Na nové japonské autá môžete čakať do jesene

Dva mesiace po cunami v Japonsku avizujú predajcovia značiek Suzuki či Honda, že sa čakacie lehoty na autá predĺžia až na pol roka.

Zákazníci, ktorí obľubujú autá zo zemetrasením poškodeného Japonska, môžu byť sklamaní. Na niektoré modely si totiž počkajú dlhšie než obvykle.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRATISLAVA. Presne pred dvoma mesiacmi stačilo len pár sekúnd a ničivá vlna cunami ochromila japonskú ekonomiku. O niečo neskôr zasiahla aj slovenských importérov japonských áut.

Tí už avizujú, že si na vybrané modely budú musieť záujemcovia o kúpu u nás počkať aj niekoľko mesiacov.

Zásoby sa míňajú

„Na niektoré varianty modelov si klienti počkajú až do jesennej dodávky,“ povedal PR manažér Honda Slovensko Ľubomír Konečný.

V tridsaťkilometrovom okruhu poškodenej japonskej elektrárne Fukušima sa nachádza niekoľko dodávateľov komponentov značky Honda. Tie museli pre výpadky elektriny zastaviť výrobu.

„Mali sme s nimi problémy hlavne v apríli a v máji,“ vraví Konečný. Automobilka musela hľadať riešenie v nepoškodených častiach Japonska, ktoré by ich rýchlo nahradili.

Hoci mala Honda v Európe skladové zásoby na tri mesiace, pomaly sa už míňajú. Zákazníci, ktorí chcú auto tejto značky, v niektorých variantoch na svoj model môžu čakať aj niekoľko mesiacov.

„Ak chcete hybridnú Hondu Jazz, počkáte si na ňu aj rok,“ potvrdil nám predajca v Bratislave. Dodal, že priemerná čakacia lehota na auto značky Honda je štyri mesiace. „Je to však ešte normálne, horšie to bolo pred pár týždňami,“ priznal.

Okamžite si z predajne neodveziete auto, ak preferujete značku Mitsubishi. „To, čo objednám teraz, príde o pol roka. Dodacie lehoty sú dlhé,“ hovorí predajca automobilky Ján Krutý z Trnavy.

Napriek tomu PR manažérka značky Zuzana Kubíková tvrdí, že dodávky najpredávanejších modelov Mitsubishi na slovenskom trhu prebiehajú podľa plánu.

Automobilka Suzuki mala ešte pred mesiacom vážne problémy so subdodávateľmi komponentov. Dnes tvrdí, že najhoršie časy sú preč. „Situácia sa normalizuje a výpadky už nie sú také citeľné,“ povedal Andrej Ilavský zo Suzuki.

Podľa predajcov v Bratislave sa čaká hlavne na tie modely áut Suzuki, ktoré sa vyrábajú v Japonsku. „V prípade modelov Grand Vitara, Jimny a Kirashi sa čakacie limity pohybujú do štyroch mesiacov,“ vraví jeden z predajcov.

Keďže sú u nás v predaji aj Suzuki vyrábané v Európe, priamy dopad japonskej tragédie klienti fandiaci tejto značke tak výrazne nepocítia.

Ak sa rozhodnete pre Toyotu Auris v červenej metalíze, podľa predajcu si v Bratislave na ňu počkáte asi tri mesiace. Predajca však tvrdí, že je to bežná čakacia lehota.

Naša výroba to necíti

Previazanosť na japonských dodávateľov rezonovala aj u výrobcov áut u nás, ale tvrdia, že problémy necítia.

„Na úrovni koncernu bola zriadená skupina, tá riadi siete dodávok. Dopadom nešťastia sme sa vyhli,“ povedal hovorca Volkswagenu Vladimír Machalík. Automobilka dováža z Japonska cúvacie kamery pre Porsche a Touareg.

Výpadky japonskej výroby nenarušili podľa Dušana Dvořáka z Kia Slovensko ani produkciu pri Žiline. Počkáte si len na model Hyundai ix35.

„Súvisí to s presunom výroby zo Žiliny do českých Nošovíc,“ povedala PR manažérka Hyundai Marcela Divičanová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 6 469
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 874
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 3 768
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 455
  5. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 2 512
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 919
  7. Splnený sen 1 138
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 106
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 965
  10. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 915

Téma: Zemetrasenie v Japonsku


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto ovláda svet a Kurzov kurz vo V4 (týždeň podľa Schutza)

Sto rokov po monarchii a stopäťdesiat po rakúsko-uhorskom vyrovnaní sa stredná Európa môže pripraviť na veľký „relaunch“ nacionálnych vášní.

AUTO

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokovali autá na troch miestach.

ŠPORT

Len Sagan nestačí. Príde Tour de France na Slovensko?

Najlepší cyklisti v Žiline, Trnave či v Tatrách. Je to vôbec možné?

Neprehliadnite tiež

Hygienici upozorňujú na nebezpečnú kozmetiku i naberačku

Výrobky sa môžu vyskytovať aj na Slovensku.

Konkurentmi Kažimíra na post šéfa Euroskupiny sú ministri financií Francúzska či Luxemburska

Peter Kažimír sa ako možný nástupca Jeroena Dijsselbloema spomína už niekoľko mesiacov. Nahráva mu aj jeho stranícka príslušnosť k sociálnym demokratom.

Fico: Nemôžeme riešiť s Britániou obchod, kým nevyriešime podmienky odchodu

Podľa Fica platí, že kým nie sme dohodnutí na pravidlách ukončenia členstva Británie, nemôžeme diskutovať o pravidlách pre budúcnosť.

Štát súhlasí, aby si za volanty kamiónov a autobusov sadali aj mladší šoféri

Ministerstvo vnútra súhlasí, aby sa znížil vek pre vodičov kamiónov a autobusov na 18 a 21 rokov vo vnútroštátnej doprave.