Na nové japonské autá môžete čakať do jesene

Dva mesiace po cunami v Japonsku avizujú predajcovia značiek Suzuki či Honda, že sa čakacie lehoty na autá predĺžia až na pol roka.

Zákazníci, ktorí obľubujú autá zo zemetrasením poškodeného Japonska, môžu byť sklamaní. Na niektoré modely si totiž počkajú dlhšie než obvykle.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRATISLAVA. Presne pred dvoma mesiacmi stačilo len pár sekúnd a ničivá vlna cunami ochromila japonskú ekonomiku. O niečo neskôr zasiahla aj slovenských importérov japonských áut.

Tí už avizujú, že si na vybrané modely budú musieť záujemcovia o kúpu u nás počkať aj niekoľko mesiacov.

Zásoby sa míňajú

„Na niektoré varianty modelov si klienti počkajú až do jesennej dodávky,“ povedal PR manažér Honda Slovensko Ľubomír Konečný.

V tridsaťkilometrovom okruhu poškodenej japonskej elektrárne Fukušima sa nachádza niekoľko dodávateľov komponentov značky Honda. Tie museli pre výpadky elektriny zastaviť výrobu.

„Mali sme s nimi problémy hlavne v apríli a v máji,“ vraví Konečný. Automobilka musela hľadať riešenie v nepoškodených častiach Japonska, ktoré by ich rýchlo nahradili.

Hoci mala Honda v Európe skladové zásoby na tri mesiace, pomaly sa už míňajú. Zákazníci, ktorí chcú auto tejto značky, v niektorých variantoch na svoj model môžu čakať aj niekoľko mesiacov.

„Ak chcete hybridnú Hondu Jazz, počkáte si na ňu aj rok,“ potvrdil nám predajca v Bratislave. Dodal, že priemerná čakacia lehota na auto značky Honda je štyri mesiace. „Je to však ešte normálne, horšie to bolo pred pár týždňami,“ priznal.

Okamžite si z predajne neodveziete auto, ak preferujete značku Mitsubishi. „To, čo objednám teraz, príde o pol roka. Dodacie lehoty sú dlhé,“ hovorí predajca automobilky Ján Krutý z Trnavy.

Napriek tomu PR manažérka značky Zuzana Kubíková tvrdí, že dodávky najpredávanejších modelov Mitsubishi na slovenskom trhu prebiehajú podľa plánu.

Automobilka Suzuki mala ešte pred mesiacom vážne problémy so subdodávateľmi komponentov. Dnes tvrdí, že najhoršie časy sú preč. „Situácia sa normalizuje a výpadky už nie sú také citeľné,“ povedal Andrej Ilavský zo Suzuki.

Podľa predajcov v Bratislave sa čaká hlavne na tie modely áut Suzuki, ktoré sa vyrábajú v Japonsku. „V prípade modelov Grand Vitara, Jimny a Kirashi sa čakacie limity pohybujú do štyroch mesiacov,“ vraví jeden z predajcov.

Keďže sú u nás v predaji aj Suzuki vyrábané v Európe, priamy dopad japonskej tragédie klienti fandiaci tejto značke tak výrazne nepocítia.

Ak sa rozhodnete pre Toyotu Auris v červenej metalíze, podľa predajcu si v Bratislave na ňu počkáte asi tri mesiace. Predajca však tvrdí, že je to bežná čakacia lehota.

Naša výroba to necíti

Previazanosť na japonských dodávateľov rezonovala aj u výrobcov áut u nás, ale tvrdia, že problémy necítia.

„Na úrovni koncernu bola zriadená skupina, tá riadi siete dodávok. Dopadom nešťastia sme sa vyhli,“ povedal hovorca Volkswagenu Vladimír Machalík. Automobilka dováža z Japonska cúvacie kamery pre Porsche a Touareg.

Výpadky japonskej výroby nenarušili podľa Dušana Dvořáka z Kia Slovensko ani produkciu pri Žiline. Počkáte si len na model Hyundai ix35.

„Súvisí to s presunom výroby zo Žiliny do českých Nošovíc,“ povedala PR manažérka Hyundai Marcela Divičanová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 36 566
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 387
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 012
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 188
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 255
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 222
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 184
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 111
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 973
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 890

Téma: Zemetrasenie v Japonsku


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

V správnom čase na správnom balkóne

Tiahnuce žeriavy a husi, ale aj strieľajúci psychopat a výbuch plynu. Čo všetko sa dá odfotiť z bytu.

ŠPORT

Dravecký o vyhodení: Beriem všetko na seba

Dravecký si s veľkou pravdepodobnosťou nezahrá na olympiáde.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Štyritisíc na sťahovanie. Znie to veľkolepo, ale príspevok získa málokto

V pozmeňujúcom návrhu poslanci Smeru ukázali, ako by mala vyzerať dotácia pri presťahovaní sa za prácou.

Kilometer diaľnice stojí toľko, čo oprava všetkých jednotiek

Na bežnú údržbu ministerstvo dopravy vyčlenilo len 41 miliónov eur, čo je inak cena jedného kilometra diaľnice D3 pri Čadci.

Poľský senát schválil pozmeňovacie návrhy k zákonu o nedeľnom predaji

Senát schválil zmeny, ktoré špecifikujú predaja v kvetinárstvach, pekárňach a cukrárňach.

Kontrolný ústav sťahuje z trhu niektoré šarže lieku Endiex

V lieku sa môžu nachádzať cudzie častice.

Francúzska firma Thales prevezme výrobcu SIM kariet Gemalto

Francúzsky obranný a elektronický gigant zaplatí 4,61 miliardy eur.