Figeľ nemusí rešpektovať výsledky konkurzu na riaditeľa NDS

Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) nemusí rešpektovať výsledky výberového konania na obsadenie postu nového predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa štátnej Národnej diaľničnej spoločnosti.

BRATISLAVA. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) nemusí rešpektovať výsledky výberového konania na obsadenie postu nového predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa štátnej Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS). Z osemnástich kandidátov, ktorí sa vo štvrtok 9. júna zúčastnili pohovorov na ministerstve dopravy, päťčlenná komisia odporučí najlepších troch alebo piatich uchádzačov na vymenovanie do funkcií na čele NDS, ktoré sú mesiac prázdne.

Spomedzi navrhnutých kandidátov by mal minister vybrať toho, koho považuje za najvhodnejšieho viesť diaľničnú spoločnosť. Nemusí však brať ohľad na poradie kandidátov, ako ich na základe hodnotenia zoradila komisia. "Bodové hodnotenie slúžilo na zostavenie interného poradia, ktoré nie je záväzným pre ministra," odkázal stručne v pondelok hovorca ministra dopravy Martin Krajčovič pre agentúru SITA. Poradie kandidátov na prvých troch až piatich miestach však neprezradil.

Článok pokračuje pod video reklamou

V konkurze sa zúčastnil prevádzkový riaditeľ a prvý podpredseda predstavenstva NDS Ján Kotuľa. Ten je poverený riadením spoločnosti po odvolaní jej bývalého šéfa Alana Sitára. Medzi kandidátmi je tiež generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy, pozemných komunikácií a investičných projektov na ministerstve dopravy Milín Kaňuščák. Výberové konanie absolvoval i bývalý vládny splnomocnenec pre dopravnú infraštruktúru Peter Ondroušek, ktorého vláda v marci odvolala a zároveň zrušila tento post.

V súčasnosti je generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva stavebnej spoločnosti Slovenské tunely, a.s. so sídlom v Bratislave. Záujem o riadenie NDS prejavili aj člen dozornej rady Výskumného ústavu dopravného, a.s. v Žiline Tibor Buček či spolumajiteľ a konateľ popradských firiem Inžinierske konštrukcie a dopravné stavby, s.r.o. a Res Contraction, s.r.o. Peter Dujava.

Ministerstvo dopravy poskytlo zoznam kandidátov na šéfa NDS agentúre SITA v pondelok až na tretiu písomnú žiadosť.

Minister by mal pozvať najúspešnejších kandidátov na stretnutie, aby sa oboznámil s ich názormi podrobnejšie.

"Je to kvalifikácia do druhého kola," vyhlásil vedúci komisie a zároveň šéf služobného úradu ministerstva dopravy Peter Mach v piatok pre agentúru SITA. Podľa neho asi tretina kandidátov bola kvalitná a kvalifikovaná. Ďalšiu tretinu uchádzačov zaradil do stredu. Tí by sa podľa neho hodili skôr na niektoré technické funkcie, ale nie na post generálneho riaditeľa spoločnosti.

"Zhruba tretina uchádzačov boli takí, ktorí podľa môjho názoru nespĺňali podmienky na vymenovanie do tejto funkcie," uviedol Mach. Vysoký počet kandidátov podľa neho spôsobilo aj to, že ide o významnú funkciu, ktorá vzbudila záujem v širšom okruhu napríklad odborníkov v stavebníctve. "V konkurze boli prihlásení aj ekonómovia a manažéri," dodal. Ministerstvo dopravy ešte predtým vylúčilo, že by malo vopred vybraného kandidáta na šéfa NDS.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 12 775
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 684
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 948
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 772
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 750
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 460
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 683
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 824
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 422
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 996

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Prvý týždeň na Tour de France: Sagan má už len jediný cieľ

Prvý týždeň na Tour veľké zmeny nepriniesol.

Píše Ivan Mikloš

Nepredvídateľný užitočný idiot (píše Ivan Mikloš)

Aké poučenie si možeme vziať z Trumpa.

Neprehliadnite tiež

Kryptomeny neohrozujú globálnu finančnú stabilitu

Vysoká volatilita digitálnych mien vyvoláva obavy týkajúce sa ochrany spotrebiteľov a investorov.

Slováci dokážu ušetriť viac peňazí než pred štyrmi rokmi

Väčšina Slovákov mesačne ušetrí v priemere 130 eur.

Na Slovensku chýbajú nájomné byty, oproti zvyšku EÚ výrazne zaostávame

Podiel nájomného bývania na Slovensku je približne šesť percent.