Výdavky na reklamu vlani predstavovali 823 miliónov eur

V minulom roku minuli zadávatelia na reklamu takmer 823 mil. eur, keď v medziročnom porovnaní klesli výdavky o štvrtinu.

BRATISLAVA. Ako vyplýva z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia, reklamné výdavky sa vlani zvýšili vo všetkých typoch médií s výnimkou televízie, kde oslabili o 38 % na 465 mil. eur.

Keďže podiel televízií na celkovom reklamnom koláči je približne 55 %, má vývoj v tomto najsilnejšom médiu markantný vplyv na celkový vývoj mediálnej sféry. Dôvodom prepadu televíznych štatistík je zmena obchodnej politiky komerčných televízií pri predaji reklamy, ktorá spôsobila, že nie je možné výsledky televízií v rokoch 2009 a 2010 jednoznačne porovnávať.

"Aj napriek tomu, že rok 2010 sa niesol v duchu reštrikčných opatrení ako dôsledku ekonomickej krízy, oficiálne čísla naznačujú iný smer," uviedla spoločnosť TNS vo svojej správe. Najvýraznejšie narástli výdavky do kinoreklamy, ktoré medziročne vzrástli o takmer 20 % na 3,083 mil. eur.

V printových médiách vlani zadávatelia na reklamu minuli 189 mil. eur, čo je o 3,5 % viac ako v predchádzajúcom roku. Do rádií vlani smerovala reklama v objeme 85 mil. eur, keď medziročne vzrástla o 8,3 % a na outdoorovú reklamu zadávatelia minuli 81 mil. eur, čo je o 3,8 % viac ako v roku 2009.

Najväčším zadávateľom reklamy bol v minulom roku Slovak Telekom, ktorý na reklamu podľa TNS minul 45,5 mil. eur a udržal si tak prvenstvo. Na druhom mieste skončila tak v predošlom roku spoločnosť Orange Slovensko s reklamou za 36,2 mil. eur a na tretej priečke bola firma Henkel, ktorá na reklamu vynaložila 20,7 mil. eur.

Medzi 10 najväčších zadávateľov sa dostali všetci traja mobilní operátori, najvýznamnejší hráči zo segmentu rýchloobrátkového tovaru každodennej spotreby (FMCG), Lidl ako zástupca obchodných reťazcov, ktorý sa prebojoval zo 14. na aktuálne 5. miesto a Slovenská sporiteľňa ako jediná banka. Všetci zadávatelia v prvej desiatke bez ohľadu na to, či zostali na rovnakej pozícii alebo sa posunuli v rebríčku nahor či nadol, minuli na reklamu menej ako rok predtým. Výnimkou je Lidl, ktorý do reklamy vlani investoval viac ako v roku 2009.

Vývoj výdavkov do reklamy nekopíruje podľa TNS vývoj predaného reklamného priestoru, ktorí zadávatelia využili na komunikáciu svojich produktov. V televízii bolo medziročne odvysielaných o 400 hodín reklamy viac. Rádiám sa podarilo predať o takmer 19 % reklamného času viac a aj v tlači bol vyšší počet predaných inzertných strán.

Najdrahší televízny spot v minulom roku bol odvysielaný 1.1.2010 o 1:11 hod na Markíze. Druhý najdrahší spot videli diváci 10.10.2010, ktorý televízia JOJ odvysielala o 19:55 hod.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 744
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 551
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 046
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 476
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 911
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 648
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 494
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 291
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 887
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop