BRATISLAVA. Spoločnosť Philip Morris Slovakia, ktorá účtovne spadá pod Phillip Morris ČR, vykázala v prvom štvrťroku tohto roka medziročný prepad tržieb bez spotrebnej dane a DPH v medziročnom porovnaní o 17,8 percenta.
Pod pokles tržieb o 2,5 milióna eur sa podľa spoločnosti podpísal najmä nižší objem predajov a vyšší podiel lacnejších značiek na celkovom predaji. To vyplývalo z rastu cien výrobkov Phillip Morris Slovakia z dôvodu zvýšenia spotrebnej dane a DPH a tiež vývojom zásob obchodných partnerov. Tí sa totiž kvôli zvyšovaniu spotrebnej dane predzásobili.
Zvyšovanie daní sa však podľa spoločnosti podpísalo aj na celkový trh cigariet na Slovensku. Ten podľa odhadov firmy klesol v prvom štvrťroku tohto roka o 6,4 percenta na 1,5 miliardy kusov cigariet.
„Tento pokles odzrkadľuje predovšetkým zvýšenie cien v dôsledku zvýšenia spotrebnej dane a DPH a nepriaznivý vývoj zásob obchodných partnerov,“ konštatuje Phillip Morris.
Nepriaznivý vývoj na trhu tabakových výrobkov na Slovensku sa však podpísal aj pod zníženie trhového podielu firmy Phillip Morris na slovenskom trhu. Ten podľa maloobchodného prieskumu agentúry ACNielsen klesol o 3,8 percentuálneho bodu na 48,6 percenta.
„Tento pokles ovplyvnil predovšetkým pokles podielu tradičných lokálnych značiek spoločnosti Philip Morris Slovakia a tiež prechod na lacnejšie značky konkurencie,“ uvádza spoločnosť v správe o hospodárení.
Philip Morris Slovakia, s.r.o. Bratislava vznikla zápisom do Obchodného registra SR v marci 1993. Venuje sa distribúcii tabakových výrobkov. Spoločníkmi firmy Philip Morris Slovakia je česká spoločnosť Philip Morris ČR, a.s. Kutná Hora s 99-percentným podielom a švajčiarska spoločnosť Philip Morris Brands Sárl Neuchatel.