Transpetrol v budúcich rokoch očakáva pokles výnosov aj zisku

Spoločnosť Transpetrol, a.s. očakáva v budúcich rokoch pokles výnosov. Klesať by mal taktiež čistý zisk spoločnosti.

BRATISLAVA. Spoločnosť Transpetrol, a.s. očakáva v budúcich rokoch pokles výnosov. Firme, ktorá sa zaoberá prepravou ropy, by mali podľa plánov klesnúť výnosy z tohtoročných 59,8 mil. eur na budúcoročných takmer 56 mil. eur. Zhruba na tejto úrovni by mal podnik dosahovať výnosy aj v rokoch 2013 a 2014. Ako informovalo Ministerstvo hospodárstva SR (MH), klesať by mal taktiež čistý zisk spoločnosti. Ten by sa mal z tohtoročných zhruba 12,8 mil. eur prepadnúť v ďalších troch rokoch na približne 12,1 mil. eur.

“Vzhľadom na skutočnosť, že objem prepravovanej ropy má klesajúcu tendenciu, najmä u českých rafinérií, ktoré diverzifikujú a využívajú alternatívne ropovody, vo výsledku hospodárenia sa táto skutočnosť prejavuje v nižších tržbách s priamym dopadom na výsledok hospodárenia,“ vysvetlil rezort hospodárstva, ktorý je pravdepodobne jediným vlastníkom Transpetrolu. Na základe tejto skutočnosti podľa ministerstva spoločnosť už pristupuje k redukcii nákladových položiek.

Podľa ministerstva by mohol Transpetrol zvýšiť objem prepravovanej ropy a tým svoje výnosy a zisky vďaka projektu slovensko-rakúskeho ropovodného prepojenia Bratislava-Schwechat.

"V súčasnosti máme ropovodnú rúru prázdnu na polovicu. Tento projekt by nám pomohol zvýšiť prepravu v rámci ropovodu Družba možno na nejaké dve tretiny jeho kapacity. Sú to peniaze do štátneho rozpočtu," uviedol koncom mája minister hospodárstva Juraj Miškov, pričom predpokladá, že vďaka projektu ropovodného prepojenia by bola štátna kasa bohatšia každý rok o zhruba 15 mil. eur.

Nový ropovod by sa mohol začať stavať už v budúcom roku. Do konca septembra by mala byť vypracovaná ekonomická analýza projektu, a do konca októbra tohto roka dopadová štúdia jednotlivých trás ropovodu. Ministerstvo hospodárstva vypracovalo desať možných trás ropovodného prepojenia, ktoré by mali viesť cez takzvaný Karpatský alebo Mestský koridor.

Dĺžka ropovodného prepojenia by sa mala pohybovať od 81 kilometrov do 152 kilometrov. Náklady na výstavbu odhadlo ministerstvo vo výške od 70 mil. eur do 112 mil. eur. Postavený by mal byť najneskôr do šiestich rokov.

“Je potrebné dať do pozornosti, že nerealizovaním ropovodného prepojenia Bratislava-Schwechat bude potrebné v zmysle zákona o účtovníctve zaúčtovať opravnú položku v rozsahu zmarenej investície s priamym negatívnych dopadom na hospodársky výsledok,“ konštatovalo ministerstvo hospodárstva.

Spoločnosť Transpetrol sa zaoberá prepravou ropy a jej skladovaním pre odberateľov a pre Správu štátnych hmotných rezerv. V minulom roku dosiahla spoločnosť výnosy v objeme 56,3 mil. eur a zisk po zdanení vo výške 12,6 mil. eur.

V roku 2002 získala 49-percentný balík akcií Traspetrolu firma Jukos Oil Company za 74 mil. USD. Slovensko si ponechalo majoritný 51-percentný podiel. Koncom marca 2009 slovenská vláda podpísala v Londýne zmluvu s vedením spoločnosti Jukos International UK B.V. o spätnom odkúpení 49 % akcií spoločnosti Transpetrol.

Cena za spätné odkúpenie 49 % akcií Transpetrolu predstavovala 240 mil. USD. Ministerstvo hospodárstva už zhruba trinásť rokov stále bojuje na súdoch o 34-percentný podiel Transpetrolu, na ktorý si nárokuje právo skupina firiem okolo vranovského podnikateľa Ignáca Ilčišina.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 5 271
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 017
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 4 589
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 434
  5. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 2 258
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 964
  7. Splnený sen 1 108
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 096
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 967
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 909

Téma: Ropa


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto ovláda svet a Kurzov kurz vo V4 (týždeň podľa Schutza)

Sto rokov po monarchii a stopäťdesiat po rakúsko-uhorskom vyrovnaní sa stredná Európa môže pripraviť na veľký „relaunch“ nacionálnych vášní.

AUTO

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokovali autá na troch miestach.

ŠPORT

Len Sagan nestačí. Príde Tour de France na Slovensko?

Najlepší cyklisti v Žiline, Trnave či v Tatrách. Je to vôbec možné?

Neprehliadnite tiež

Hygienici upozorňujú na nebezpečnú kozmetiku i naberačku

Výrobky sa môžu vyskytovať aj na Slovensku.

Konkurentmi Kažimíra na post šéfa Euroskupiny sú ministri financií Francúzska či Luxemburska

Peter Kažimír sa ako možný nástupca Jeroena Dijsselbloema spomína už niekoľko mesiacov. Nahráva mu aj jeho stranícka príslušnosť k sociálnym demokratom.

Fico: Nemôžeme riešiť s Britániou obchod, kým nevyriešime podmienky odchodu

Podľa Fica platí, že kým nie sme dohodnutí na pravidlách ukončenia členstva Británie, nemôžeme diskutovať o pravidlách pre budúcnosť.

Štát súhlasí, aby si za volanty kamiónov a autobusov sadali aj mladší šoféri

Ministerstvo vnútra súhlasí, aby sa znížil vek pre vodičov kamiónov a autobusov na 18 a 21 rokov vo vnútroštátnej doprave.