje právo skupina firiem okolo vranovského podnikateľa Ignáca Ilčišina.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 371
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 621
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 186
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 704
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 291
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 241
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 066
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 002
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 696
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 659

Téma: Ropa


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Možno to zle vidím; možno Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky alebo prehnane.

KOMENTÁRE

SNS neodíde. Nikto na ňu nečaká

V prípade predčasných volieb by sa SNS nemuselo dostať do vlády.

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

SMS-kou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu.

Neprehliadnite tiež

Tesco otvorilo pri Galante najväčšie distribučné centrum v strednej Európe

Nové centrum sa zameriava na distribúciu potravín, kozmetiky, oblečenia a techniky. Zamestnalo 1 200 ľudí.

Počet turistov v Dubrovníku je neúnosne vysoký, primátor ho chce obmedziť kvótou

Z krátkodobého ekonomického hľadiska obmedzenie počtu turistov bude pre mesto nevýhodné.

Minimálna mzda v Česku vzrastie na 12.200 korún, rozhodla vláda

Zvýšenie minimálnej mzdy zohľadňuje priaznivý ekonomický vývoj. Česko má v súčasnosti najnižšiu nezamestnanosť v Európskej únii.

Volkswagen investuje do elektroáut a klasických motorov 19 miliárd eur

Volkswagen chce do roku 2025 uviesť na trh viac ako 30 modelov áut s elektrickým pohonom.