Švédsky Vattenfall bude žiadať od nemeckej vlády náhradu straty

Švédsky energetický koncern Vattenfall, ktorý podniká aj v Nemecku, bude žiadať za nariadené zastavenie prevádzky svojich jadrových blokov spolkovou vládou finančnú náhradu.

PARÍŽ. Šéf Vattenfallu Oystein Löseth pre dnešné vydanie francúzskeho denníka Les Echos uviedol, že strata koncernu dosiahne už v tomto roku stovky miliónov eur.

Rozhodnutie nemeckej vlády odstaviť posledný jadrový blok v krajine v roku 2022 však Vattenfall neodradí od zámeru investovať do jadrových elektrární vo Švédsku.

Vattenfall, ktorý je 100-% štátnym podnikom, má v Nemecku väčšinu v už odstavených jadrových elektrárňach Krümmel a Brunsbüttel. Patrí mu aj 20-% podiel v elektrárni Brokdorf. Nemecká vláda v utorok (31.5.) rozhodla, že tá bude odstavená v roku 2021.

Vo Švédsku bude predlžená životnosť siedmich jadrových blokov zo 40 na 50 rokov. Vattenfall bude investovať na zabezpečenie ich spoľahlivého chodu asi 5 miliárd eur. Marcová katastrofa vo Fukušime nemala vplyv na švédsku jadrovú energetickú politiku.

Löseth uviedol, že sa Vattenfall bude venovať aj budovaniu ekologických energetických kapacít. Už teraz prevádzkuje veterný morský park pri britskom Thanete a ďalšie podobné zariadenia budú nasledovať. Bude sa venovať aj výrobe elektriny z biomasy. Vattenfall chce do roku 2050 dosiahnuť, aby objem skleníkových plynov z jeho zariadení klesol na nulu.

Koncern teraz podniká v deviatich európskych štátoch. V budúcnosti však odíde z Fínska, Belgicka, Poľska a Dánska a sústredí sa len na Nemecko, Holandsko a Švédsko. Posledné tri krajiny majú podiel na jeho výnosoch 85 %. O investičnej politike v dvoch nemenovaných krajinách šéf (Francúzsku a v Británii) koncernu nič neuviedol.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 128
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 563
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 326
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 069
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 892
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 801
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 663
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 256
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 155
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 872

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.