BRATISLAVA. Získavanie kvalitnejších služieb je pre klientov totiž ďaleko dôležitejšie ako reputácia banky. Tá je kľúčová len pre 27 % klientov, ktorí by boli ochotní kvôli imidžu banky upustiť od jej služieb. Ukázalo to ôsme vydanie ročnej správy World Retail Banking Report 2011, ktorú pripravila poradenská spoločnosť Capgemini v spolupráci s UniCredit a EFMA.
Kým faktory zahŕňajúce aj nízke ceny a inovatívne produkty rýchlo strácajú svoju konkurenčnú výhodu, zabezpečenie zákazníckej spokojnosti je jednou z mála odlišností, ktoré môžu banky využiť, aby obstáli na súčasnom trhu. Kvalita služieb totiž rozhoduje u 55 % zo 14.000 opýtaných klientov bánk po celom svete. "Bankový sektor možno pochváliť za udržiavanie celkovej úrovne spokojnosti, ale v skutočnosti sa banky musia posunúť smerom k poskytovaniu pozitívnejších skúseností v oblastiach, ktoré sú pre klientov najvýznamnejšie," povedal výkonný viceprezident UniCredit Alessandro Decio.
Podľa indexu zákazníckej spokojnosti spoločnosti Capgemini (Customer Experience Index - CEI) dosiahli najvyššie hodnotenie banky Severnej Ameriky, ktoré získali 78 zo 100 možných bodov. V Európe sa stalo lídrom Švajčiarsko s hodnotením 76,2 bodu a ázijsko-pacifickej oblasti dominuje India so 77 bodmi. Priemerná úspešnosť v zabezpečení zákazníckej spokojnosti je podľa indexu 72,2 bodu zo 100.
Napriek stupňujúcej sa úlohe internetového bankovníctva ostáva podľa indexu CEI banková pobočka jedným z prvých kanálov pre poskytovanie kvalitných služieb. V súčasnosti poskytujú hlavne poradenstvo a služby riadenia vzťahov so zákazníkmi. Klienti však plánujú zvýšiť využívanie týchto služieb z 28 % v roku 2010 na 31 % v roku 2015. "V záujme zachovania ziskovosti a postavenia na trhu, banky potrebujú prehodnotiť ich súčasné pobočkové stratégie," upozornil generálny sekretár EFMA Patrick Desmares.