Výdavky na reklamu vlani predstavovali 823 miliónov eur

V minulom roku minuli zadávatelia na reklamu takmer 823 mil. eur, keď v medziročnom porovnaní klesli výdavky o štvrtinu.

BRATISLAVA. Ako vyplýva z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia, reklamné výdavky sa vlani zvýšili vo všetkých typoch médií s výnimkou televízie, kde oslabili o 38 % na 465 mil. eur.

Keďže podiel televízií na celkovom reklamnom koláči je približne 55 %, má vývoj v tomto najsilnejšom médiu markantný vplyv na celkový vývoj mediálnej sféry. Dôvodom prepadu televíznych štatistík je zmena obchodnej politiky komerčných televízií pri predaji reklamy, ktorá spôsobila, že nie je možné výsledky televízií v rokoch 2009 a 2010 jednoznačne porovnávať.

"Aj napriek tomu, že rok 2010 sa niesol v duchu reštrikčných opatrení ako dôsledku ekonomickej krízy, oficiálne čísla naznačujú iný smer," uviedla spoločnosť TNS vo svojej správe. Najvýraznejšie narástli výdavky do kinoreklamy, ktoré medziročne vzrástli o takmer 20 % na 3,083 mil. eur.

V printových médiách vlani zadávatelia na reklamu minuli 189 mil. eur, čo je o 3,5 % viac ako v predchádzajúcom roku. Do rádií vlani smerovala reklama v objeme 85 mil. eur, keď medziročne vzrástla o 8,3 % a na outdoorovú reklamu zadávatelia minuli 81 mil. eur, čo je o 3,8 % viac ako v roku 2009.

Najväčším zadávateľom reklamy bol v minulom roku Slovak Telekom, ktorý na reklamu podľa TNS minul 45,5 mil. eur a udržal si tak prvenstvo. Na druhom mieste skončila tak v predošlom roku spoločnosť Orange Slovensko s reklamou za 36,2 mil. eur a na tretej priečke bola firma Henkel, ktorá na reklamu vynaložila 20,7 mil. eur.

Medzi 10 najväčších zadávateľov sa dostali všetci traja mobilní operátori, najvýznamnejší hráči zo segmentu rýchloobrátkového tovaru každodennej spotreby (FMCG), Lidl ako zástupca obchodných reťazcov, ktorý sa prebojoval zo 14. na aktuálne 5. miesto a Slovenská sporiteľňa ako jediná banka. Všetci zadávatelia v prvej desiatke bez ohľadu na to, či zostali na rovnakej pozícii alebo sa posunuli v rebríčku nahor či nadol, minuli na reklamu menej ako rok predtým. Výnimkou je Lidl, ktorý do reklamy vlani investoval viac ako v roku 2009.

Vývoj výdavkov do reklamy nekopíruje podľa TNS vývoj predaného reklamného priestoru, ktorí zadávatelia využili na komunikáciu svojich produktov. V televízii bolo medziročne odvysielaných o 400 hodín reklamy viac. Rádiám sa podarilo predať o takmer 19 % reklamného času viac a aj v tlači bol vyšší počet predaných inzertných strán.

Najdrahší televízny spot v minulom roku bol odvysielaný 1.1.2010 o 1:11 hod na Markíze. Druhý najdrahší spot videli diváci 10.10.2010, ktorý televízia JOJ odvysielala o 19:55 hod.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 7 007
  2. Od septembra opäť po starom 5 893
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 664
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 073
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 840
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 749
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 200
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 115
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 096
  10. Leto nekončí! 1 031

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

ŠPORT

Ramsaymu premiéra vyšla. Vie, že musíme hrať ešte lepšie

Slovenskí hokejisti porazili Česko.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.