Výdavky na reklamu vlani predstavovali 823 miliónov eur

V minulom roku minuli zadávatelia na reklamu takmer 823 mil. eur, keď v medziročnom porovnaní klesli výdavky o štvrtinu.

BRATISLAVA. Ako vyplýva z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia, reklamné výdavky sa vlani zvýšili vo všetkých typoch médií s výnimkou televízie, kde oslabili o 38 % na 465 mil. eur.

Keďže podiel televízií na celkovom reklamnom koláči je približne 55 %, má vývoj v tomto najsilnejšom médiu markantný vplyv na celkový vývoj mediálnej sféry. Dôvodom prepadu televíznych štatistík je zmena obchodnej politiky komerčných televízií pri predaji reklamy, ktorá spôsobila, že nie je možné výsledky televízií v rokoch 2009 a 2010 jednoznačne porovnávať.

"Aj napriek tomu, že rok 2010 sa niesol v duchu reštrikčných opatrení ako dôsledku ekonomickej krízy, oficiálne čísla naznačujú iný smer," uviedla spoločnosť TNS vo svojej správe. Najvýraznejšie narástli výdavky do kinoreklamy, ktoré medziročne vzrástli o takmer 20 % na 3,083 mil. eur.

V printových médiách vlani zadávatelia na reklamu minuli 189 mil. eur, čo je o 3,5 % viac ako v predchádzajúcom roku. Do rádií vlani smerovala reklama v objeme 85 mil. eur, keď medziročne vzrástla o 8,3 % a na outdoorovú reklamu zadávatelia minuli 81 mil. eur, čo je o 3,8 % viac ako v roku 2009.

Najväčším zadávateľom reklamy bol v minulom roku Slovak Telekom, ktorý na reklamu podľa TNS minul 45,5 mil. eur a udržal si tak prvenstvo. Na druhom mieste skončila tak v predošlom roku spoločnosť Orange Slovensko s reklamou za 36,2 mil. eur a na tretej priečke bola firma Henkel, ktorá na reklamu vynaložila 20,7 mil. eur.

Medzi 10 najväčších zadávateľov sa dostali všetci traja mobilní operátori, najvýznamnejší hráči zo segmentu rýchloobrátkového tovaru každodennej spotreby (FMCG), Lidl ako zástupca obchodných reťazcov, ktorý sa prebojoval zo 14. na aktuálne 5. miesto a Slovenská sporiteľňa ako jediná banka. Všetci zadávatelia v prvej desiatke bez ohľadu na to, či zostali na rovnakej pozícii alebo sa posunuli v rebríčku nahor či nadol, minuli na reklamu menej ako rok predtým. Výnimkou je Lidl, ktorý do reklamy vlani investoval viac ako v roku 2009.

Vývoj výdavkov do reklamy nekopíruje podľa TNS vývoj predaného reklamného priestoru, ktorí zadávatelia využili na komunikáciu svojich produktov. V televízii bolo medziročne odvysielaných o 400 hodín reklamy viac. Rádiám sa podarilo predať o takmer 19 % reklamného času viac a aj v tlači bol vyšší počet predaných inzertných strán.

Najdrahší televízny spot v minulom roku bol odvysielaný 1.1.2010 o 1:11 hod na Markíze. Druhý najdrahší spot videli diváci 10.10.2010, ktorý televízia JOJ odvysielala o 19:55 hod.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 405
  2. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 7 347
  3. Moskva alebo Petrohrad? 4 321
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 476
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 884
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 764
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 310
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 081
  9. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 1 731
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 601

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Najskôr rozdal cukríky, potom nariadil zabíjanie. Bosnianskeho mäsiara odsúdili

Niektorí Mladiča považujú za vojnového hrdinu, iní za kriminálnika. Rozsudok ich názor nezmení.

ARCHÍVNY ROZHOVOR

Nedžad Avdič: Chlapec, ktorý prežil vlastnú smrť v Srebrenici

Rozhovor s mužom, ktorý vraždenie v Srebrenici prežil.

KOMENTÁRE

Bezdôsledkový Smer nám zahral komédiu

Smer je len napodobenina s niekoľkými vonkajšími znakmi politickej strany.

SVET

Mladič dostal za zverstvá v Bosne doživotie

Priznali mu zodpovednosť za etnické čistky aj za genocídu v Srebrenici.

Neprehliadnite tiež

Česká mena posilnila pod 25,50 korún za euro, je najsilnejšia za 4,5 roka

Analytik odhaduje, že koruna bude posilňovať aj v budúcom roku.

Fico kritizuje postoj veľkých krajín Únie pri projekte Nord Stream 2

Podľa Roberta Fica veľkí hráči v EÚ nedodržiavajú dohodnuté kritériá a robia si s malými hráčmi, čo chcú.

V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

Reuters: Penta sa spája s Číňanmi, aby kúpili Markízu a Novu

Po tomto obchode môže vzniknúť nepriame prepojenie všetkých dôležitých médií v krajine.