LONDÝN.
Index spotrebiteľskej dôvery zostavený na základe prieskumu agentúry GfK NOP pre Európsku komisiu poskočil na úroveň -21 bodov z aprílového dvojročného minima -31 bodov. Výsledok je oveľa lepší, ako očakávali analytici, ktorí predpovedali, že hodnota indexu sa nezmení.
Zlepšenie indexu dôvery o 10 bodov je najvýraznejšie od mája 1993 a druhé najväčšie za celú históriu prieskumu, ktorý sa začal v roku 1974. Dôvera spotrebiteľov je tak na najvyššej úrovni od decembra.
Šéf sociologického prieskumu v agentúre GfK NOP Nick Moon však varoval pred prisudzovaním príliš veľkej váhy údaju za jeden mesiac.
Konštatoval, že je príliš skoro na to, aby sa povedalo, či ide o začiatok trendu zlepšovania. Dodal, že nálada sa odráža od úplného dna a spotrebiteľská dôvera je stále hlboko v negatívnom teritóriu.
"Či už je terajší skok indexu dôvery spotrebiteľov dôsledkom dobrého pocitu zo svadby v kráľovskej rodine a dodatočných štátnych sviatkov alebo nedávneho prerušenia negatívnych správ o stave ekonomiky, stále ešte nie sme von z najhoršieho," uviedol Nick Moon.