AKTUALIZOVANÉ 18:30

Figeľovmu poradcovi nevyhovujú zdĺhavé tendre

Marián Kolník sa na poste radcu ministra dopravy potrebuje rozhodovať rýchlo. Zdĺhavé tendrovanie rôznych služieb mu prekáža.

Marián Kolník, Figeľov poradca, hovorí, že minister vniesol do rezortu novú kultúru slúžiaceho lídra.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Agentúrnu správu sme o 18:30 nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy preverí zmluvy, ktoré uzavrelo koncom marca, pár dní pred sprísnením zákona o verejnom obstarávaní.

„Preverovať budem ich zákonnosť, ale aj etickosť,“ povedal šéf služobného úradu ministerstva Peter Mach (KDH). Preverí si aj to, či ich bolo vôbec potrebné podpísať.

„Výsledok by mal byť známy na budúci týždeň a ak bude potrebné, vyvodím dôsledky,“ povedal. Jeho vyhlásenie prišlo deň po tom, čo exminister Ľubomír Vážny (Smer) obvinil ministerstvo z účelového delenia zákaziek. Vážny už podal podnet Úradu pre verejné obstarávanie.

Figeľ ukázal svojho radcu

Minister Ján Figeľ okrem Macha predstavil aj svojho hlavného poradcu Mariána Kolníka, s ktorým sa pozná vyše desať rokov. Kolníkov vplyv sa spomínal najmä pri pochybných zmluvách Národnej diaľničnej spoločnosti, pre ktoré Figeľ odvolal jej šéfa. Diaľničiari si objednali školenia od firmy FranklinCovey, Kolník je v nej lektorom.

„Som rád, že sa môžem a mám o koho oprieť,“ povedal Figeľ a vyzdvihol najmä svojho poradcu.

Exminister Vážny tvrdí, že ministerstvo v skutočnosti riadi práve Kolník. Ten na to reaguje úsmevom a slovami, že Figeľ priniesol do rezortu „úplne novú kultúru slúžiaceho lídra“.

„Vytvára podmienky a vzťahy, má na to aj úžasné predpoklady,“ povedal. Figeľ podľa neho dáva svojim pracovníkom na základe dôvery nielen zodpovednosť, ale aj právomoci.

„Figeľ sa pýta, čím môžete každý z vás prispieť. Načúva a potom rozhodne. On rozhoduje, ale neriadi, je líder a vedie,“ opisuje systém práce ministra Marián Kolník.

Zákon ich vraj obmedzuje

Ministrov hlavný radca nechcel povedať, či považuje za problém obstarávanie služieb bez súťaže pár dní pred sprísnením zákona. Chce si počkať na stanovisko ÚVO.

„Povedal niekto, že v posledných dňoch platnosti starého zákona sa už nemôže obstarávať?“ spýtal sa. Komentovať nechcel ani nákupy iPadov za ceny vyššie ako trhové.

Kritizoval však celý zákon o verejnom obstarávaní. „Čo môžete rozhodnúť, keď potrebujete rýchlo konať. Viete, koľko trvá obstarávanie normálne? Mesiace. To je čistá byrokracia!“ vyhlásil Kolník. O zákazkách podľa neho treba často rozhodovať rýchlo, limity ministerstvo zväzujú.

Peter Kunder z Aliancie Fair-play hovorí, že tento argument neobstojí. „Zákon myslí na tieto situácie, môžu si vysúťažiť rámcovú dohodu a potom ju využívať podľa aktuálnej potreby,“ povedal.

Na rozdiel od Kolníka, štátny tajomník ministerstva Arpád Ersék (Most-Híd) nevie povedať, či ho zákon obmedzuje v práci. „Ja sa málokedy dostanem do styku s verejným obstarávaním,“ zareagoval.

Kolník na záver tlačovky pozval novinárov, aby s ním strávili jeden celý pracovný deň a zistili, čím všetkým sa na poste hlavného radcu zaoberá. „Mám však podmienku, môj deň sa začína o 6.45 omšou v karloveskom kostole a trvá až do deviatej večer.“

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 296
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 781
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 082
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 037
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 161
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 638
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 423
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 421
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 061

Téma: Zdravotné poisťovne


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.