Prvým cieľom Boeingu Slovenských aerolínií by mal byť už zajtra ostrov Zakynthos

Bratislava 4. júla (TASR) - Prvou cieľovou stanicou nového lietadla Boeing 737-700 Slovenských aerolínií (SA), a. s., Bratislava, by mal byť už v piatok ...

Bratislava 4. júla (TASR) - Prvou cieľovou stanicou nového lietadla Boeing 737-700 Slovenských aerolínií (SA), a. s., Bratislava, by mal byť už v piatok iónsky ostrov Zakynthos. Spoločnosť však ešte stále nezískala niektoré so strojom súvisiace doklady.

Konkrétne ide o certifikáciu pre zápis do registra lietadiel, osvedčenie o letovej spôsobilosti, zápis do registra lietadiel, ako aj rozšírenie leteckej špecifikácie a rozšírenie licencie spoločnosti. Ako pre TASR uviedol generálny riaditeľ SA Miloslav Mészáros, prvé 4 uvedené dokumenty by im mal ešte dnes udeliť Letecký úrad (LÚ) SR. O rozšírení licencie rozhoduje Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR, ktorého kladné stanovisko očakáva M. Mészáros v nadväznosti na rozhodnutie LÚ tiež dnes. O certifikáciu požiadali aerolínie Letecký úrad ešte v máji. Skutočnosti, ktoré jej udelenie odďaľovali, vyplývali podľa riaditeľa z toho, že lietadlo svojho času lietalo v USA, čím sa naň vzťahovali americké predpisy. SA pritom požiadala o certifikát už na základe nových západoeurópskych predpisov, avšak pri rešpektovaní aj súčasných slovenských noriem.

V dôsledku toho, že Boeing Slovenských aerolínií nebol ešte do stredy zapísaný v registri lietadiel a nemohol preto vzlietnuť podľa plánu, sa návrat asi 150 slovenských dovolenkárov z gréckeho mesta Thessaloniki do SR oneskoril takmer o 11 hodín. Rovnaké meškanie mali aj ďalšie 3 stovky cestujúcich z Bratislavy a Košíc do tohto severogréckeho mesta. SA tak podľa M. Mészárosa prišli v priamych platbách o niekoľko tisíc dolárov, pretože museli dovolenkárom zabezpečiť stravu, náhradné ubytovanie a zariadiť rad administratívnych i technických záležitostí. Do cieľových destinácií sa pasažieri nakoniec dostali s lietadlom TU 154 M, ktoré majú SA v prenájme od štátu. Náhradné lietadlo, ktoré si chcela spoločnosť požičať od bulharského Hemus Air, malo poruchu, a preto nebolo schopné doletieť. Cena za prenájom lietadla dosahuje podľa M. Mészárosa v priemere 2 000 USD za hodinu.

Nový Boeing, ktorý pristál 23. júna tohto roka na bratislavskom letisku M. R. Štefánika, má kapacitu 148 miest. Okrem charterových letov ho spoločnosť hodlá využiť i na pravidelnú linku do Moskvy a v zimnom letovom poriadku aj do Londýna a Dubaja. Lietadlo majú SA v prenájme na 3 roky s možnosťou jeho následného odkúpenia. V súčasnosti si SA prenajímajú od štátu tri lietadlá TU 154 M, ktorých vkladom do základného imania SA by sa mala zaoberať vláda. Štát totiž ešte stále vlastní v aerolinkách 34 %, pričom po navýšení sa jeho podiel zvýši na vyše 90 %. SA prepravili v 1. štvrťroku 2002 asi 12 000 cestujúcich, pri prevádzkovej strate 11,7 milióna Sk a celkovom zápornom hospodárskom výsledku 18,47 milióna Sk. V tomto roku plánuje firma prepraviť približne 170 000 cestujúcich.

* sch gl

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 545
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 112
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 391
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 459
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 869
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 582
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 441
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 432
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 857

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop