Na nové japonské autá môžete čakať do jesene

Dva mesiace po cunami v Japonsku avizujú predajcovia značiek Suzuki či Honda, že sa čakacie lehoty na autá predĺžia až na pol roka.

Zákazníci, ktorí obľubujú autá zo zemetrasením poškodeného Japonska, môžu byť sklamaní. Na niektoré modely si totiž počkajú dlhšie než obvykle.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRATISLAVA. Presne pred dvoma mesiacmi stačilo len pár sekúnd a ničivá vlna cunami ochromila japonskú ekonomiku. O niečo neskôr zasiahla aj slovenských importérov japonských áut.

Tí už avizujú, že si na vybrané modely budú musieť záujemcovia o kúpu u nás počkať aj niekoľko mesiacov.

Zásoby sa míňajú

„Na niektoré varianty modelov si klienti počkajú až do jesennej dodávky,“ povedal PR manažér Honda Slovensko Ľubomír Konečný.

V tridsaťkilometrovom okruhu poškodenej japonskej elektrárne Fukušima sa nachádza niekoľko dodávateľov komponentov značky Honda. Tie museli pre výpadky elektriny zastaviť výrobu.

„Mali sme s nimi problémy hlavne v apríli a v máji,“ vraví Konečný. Automobilka musela hľadať riešenie v nepoškodených častiach Japonska, ktoré by ich rýchlo nahradili.

Hoci mala Honda v Európe skladové zásoby na tri mesiace, pomaly sa už míňajú. Zákazníci, ktorí chcú auto tejto značky, v niektorých variantoch na svoj model môžu čakať aj niekoľko mesiacov.

„Ak chcete hybridnú Hondu Jazz, počkáte si na ňu aj rok,“ potvrdil nám predajca v Bratislave. Dodal, že priemerná čakacia lehota na auto značky Honda je štyri mesiace. „Je to však ešte normálne, horšie to bolo pred pár týždňami,“ priznal.

Okamžite si z predajne neodveziete auto, ak preferujete značku Mitsubishi. „To, čo objednám teraz, príde o pol roka. Dodacie lehoty sú dlhé,“ hovorí predajca automobilky Ján Krutý z Trnavy.

Napriek tomu PR manažérka značky Zuzana Kubíková tvrdí, že dodávky najpredávanejších modelov Mitsubishi na slovenskom trhu prebiehajú podľa plánu.

Automobilka Suzuki mala ešte pred mesiacom vážne problémy so subdodávateľmi komponentov. Dnes tvrdí, že najhoršie časy sú preč. „Situácia sa normalizuje a výpadky už nie sú také citeľné,“ povedal Andrej Ilavský zo Suzuki.

Podľa predajcov v Bratislave sa čaká hlavne na tie modely áut Suzuki, ktoré sa vyrábajú v Japonsku. „V prípade modelov Grand Vitara, Jimny a Kirashi sa čakacie limity pohybujú do štyroch mesiacov,“ vraví jeden z predajcov.

Keďže sú u nás v predaji aj Suzuki vyrábané v Európe, priamy dopad japonskej tragédie klienti fandiaci tejto značke tak výrazne nepocítia.

Ak sa rozhodnete pre Toyotu Auris v červenej metalíze, podľa predajcu si v Bratislave na ňu počkáte asi tri mesiace. Predajca však tvrdí, že je to bežná čakacia lehota.

Naša výroba to necíti

Previazanosť na japonských dodávateľov rezonovala aj u výrobcov áut u nás, ale tvrdia, že problémy necítia.

„Na úrovni koncernu bola zriadená skupina, tá riadi siete dodávok. Dopadom nešťastia sme sa vyhli,“ povedal hovorca Volkswagenu Vladimír Machalík. Automobilka dováža z Japonska cúvacie kamery pre Porsche a Touareg.

Výpadky japonskej výroby nenarušili podľa Dušana Dvořáka z Kia Slovensko ani produkciu pri Žiline. Počkáte si len na model Hyundai ix35.

„Súvisí to s presunom výroby zo Žiliny do českých Nošovíc,“ povedala PR manažérka Hyundai Marcela Divičanová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 424
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 879
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 158
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 694
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 334
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 316
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 070
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 022
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 652
  10. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 621

Téma: Zemetrasenie v Japonsku


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Možno to zle vidím; možno Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky alebo prehnane.

KOMENTÁRE

SNS neodíde. Nikto na ňu nečaká

V prípade predčasných volieb by sa SNS nemuselo dostať do vlády.

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

SMS-kou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu.

DOMOV

Soták nie je jediným podnikateľom, ktorý zachraňoval politikov

Podnikateľ sa k školstvu vyjadrovať nechce.

Neprehliadnite tiež

Minimálna mzda v Česku vzrastie na 12.200 korún, rozhodla vláda

Zvýšenie minimálnej mzdy zohľadňuje priaznivý ekonomický vývoj. Česko má v súčasnosti najnižšiu nezamestnanosť v Európskej únii.

Volkswagen investuje do elektroáut a klasických motorov 19 miliárd eur

Volkswagen chce do roku 2025 uviesť na trh viac ako 30 modelov áut s elektrickým pohonom.

Výrobcovia pneumatík musia zaistiť spätný zber, aby nekončili v prírode

Distribútori pneumatík budú mať po novom povinnosť zabezpečiť zhodnotenie odpadových pneumatík.

Júlovú nezamestnanosť tlačil nadol dopyt po nových zamestnancoch

Dopyt po nových zamestnancoch naďalej motivuje zamestnávateľov dávať prácu aj osobám z radov nezamestnaných.