Na nové japonské autá môžete čakať do jesene

Dva mesiace po cunami v Japonsku avizujú predajcovia značiek Suzuki či Honda, že sa čakacie lehoty na autá predĺžia až na pol roka.

Zákazníci, ktorí obľubujú autá zo zemetrasením poškodeného Japonska, môžu byť sklamaní. Na niektoré modely si totiž počkajú dlhšie než obvykle.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRATISLAVA. Presne pred dvoma mesiacmi stačilo len pár sekúnd a ničivá vlna cunami ochromila japonskú ekonomiku. O niečo neskôr zasiahla aj slovenských importérov japonských áut.

Tí už avizujú, že si na vybrané modely budú musieť záujemcovia o kúpu u nás počkať aj niekoľko mesiacov.

Zásoby sa míňajú

„Na niektoré varianty modelov si klienti počkajú až do jesennej dodávky,“ povedal PR manažér Honda Slovensko Ľubomír Konečný.

V tridsaťkilometrovom okruhu poškodenej japonskej elektrárne Fukušima sa nachádza niekoľko dodávateľov komponentov značky Honda. Tie museli pre výpadky elektriny zastaviť výrobu.

„Mali sme s nimi problémy hlavne v apríli a v máji,“ vraví Konečný. Automobilka musela hľadať riešenie v nepoškodených častiach Japonska, ktoré by ich rýchlo nahradili.

Hoci mala Honda v Európe skladové zásoby na tri mesiace, pomaly sa už míňajú. Zákazníci, ktorí chcú auto tejto značky, v niektorých variantoch na svoj model môžu čakať aj niekoľko mesiacov.

„Ak chcete hybridnú Hondu Jazz, počkáte si na ňu aj rok,“ potvrdil nám predajca v Bratislave. Dodal, že priemerná čakacia lehota na auto značky Honda je štyri mesiace. „Je to však ešte normálne, horšie to bolo pred pár týždňami,“ priznal.

Okamžite si z predajne neodveziete auto, ak preferujete značku Mitsubishi. „To, čo objednám teraz, príde o pol roka. Dodacie lehoty sú dlhé,“ hovorí predajca automobilky Ján Krutý z Trnavy.

Napriek tomu PR manažérka značky Zuzana Kubíková tvrdí, že dodávky najpredávanejších modelov Mitsubishi na slovenskom trhu prebiehajú podľa plánu.

Automobilka Suzuki mala ešte pred mesiacom vážne problémy so subdodávateľmi komponentov. Dnes tvrdí, že najhoršie časy sú preč. „Situácia sa normalizuje a výpadky už nie sú také citeľné,“ povedal Andrej Ilavský zo Suzuki.

Podľa predajcov v Bratislave sa čaká hlavne na tie modely áut Suzuki, ktoré sa vyrábajú v Japonsku. „V prípade modelov Grand Vitara, Jimny a Kirashi sa čakacie limity pohybujú do štyroch mesiacov,“ vraví jeden z predajcov.

Keďže sú u nás v predaji aj Suzuki vyrábané v Európe, priamy dopad japonskej tragédie klienti fandiaci tejto značke tak výrazne nepocítia.

Ak sa rozhodnete pre Toyotu Auris v červenej metalíze, podľa predajcu si v Bratislave na ňu počkáte asi tri mesiace. Predajca však tvrdí, že je to bežná čakacia lehota.

Naša výroba to necíti

Previazanosť na japonských dodávateľov rezonovala aj u výrobcov áut u nás, ale tvrdia, že problémy necítia.

„Na úrovni koncernu bola zriadená skupina, tá riadi siete dodávok. Dopadom nešťastia sme sa vyhli,“ povedal hovorca Volkswagenu Vladimír Machalík. Automobilka dováža z Japonska cúvacie kamery pre Porsche a Touareg.

Výpadky japonskej výroby nenarušili podľa Dušana Dvořáka z Kia Slovensko ani produkciu pri Žiline. Počkáte si len na model Hyundai ix35.

„Súvisí to s presunom výroby zo Žiliny do českých Nošovíc,“ povedala PR manažérka Hyundai Marcela Divičanová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 16 477
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 897
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 656
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 6 003
  5. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 898
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 693
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 204
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 136
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 604
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 259

Téma: Zemetrasenie v Japonsku


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Barometer policajnej korupcie? Ako hladko kúpite drogu

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Český študent, ktorého žaluje OVB, chystá ďalší dokument o konkurencii

Prvý film „Rada nad zlato“ poukazoval na to, že finančným poradcom z OVB išlo veľmi často len o vlastné provízie.

Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom

V minulosti by sme sa bez peňaženky ďaleko nedostali.

Obrovská akvizícia sa neuskutoční, Kraft Heinz Unilever neprevezme

Podľa Unileveru ponuka firmu výrazne podhodnocovala.

Slovensko je bližšie k nezávislosti od Ruska. Brusel podporí plynovod do Poľska

Európska únia prispeje na výstavbu slovensko-poľského pripojenia 107 miliónmi eur. Ide o 40 percent z nákladov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop