Váhostav môže postaviť časť diaľnice pri Levoči

Spoločnosť Váhostav - SK, a.s. spolu s firmou Bögl a Krýsl uspeli v tendri na stavbu prvej etapy úseku diaľnice D1 Jánovce - Jablonov pri Levoči.

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. po vyhodnotení 13 ponúk a splnení podmienok účasti prijala najlacnejšiu ponuku spomínaného združenia firiem za 59,94 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Ak nikto z neúspešných uchádzačov nepožiada diaľničiarov o nápravu tohto rozhodnutia a ani nepodá námietky na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO), zmluva s víťazom súťaže môže byť uzavretá v júni a následne môžu začať stavebné práce.

"Môžem potvrdiť, že sme dostali takzvaný akceptačný list od Národnej diaľničnej spoločnosti. To znamená, oznámila nám, že sme boli v tendri úspešní a ostatným uchádzačom oznámila, že úspešní neboli," povedal v utorok na stretnutí lídrov slovenského stavebníctva generálny riaditeľ Váhostavu Ján Kato. "Neočakávam námietky od ostatných uchádzačov, nemôžem to však vylúčiť. Myslím, že v priebehu júna by sme mohli podpísať zmluvu," dodal.

"V druhej polovici júna očakávame podpis zmluvy, ak neprídu námietky," informoval na tom istom podujatí prevádzkový riaditeľ NDS Ján Kotuľa. Ten je zároveň poverený jej vedením po odvolaní generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva spoločnosti Alana Sitára 12. mája.

Úspešné združenie chce 9-kilometrovú časť diaľnice postaviť o 37 % lacnejšie ako bola predpokladaná cena prác vo výške 94,65 mil. eur bez dane. Šéf Váhostavu nepovažuje výrazne nižšiu cenu za dumpingovú. "Je to reakcia na situáciu na trhu. Keď sa pozriete na našu cenovú ponuku, nepatrne sa odlišuje od druhého a tretieho uchádzača.

Ani štvrtý uchádzač v poradí nemal významne vyššiu cenu ako my. Cena rešpektuje situáciu na trhu. Či cena spôsobí pre našu spoločnosť stratu v priebehu realizácie (stavby), to je predčasné hovoriť," uviedol ďalej Kato. Nízka cena, za ktorú majú postaviť diaľnicu pri Levoči, podľa neho nezabezpečí rozvoj spoločnosti. Stavebné práce sú plánované na dva a pol roka alebo 914 dní, financované majú byť z eurofondov a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava.

Oproti predpokladanej cene výstavby prvej etapy D1 Jánovce - Jablonov bolo nižších dvanásť z trinástich ponúk. Druhú najlacnejšiu cenu navrhla skupina firiem IMOS Brno a SDS Exmost, a to 60,83 mil. eur bez dane. Nasledovalo konzorcium v zložení ViON Zlaté Moravce, a.s., Hastra, s.r.o. Žilina a M Silnice s ponukou takmer 63 mil. eur.

Najväčšia domáca stavebná spoločnosť Doprastav, a.s. navrhla samostatne cenu 63,457 mil. eur. Eurovia SK, a.s. Košice a Eurovia CS, a.s. Praha mali spoločnú ponuku v objeme 71,023 mil. eur. Spoločnosť Skanska SK, a.s. Bratislava, ktorá mala vo viacerých iných diaľničných a železničných tendroch najnižšie ponuky, tentoraz spolu s materskou spoločnosťou Skanska, a.s. Praha navrhla tretiu najvyššiu cenu 85,658 mil. eur. Inžinierske stavby Košice, a.s. ako jediný uchádzač ponúkol vyššiu ako predpokladanú cenu, a to 102,309 mil. eur bez dane.

Pôvodný termín na predkladanie a otváranie ponúk vo verejnej súťaži pre prvú etapu D1 Jánovce - Jablonov bol 8. február. Diaľničiari ho však museli preložiť, najprv na 15. apríla a následne na 29. apríla, pretože stavebná spoločnosť Doprastav mala výhrady k podmienkam verejnej súťaže.

Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) čiastočne vyhovel jednej z jej štyroch námietok a NDS musela upraviť podmienky v súťažných podkladoch. Zmeny sa týkali časti o dodržaní platných a účinných technických noriem a technologických predpisov pri realizácii stavby, ako aj o akceptovanej zmluvnej hodnote.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  2. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  6. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  7. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  8. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  9. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  10. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 444
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 064
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 446
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 243
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 226
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 068
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 389
  8. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 361
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 1 315
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 075

Téma: Juraj Široký


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fiľo: Moja chyba? Ružomberský futbal, mohli sme za to mať veľkú fabriku

Milan Fiľo otvorené rozhovory nezvykne poskytovať.

KULTÚRA

Do Hry o tróny sa vrátila erotika. Inak ide do slepej uličky

Druhá časť novej sezóny priniesla neistý ľúbostný príbeh.

Neprehliadnite tiež

Grécka vláda sa rozhodla vrátiť na kapitálový trh

Predaj cenných papierov zabezpečí konzorcium popredných medzinárodných bánk.

Akcie nemeckých automobiliek po prevalení škandálu s kartelom prudko klesli

Týždenník Spiegel odhalil, že automobilky sa od 90. rokov minulého storočia vzájomne radili.

Nízke úrokové sadzby ušetrili krajinám eurozóny takmer jeden bilión eur

Z nízkych úrokových sadzieb mimoriadne profitovalo hlavne Taliansko.