Rast výrobného sektora eurozóny sa v máji spomalil

Rast aktivity výrobného sektora eurozóny sa v máji 2011 spomalil. To signalizuje, že slabší výkon tovární v tzv. okrajových krajinách menovej únie má negatívny vplyv na výsledok regiónu ako celku.

LONDÝN. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu agentúry Markit.

Podľa spresnených údajov index nákupných manažérov (Purchasing Managers' Index, PMI) z výrobného sektora eurozóny, ktorý je signálom ďalšieho vývoja daného odvetvia, v apríli 2011 klesol na 54,6 bodu z aprílových 58 bodov. Jeho konečná hodnota je o niečo nižšia ako 54,8 bodu z predbežného odhadu.

Prieskum zároveň odhalil, že produktivita španielskych tovární sa minulý mesiac znova znížila, zatiaľ čo rast objemu výroby v Taliansku sa výrazne spomalil. Dokonca aj dve najväčšie ekonomiky eurozóny - Nemecko a Francúzsko, ktoré boli motorom ožívania ekonomiky celého regiónu, zaznamenali v máji spomalenie rastu výroby.

"Zhoršenie situácie v okrajových krajinách je zvlášť znepokojujúce, pretože signalizuje, že budú mať väčšie problémy pri znižovaní rozpočtových deficitov," konštatoval Chris Williamson, hlavný ekonóm Markit.

Aj index produkcie, ktorý naznačuje, ako sa bude vyvíjať v nasledujúcich mesiacoch výroba, sa v máji znížil na 55,2 bodu z aprílových 60,2 bodu, čo bol jeho najhorší výsledok za 7 mesiacov.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 043
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 184
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 782
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 195
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 828
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 724
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 165
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 067
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 064

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

SVET

Rádioaktívny mrak prišiel z Uralu. Potvrdili to aj Rusi

Znečistenie izotopom Ru-106 presiahlo normu až tisícnásobne.

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia tvrdia, že podobne kroky neplánujú.

Neprehliadnite tiež

Brannobezpečnostný výbor neodobril rozpočet rezortu vnútra

Posledné slovo k rozpočtu bude mať najbližšie plénum Národnej rady Slovenskej republiky.

Online nakupovanie v EÚ sa zjednoduší, prijali dohodu o geoblokácii

Firmy už nebudú môcť brániť zákazníkom pri nakupovaní len preto, že majú bydlisko v inom členskom štáte Únie.

Dolárových milionárov pribúda, najbohatším regiónom zostáva Severná Amerika

Desatina najbohatších ľudí na svete vlastní takmer 88 percent celkového svetového bohatstva.

Šéf odborov Volkswagenu: Strach o miesta v Škode je zbytočný

V českých médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka.