AKTUALIZOVANÉ 18:30

Figeľovmu poradcovi nevyhovujú zdĺhavé tendre

Marián Kolník sa na poste radcu ministra dopravy potrebuje rozhodovať rýchlo. Zdĺhavé tendrovanie rôznych služieb mu prekáža.

Marián Kolník, Figeľov poradca, hovorí, že minister vniesol do rezortu novú kultúru slúžiaceho lídra.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Agentúrnu správu sme o 18:30 nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy preverí zmluvy, ktoré uzavrelo koncom marca, pár dní pred sprísnením zákona o verejnom obstarávaní.

„Preverovať budem ich zákonnosť, ale aj etickosť,“ povedal šéf služobného úradu ministerstva Peter Mach (KDH). Preverí si aj to, či ich bolo vôbec potrebné podpísať.

„Výsledok by mal byť známy na budúci týždeň a ak bude potrebné, vyvodím dôsledky,“ povedal. Jeho vyhlásenie prišlo deň po tom, čo exminister Ľubomír Vážny (Smer) obvinil ministerstvo z účelového delenia zákaziek. Vážny už podal podnet Úradu pre verejné obstarávanie.

Figeľ ukázal svojho radcu

Minister Ján Figeľ okrem Macha predstavil aj svojho hlavného poradcu Mariána Kolníka, s ktorým sa pozná vyše desať rokov. Kolníkov vplyv sa spomínal najmä pri pochybných zmluvách Národnej diaľničnej spoločnosti, pre ktoré Figeľ odvolal jej šéfa. Diaľničiari si objednali školenia od firmy FranklinCovey, Kolník je v nej lektorom.

„Som rád, že sa môžem a mám o koho oprieť,“ povedal Figeľ a vyzdvihol najmä svojho poradcu.

Exminister Vážny tvrdí, že ministerstvo v skutočnosti riadi práve Kolník. Ten na to reaguje úsmevom a slovami, že Figeľ priniesol do rezortu „úplne novú kultúru slúžiaceho lídra“.

„Vytvára podmienky a vzťahy, má na to aj úžasné predpoklady,“ povedal. Figeľ podľa neho dáva svojim pracovníkom na základe dôvery nielen zodpovednosť, ale aj právomoci.

„Figeľ sa pýta, čím môžete každý z vás prispieť. Načúva a potom rozhodne. On rozhoduje, ale neriadi, je líder a vedie,“ opisuje systém práce ministra Marián Kolník.

Zákon ich vraj obmedzuje

Ministrov hlavný radca nechcel povedať, či považuje za problém obstarávanie služieb bez súťaže pár dní pred sprísnením zákona. Chce si počkať na stanovisko ÚVO.

„Povedal niekto, že v posledných dňoch platnosti starého zákona sa už nemôže obstarávať?“ spýtal sa. Komentovať nechcel ani nákupy iPadov za ceny vyššie ako trhové.

Kritizoval však celý zákon o verejnom obstarávaní. „Čo môžete rozhodnúť, keď potrebujete rýchlo konať. Viete, koľko trvá obstarávanie normálne? Mesiace. To je čistá byrokracia!“ vyhlásil Kolník. O zákazkách podľa neho treba často rozhodovať rýchlo, limity ministerstvo zväzujú.

Peter Kunder z Aliancie Fair-play hovorí, že tento argument neobstojí. „Zákon myslí na tieto situácie, môžu si vysúťažiť rámcovú dohodu a potom ju využívať podľa aktuálnej potreby,“ povedal.

Na rozdiel od Kolníka, štátny tajomník ministerstva Arpád Ersék (Most-Híd) nevie povedať, či ho zákon obmedzuje v práci. „Ja sa málokedy dostanem do styku s verejným obstarávaním,“ zareagoval.

Kolník na záver tlačovky pozval novinárov, aby s ním strávili jeden celý pracovný deň a zistili, čím všetkým sa na poste hlavného radcu zaoberá. „Mám však podmienku, môj deň sa začína o 6.45 omšou v karloveskom kostole a trvá až do deviatej večer.“

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 810
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 540
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 006
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 486
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 912
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 662
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 500
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 310
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 869
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop