Obnova Japonska by mala stáť 10 až 15 biliónov jenov

Japonský minister hospodárstva Kaoru Josano odhaduje, že vláda bude musieť na rekonštrukciu severovýchodu krajiny po marcovom ničivom zemetrasení minúť 10 až 15 bil. jenov.

TOKIO. Japonský minister hospodárstva Kaoru Josano odhaduje, že vláda bude musieť na rekonštrukciu severovýchodu krajiny po marcovom ničivom zemetrasení minúť 10 až 15 bil. jenov (JPY).

Vláda pravdepodobne bude musieť emitovať dlhopisy, aby pokryla náklady na rekonštrukciu, ale nemala by to robiť bez navrhnutia spôsobov, ako bude dlhy splácať, povedal Josano. Podľa agentúry Reuters tak signalizoval, že nevyhnutné bude určité zvýšenie daní.

"Chápem tých, ktorí hovoria, že musíme emitovať dlhopisy na financovanie obnovy po zemetrasení. Nemali by sme si však príliš požičiavať bez premýšľania o tom, ako tieto peniaze vrátiť," povedal Josano v nedeľu.

"Ak by sme mali na rekonštrukciu emitovať dlhopisy, musíme rozhodnúť, o koľko rokov tieto peniaze vrátime a ako. Je to dôležité, aby sa udržala dôvera trhu voči fiškálnej situácii Japonska," konštatoval minister.

Marcové zemetrasenie vrátilo japonskú ekonomiku do recesie a v prvom štvrťroku tohto roka sa hrubý domáci produkt zmenšil viac, ako sa očakávalo. Predpokladá sa, že ekonomika krajiny vykáže pokles aj za druhý kvartál, keďže priemyselnú výrobu postihol nedostatok elektriny a narušenie dodávateľských reťazcov.

Japonská vláda tento mesiac v parlamente presadila mimoriadne výdavky v sume 4 bil. JPY na pokrytie okamžitých nákladov na odstraňovanie následkov zemetrasenia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 735
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 519
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 5 663
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 031
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 086
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 589
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 300
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 251
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 210
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 673

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan, Sagan a opäť Sagan. Chlapec bez nervov je tretí raz majstrom sveta

Pre mňa je to neuveriteľné, výnimočné, vravel slovenský cyklista.

ŠPORT

Titul venoval Sagan manželke a šampiónovi, ktorý zahynul

Využil jedinú šancu, ktorú mal. Má tretí titul majstra sveta.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.