Výdavky na reklamu vlani predstavovali 823 miliónov eur

V minulom roku minuli zadávatelia na reklamu takmer 823 mil. eur, keď v medziročnom porovnaní klesli výdavky o štvrtinu.

BRATISLAVA. Ako vyplýva z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia, reklamné výdavky sa vlani zvýšili vo všetkých typoch médií s výnimkou televízie, kde oslabili o 38 % na 465 mil. eur.

Keďže podiel televízií na celkovom reklamnom koláči je približne 55 %, má vývoj v tomto najsilnejšom médiu markantný vplyv na celkový vývoj mediálnej sféry. Dôvodom prepadu televíznych štatistík je zmena obchodnej politiky komerčných televízií pri predaji reklamy, ktorá spôsobila, že nie je možné výsledky televízií v rokoch 2009 a 2010 jednoznačne porovnávať.

"Aj napriek tomu, že rok 2010 sa niesol v duchu reštrikčných opatrení ako dôsledku ekonomickej krízy, oficiálne čísla naznačujú iný smer," uviedla spoločnosť TNS vo svojej správe. Najvýraznejšie narástli výdavky do kinoreklamy, ktoré medziročne vzrástli o takmer 20 % na 3,083 mil. eur.

V printových médiách vlani zadávatelia na reklamu minuli 189 mil. eur, čo je o 3,5 % viac ako v predchádzajúcom roku. Do rádií vlani smerovala reklama v objeme 85 mil. eur, keď medziročne vzrástla o 8,3 % a na outdoorovú reklamu zadávatelia minuli 81 mil. eur, čo je o 3,8 % viac ako v roku 2009.

Najväčším zadávateľom reklamy bol v minulom roku Slovak Telekom, ktorý na reklamu podľa TNS minul 45,5 mil. eur a udržal si tak prvenstvo. Na druhom mieste skončila tak v predošlom roku spoločnosť Orange Slovensko s reklamou za 36,2 mil. eur a na tretej priečke bola firma Henkel, ktorá na reklamu vynaložila 20,7 mil. eur.

Medzi 10 najväčších zadávateľov sa dostali všetci traja mobilní operátori, najvýznamnejší hráči zo segmentu rýchloobrátkového tovaru každodennej spotreby (FMCG), Lidl ako zástupca obchodných reťazcov, ktorý sa prebojoval zo 14. na aktuálne 5. miesto a Slovenská sporiteľňa ako jediná banka. Všetci zadávatelia v prvej desiatke bez ohľadu na to, či zostali na rovnakej pozícii alebo sa posunuli v rebríčku nahor či nadol, minuli na reklamu menej ako rok predtým. Výnimkou je Lidl, ktorý do reklamy vlani investoval viac ako v roku 2009.

Vývoj výdavkov do reklamy nekopíruje podľa TNS vývoj predaného reklamného priestoru, ktorí zadávatelia využili na komunikáciu svojich produktov. V televízii bolo medziročne odvysielaných o 400 hodín reklamy viac. Rádiám sa podarilo predať o takmer 19 % reklamného času viac a aj v tlači bol vyšší počet predaných inzertných strán.

Najdrahší televízny spot v minulom roku bol odvysielaný 1.1.2010 o 1:11 hod na Markíze. Druhý najdrahší spot videli diváci 10.10.2010, ktorý televízia JOJ odvysielala o 19:55 hod.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 949
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 079
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 032
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 535
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 634
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 302
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 271
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 054
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 025
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 939

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Predvolebná diskusia SME: Ako vidia Bratislavu Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý

Kam by mal Bratislavský samosprávny kraj smerovať? Sledujte SME Naživo.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

KOMENTÁRE

Sulík vie, že z týchto rečí rastú preferencie

V SaS by nemali byť prekvapení. Experti už viackrát sterilizácie odmietli.

Neprehliadnite tiež

Štát tvrdí, že neuprednostňuje diaľnice na juhu na úkor iných regiónov

Medzi deviatimi pripravovanými projektmi je šesť na výstavbu úsekov R2 na juhu stredného a východného Slovenska, kde má vládny Most-Híd voličov, upozornila opozícia.

Najväčší nespracovaný diamant na svete našiel kupca, stál 53 miliónov dolárov

Diamant Naše svetlo je veľký asi ako tenisová loptička a objavili ho v diamantovej bani v Botswane v roku 2015.

Kauza vajec s jedom proti blchám vyústila do memoranda pre všetky krajiny Únie

Záverom konferencie je 20-bodové memorandum, kde členské krajiny dostali za úlohu splniť jednotlivé body.

Qatar Airways si objednali šesť Boeingov a prevezmú štyri Airbusy

Letecká spoločnosť má vo svojej flotile 200 lietadiel vrátane takmer 100 strojov Boeing.