AKTUALIZOVANÉ 19:15

Rekonštrukciu letiska chcú ešte vyšetrovať

Úrad vlády nezverejnil správu, ktorá hovorí o pochybnej rekonštrukcii bratislavského letiska. Figeľ tvrdí, že prípad treba ešte prešetriť.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Gabriel Kuchta)

Agentúrnu správu sme o 19:15 nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. Zodpovednosť za pochybenia pri obstarávaní úprav bratislavského letiska pred vstupom Slovenska do Schengenu nesie podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) kabinet Roberta Fica, ale aj druhá vláda Mikuláša Dzurindu.

„Vidím tu priestor na zhodnotenie, kto konkrétne a v akej miere bol vtedy zodpovedný,“ povedal Figeľ.

Európsky úrad boja proti podvodom (OLAF) síce našiel pri obstarávaniach chyby, no nepoukázal na konkrétnych predstaviteľov letiska, ktorí by ich urobili.

Letisko má teraz prípad vyšetriť. Ak sa ukáže, že zodpovední ľudia tam ešte pracujú, minister sľubuje, že „bude konať“. „Je potrebné najskôr poznať všetky fakty,“ povedal minister.

Správu zatiaľ neukázali

OLAF zistil prešľapy pri dvoch zákazkách v rokoch 2005 a 2007. Prvú získala firma Ikores. Jej vtedajší majiteľ Jozef Kopecký dal Smeru 200-tisíc korún.

OLAF však našiel chyby aj pri zákazke pre žilinskú firmu Stabil, ktorú vybrali ešte Dzurindovi manažéri. Obe získali spolu zo schengenského fondu 3,9 milióna eur.

Ani v utorok sme sa nedozvedeli, aké rozsiahle sú pochybenia. Úrad vlády totiž už druhý deň nepovedal, kedy zverejní celú správu OLAF-u. Tá by mohla povedať, ktorý z riaditeľov má pravdu.

Posledný Dzurindov šéf letiska Milan Kajan totiž tvrdí, že pochybenia z ich éry súvisia so zlým vyúčtovaním budovy pre cudzineckú políciu.

„Náklady žiadalo letisko preplatiť na celú stavbu, aj keď nebola celá využívaná na účely Schengenu,“ povedal Kajan. O dotáciu žiadal podľa neho jeden z Ficových manažmentov.

Prvý z Ficových šéfov letiska František Stolárik oponuje a tvrdí, že žiadali len o peniaze na časť budovy, ktorá bola využívaná pre Schengen.

Vážny: Tlaky neboli

Európska komisia, ktorej OLAF odporučil vymáhať od Slovenska schengenské peniaze, má v najbližšom čase začať správne konanie. Ministerstvo sa neplánuje odvolať. „Peniaze budeme vracať z rozpočtu ministerstva dopravy,“ povedal Figeľ.

Firma Ikores bola vybratá v roku 2007 bez súťaže, len cez prieskum trhu. „Z mojej strany neboli vyvíjané žiadny tlaky na vedenie letiska, aby jej boli práce zadané,“ tvrdí exminister dopravy za Smer Ľubomír Vážny. Pre nezhody v riadení letiska odvolal podľa svojich slov vtedajšieho šéfa letiska Stolárika.

„Pán Vážny má právo na názor, ale nepredpokladám, že moje odvolanie súviselo s riešením vstupu do Schengenu,“ zareagoval Stolárik. Tvrdí, že tendre by ešte mali prejsť kontrolu nášho Úradu pre verejné obstarávanie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 480
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 147
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 145
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 267
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 168
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 278
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 088
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 517
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 633
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 516

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Exminister z nástenkového tendra kontroluje mestský podnik

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom.

KOMENTÁRE

Lepší príklad podvádzania pri tendroch by nevymyslel ani Matovič

Po rokoch idú nástenkári pred súd.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop