Stop dostavbe R1 do Ružomberka pobúril primátorov

Ministerstvo dopravy vyradilo predĺženie cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka z priorít. Primátori a starostovia o tom s verejnosťou diskutujú cez Facebook.

Primátor Banskej Bystrice Peter Gogola chce zmapovať, ako naliehavo verejnosť vníma plány na vyradenie regiónu z rozvojových plánov.(Zdroj: SITA)

BANSKÁ BYSTRICA. Plán ministerstva dopravy, ktoré chce na štyri roky oddialiť predĺženie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka, urobí z centra župy slepé črevo dopravy v regióne. Tvrdí to primátor Banskej Bystrice Peter Gogola.

„Ak vláda schváli návrh, R1 a Banská Bystrica sa stanú apendixom dopravy. Pre región je to neprijateľné,“ vyhlásil primátor.

Na Facebooku otvára diskusné fórum. Chce zistiť, ako naliehavo verejnosť vníma plány na vyradenie regiónu z rozvojových plánov. „Oslovíme ZMOS aj ďalšie mestá a obce, aby sme zvolili spoločný postup,“ dodáva.

S odsunom predĺženia R1 nesúhlasí nielen Gogola, ale ani primátor Ružomberka Ján Pavlík. Pripomienky už zaslali ministrovi dopravy Jánovi Figeľovi (KDH).

Chcú čas na prípravu

Oddialenie výstavby na neurčito znamená okrem iného aj odklad riešenia preťaženého horského priechodu Donovaly, ktorý najmä v zime kolabuje.

„V programe sa s predĺžením cesty R1 v najbližších štyroch rokoch nepočíta, čím sa vytvorí časový priestor na jej precíznu prípravu a možnú realizáciu v druhej polovici tohto desaťročia,“ tvrdí ministerstvo.

Podľa primátorov má však dopravné napojenie miest mimoriadny význam pre rozvoj severnej časti územia kraja, ktorá upadla do hlbokého hospodárskeho útlmu.“

Iné priority

Rýchlostná cesta R1 mala pôvodne obísť obchvatom Bystricu a dvoma tunelmi popod Hiadeľské sedlo vyústiť severne od Donovál. Pokračovať mala smerom na Ružomberok, kde by sa spojila s D1.

Ministerstvo pod vedením Ľubomíra Vážneho (Smer), presadilo tento variant a predpokladalo, že v roku 2014 bude prepojenie hotové. Figeľovo ministerstvo predložilo iný program, kde úsek trasy R1 nezaradilo medzi priority.

Primátori žiadajú ministra o akceptovanie pôvodných termínov výstavby úsekov cesty R1. To by znamenalo dokončenie do roku 2016. Argumentujú nadregionálnym významom, ale aj ochranou vodných zdrojov v regióne.

Odvolávajú sa tiež na platné dokumenty, napríklad na doplnok k Novému projektu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorý vláda schválila lani.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 434
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 369
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 033
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 962
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 2 666
  6. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 367
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 292
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 229
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 456
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 245

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Poplatky za objednanie? Nápad sa tvári životaschopne

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

DOMOV

Prečo štát stavia drahšie nemocnice ako súkromný investor?

Penta ide niekedy až na úkor štátu.

Neprehliadnite tiež

Prečo u nás jazdia vlaky s menom Horalky alebo Lišiak a koľko to stojí

Firmy si môžu zaplatiť nielen názvy vlakov, ale aj autobusových zastávok.

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

Írsko od Apple vyberie nezaplatenú daň, ako nariadil Brusel

Európska komisia nariadila Apple, aby doplatil daň vo výške 13 miliárd eur.

Ikea opäť sťahuje z trhu komody, ktoré usmrtili osem detí

Od roku 2015 Ikea reklamovala, refundovala alebo pomohla upevniť k stene viac ako jeden milión komôd.