SME
Pondelok, 19. august, 2019 | Meniny má Lýdia

Výdavky na reklamu vlani predstavovali 823 miliónov eur

V minulom roku minuli zadávatelia na reklamu takmer 823 mil. eur, keď v medziročnom porovnaní klesli výdavky o štvrtinu.

BRATISLAVA. Ako vyplýva z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia, reklamné výdavky sa vlani zvýšili vo všetkých typoch médií s výnimkou televízie, kde oslabili o 38 % na 465 mil. eur.

Keďže podiel televízií na celkovom reklamnom koláči je približne 55 %, má vývoj v tomto najsilnejšom médiu markantný vplyv na celkový vývoj mediálnej sféry. Dôvodom prepadu televíznych štatistík je zmena obchodnej politiky komerčných televízií pri predaji reklamy, ktorá spôsobila, že nie je možné výsledky televízií v rokoch 2009 a 2010 jednoznačne porovnávať.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Aj napriek tomu, že rok 2010 sa niesol v duchu reštrikčných opatrení ako dôsledku ekonomickej krízy, oficiálne čísla naznačujú iný smer," uviedla spoločnosť TNS vo svojej správe. Najvýraznejšie narástli výdavky do kinoreklamy, ktoré medziročne vzrástli o takmer 20 % na 3,083 mil. eur.

V printových médiách vlani zadávatelia na reklamu minuli 189 mil. eur, čo je o 3,5 % viac ako v predchádzajúcom roku. Do rádií vlani smerovala reklama v objeme 85 mil. eur, keď medziročne vzrástla o 8,3 % a na outdoorovú reklamu zadávatelia minuli 81 mil. eur, čo je o 3,8 % viac ako v roku 2009.

Najväčším zadávateľom reklamy bol v minulom roku Slovak Telekom, ktorý na reklamu podľa TNS minul 45,5 mil. eur a udržal si tak prvenstvo. Na druhom mieste skončila tak v predošlom roku spoločnosť Orange Slovensko s reklamou za 36,2 mil. eur a na tretej priečke bola firma Henkel, ktorá na reklamu vynaložila 20,7 mil. eur.

Medzi 10 najväčších zadávateľov sa dostali všetci traja mobilní operátori, najvýznamnejší hráči zo segmentu rýchloobrátkového tovaru každodennej spotreby (FMCG), Lidl ako zástupca obchodných reťazcov, ktorý sa prebojoval zo 14. na aktuálne 5. miesto a Slovenská sporiteľňa ako jediná banka. Všetci zadávatelia v prvej desiatke bez ohľadu na to, či zostali na rovnakej pozícii alebo sa posunuli v rebríčku nahor či nadol, minuli na reklamu menej ako rok predtým. Výnimkou je Lidl, ktorý do reklamy vlani investoval viac ako v roku 2009.

Vývoj výdavkov do reklamy nekopíruje podľa TNS vývoj predaného reklamného priestoru, ktorí zadávatelia využili na komunikáciu svojich produktov. V televízii bolo medziročne odvysielaných o 400 hodín reklamy viac. Rádiám sa podarilo predať o takmer 19 % reklamného času viac a aj v tlači bol vyšší počet predaných inzertných strán.

Najdrahší televízny spot v minulom roku bol odvysielaný 1.1.2010 o 1:11 hod na Markíze. Druhý najdrahší spot videli diváci 10.10.2010, ktorý televízia JOJ odvysielala o 19:55 hod.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto pomaly končí: Výlety, ktoré ešte stihnete a takmer zadarmo
  2. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  3. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  4. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  5. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu?
  6. Mesto Košice hľadá riaditeľov mestských podnikov
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku?
  8. V bankovom svete prežijú len tí, ktorí inovujú
  9. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne
  10. Kaufland potvrdil pozíciu lídra v ponuke slovenských výrobkov
  1. Leto pomaly končí: Výlety, ktoré ešte stihnete a takmer zadarmo
  2. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  3. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  4. FOKUS očnú optiku a FOKUS optik kúpil MiddleCap Group S.A.
  5. Na horúčavy myslite už pri stavbe domu
  6. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  7. Pracovisko treba vymyslieť nanovo
  8. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu?
  9. Electric vehicles - which kind to choose?
  10. Mesto Košice hľadá riaditeľov mestských podnikov
  1. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu? 13 251
  2. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte 9 250
  3. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene) 8 612
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku? 7 600
  5. Last minute tipy: All inclusive dovolenka na Severnom Cypre 6 113
  6. Na horúčavy myslite už pri stavbe domu 5 824
  7. Malebné severné Taliansko: Hory, jazerá, krásne mestá aj móda 4 859
  8. Farma v Krtíši je stredoeurópskym unikátom. Majiteľ neberie plat 4 742
  9. Dovolenka na Malorke: Tipy na hotely pre rodiny s deťmi 4 502
  10. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne 3 981

Hlavné správy zo Sme.sk

Kočner písal Zsuzsovej o sledovaní Sulíka a Rajtára chcel dostať do basy

Ďalšia časť Kočnerovej komunikácie potvrdzuje výpoveď Petra Tótha.

Jozef Rajtár.
Dobré ráno

Dobré ráno: Je desivé vidieť, kto všetko si vás lustruje

Polícia si volá novinárov. Zisťujú, ako o nich zbierali informácie.

Podcast Dobré Ráno
Stĺpček Petra Schutza

Posty pridelencov treba zrušiť

Inštitút pridelenca je azda najlukratívnejšou trafikou.

Komentátor SME Peter Schutz.
Píše Tomáš Nociar - Fórum

Odborník na extrémizmus Andrej Danko

Šéf národniarov by nemal zabúdať, odkiaľ on a jeho strana prišli.

Predseda SNS a šéf Národnej rady Andrej Danko.

Neprehliadnite tiež

Komu sa oplatí chytať dažďovú vodu? V Bratislave je to inak ako v Poprade

Investícia do podzemnej nádrže sa vráti po rokoch.

Ilustračné foto

Vysoké nájomné aj ceny nehnuteľností vyháňajú v Nemecku malé firmy z centier

Problémom sú aj konflikty medzi developermi a obyvateľmi.

Angela Merkelová.

Dokonalý dezert sa nedá vytvoriť na prvýkrát, vraví francúzsky cukrár

Hitom sú dezerty, ktoré pripomínajú skôr umelecké diela

Yoann Messelmi cesto na croissanty vaľká priamo vo výklade.
Čínsky výrobca Huawei predstavil nový operačný systém HarmonyOS ako náhradu za Android.