Článok pokračuje pod video reklamou
BRATISLAVA. Vysielateľ televízie Markíza, spoločnosť Markíza-Slovakia požiadala o licenciu na novú celoplošnú digitálnu televíziu, prevažne filmový kanál pod názvom Markíza Cinema. Po TV Doma to bude druhá sesterská a zároveň špecializovaná televízia Markízy, informuje o tom Mediálne.sk.
Ako ďalej píše v zverejnenom článku, Markíza-Slovakia požiadala koncom apríla Radu pre vysielanie a retransmisiu o udelenie licencie na celoplošné digitálne televízne vysielanie nového kanála.
"Vzhľadom na to, že ide o digitálne vysielanie, je málo pravdepodobné, že by Markíza licenciu na Markíza Cinema nezískala. Keďže nejde o prideľovanie terestriálnych frekvencií, rokovanie o udelení licencie je formalita. Na program sa dostane na jednom z najbližších zasadnutí rady. Od momentu, keď rada udelí súhlas, má televízia podľa zákona 360 dní na to, aby spustila vysielanie," píše Mediálne.sk.
Markíza Cinema bude špeciálny program určený hlavne na vysielanie filmov a seriálov. Vysielať bude 112 hodín týždenne, čo v je v priemere 16 hodín denne.
Pri nezapočítaní reklamného priestoru až 98 percent z ponuky budú tvoriť dramatické programy a len dve percentá zábava. Európskym dielam má byť vyčlenený priestor minimálne 51 percent.
Mediálne.sk pripomína, že "program s prívlastkom Cinema v rodine televízií patriacich pod mediálny koncern CME nie je nič nové. Podobne ako TV Doma, aj Cinema je už v CME overenou značkou. Vzorom môže byť rumunská Pro Cinema, vysielajúca od roku 2007.
V programe má najmä filmy, seriály a dokumenty. V rovnakom roku, v decembri, štartovala aj česká Nova Cinema s obdobným zameraním. Ďalšia Cinema je v Bulharsku, od roku 2009 tam funguje bTV Cinema".