Primátori adresovali Figeľovi pripomienky k R1

Primátori Banskej Bystrice a Ružomberka Peter Gogola a Ján Pavlík sa dnes dohodli, že budú spoločne koordinovať kroky smerujúce k realizovaniu predĺženia rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka.

BANSKÁ BYSTRICA.

Výsledkom ich spolupráce sú pripomienky oboch miest k dokumentu Program pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 2014, ktorý predkladá Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR na rokovanie vlády SR. Pripomienky dnes primátori adresovali ministrovi dopravy Jánovi Figeľovi. TASR informovala hovorkyňa banskobystrického primátora Monika Pastuchová.

"Dopravné napojenie našich miest má mimoriadny význam pre ďalší rozvoj nielen Banskej Bystrice a Ružomberka, ale aj celej severnej časti územia nášho kraja, ktorá upadla do hlbokého hospodárskeho útlmu aj pre nevyhovujúce dopravné podmienky," uvádzajú primátori v liste.

Gogola a Pavlík ďalej argumentujú, že medzi základné východiskové dokumenty programu patrí Operačný program Doprava 2007 2013, v ktorom sa v rámci siete rýchlostných ciest uvádza aj trasa cesty R1 s predĺžením trasy v úseku Banská Bystrica Slovenská Ľupča - Ružomberok. Ako Pastuchová pokračovala, medzi priority programu však už tento úsek trasy cesty R1 zaradený nebol.

Podľa jej ďalších slov z hľadiska miest Banská Bystrica a Ružomberok považujú primátori presunutie výstavby trasy cesty R1 v úseku Banská Bystrica Slovenská Ľupča Ružomberok na bližšie nestanovený termín druhej polovice tohto desaťročia za neprijateľný a nemôžu s ním súhlasiť.

"Žiadame o prehodnotenie významu trasy R1 (Banská Bystrica Ružomberok D1) a akceptovanie pôvodne stanovených termínov výstavby úsekov cesty R1, ktoré predpokladajú ukončenie výstavby do roku 2016," konštatujú primátori.

Význam trasy umožňujúcej priame napojenie miest Banská Bystrica a Ružomberok na diaľnicu D1 a vybudovanie významného severojužného dopravného prepojenia (R3, R1) v trase historickej európskej cesty E 77, je pre celý priestor banskobystricko-zvolenského osídlenia a priestoru Oravy a Liptova podľa Pastuchovej slov životne dôležitý.

Hovorkyňa ďalej uviedla, že prepojenie miest Banská Bystrica a Ružomberok prostredníctvom rýchlostnej komunikácie R1 má navyše mimoriadny význam pre ochranu vodných zdrojov slúžiacich pre banskobystrický región nachádzajúci sa na trase I/59. Dobudovanie R1 predstavuje alternatívu a záložné prepojenie v smere východ juhozápad SR a je významným priamym prepojením v smere sever juh.

V odvolaní sa na platné, schválené aj pripravované dokumenty, v ktorých trasa cesty R1 nebola nikdy spochybnená, zároveň primátori žiadajú o akceptovanie a zaradenie trasy cesty R1 Trnava Nitra Žarnovica Žiar nad Hronom Zvolen Banská Bystrica Ružomberok, vrátane jej posledného úseku Banská Bystrica Korytnica Ružomberok, do záväzných častí všetkých stupňov územno-plánovacej dokumentácie, vrátane ich zmien a doplnkov a miest obcí, cez ktoré stanovená trasa cesty prechádza.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 558
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 112
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 386
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 456
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 871
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 583
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 437
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop